Verloskundigen verbreken band met Sanoma

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mamavanjuul, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik zie echt niks vreemds in de opmerking van warboel:(
    voor jouw is BV allemaal leuk en belangrijk en een ander hoeft die polonaise aan zn tieten niet. ik ook niet en zo zie ik het ook. polonaise aan mn tieten. gedoe. voor mij hoeft dit niet. ik wil het niet. prima toch?

2. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Geen informatie willen geven en niet open staan voor vrouwen die flesvoeding willen geven komt aardig in de buurt van dwingen.
    Waarom mag een vrouw in Nederland niet zelf beslissen welke voeding haar kind krijgt?

3. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Helemaal mee eens.
    Helaas zit de bv maffia ook op dit forum ;).

4. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Volgens mij zeg ik dat toch ook -_-...
    Een beetje overdrijven is ook een vak, maar om het even te vertalen:
    Als iemand geen BV wilt geven, dan doet ze dat lekker niet.

Alleen tiet rijmt op niet. Makkelijk zat ;)

5. Maar feit blijft dat niet de vk, maar het tijdschrift waar ook de vk instaat die reclame maakt.

Zou toch wel gek zijn, hoor, om in een tijdschrift alles aan elkaar te linken. Als iemand dus geïnterviewd wordt in een tijdschrift waar ook een advertentie staat voor een viebje dan zou dat direct betekenen dat de geïnterviewde die ook gebruikt? ;)

6. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Klopt, niet iedereen kan bv geven, niet iedereen wil bv geven. Beiden prima. En het is absoluut vreselijk als jouw wens genegeerd wordt en je een schuldgevoel wordt aangepraat. Maar, toen ik bij de eerste op het cb hulp vroeg omdat hij slecht sliep en voor mijn gevoel niet tevreden was, werd er gezegd, stop met bv. Maar dat wil ik niet, tja, laat dan maar gewoon huilen. Einde advies.

Toen mijn jongste te weinig was aangekomen en ik hulp zocht bij de huisarts omdat ik met extra kolven en aanleggen niet verder kwam, was het enige advies, stop met bv. Maar ik wil niet stoppen, tja ander advies heb ik niet, zoek het maar uit.

Waarom is jouw ervaring om gedwongen te worden om bv te geven erger dan mijn ervaring om gedwongen te worden te stoppen?

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik vind het echt slecht dat er geen reclames gemaakt mogen worden. er word gedaan alsof je een doodzonde begaat als je je kind een speentje wilt geven of FV. gelukkig waren de vlosjes hier iig niet zo. ze heeft alleen gevraagd of ik BV wilde geven en gaf aan dat hun pro-bv waren en wat de "voordelen" zouden zijn maar voor de rest respecteerde ze mn keuze. helemaal goed. bij de 2e 1x aan gegeven en ze hebben het er nooit meer over gehad. zelfs na de bevalling niet. goed advies gekregen over FV, zover hun er wat vanaf wisten dan. wat dat is inderdaad lastig. je wilt graag weten welk merk of soort je je het beste kan geven maar nergens vind je informatie. geen folders, niet op de website's van FV enz.
    echt een hele slechte zaak. sta je daar als kersverse onzekere mama voor een schap met ik weet niet hoeveel soorten FV. en dan maar op de gok 1 nemen. (tuurlijk had ik het aan het CB kunnen vragen, maar ja, daar denk je als nieuwbakken mama niet aan;))

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    We moeten eens een voorbeeld nemen aan China.
    Daar doen ze een moord voor ons gif-vrije kunstvoeding.

Nee maar serieus! Wat mij betreft komen de reclames over kv (voor de 6 maanden) ook gewoon weer in de lucht.
    Alsof je te maken hebt met een één of ander soort tabak. Als het een vrije keuze is om te beginnen aan bv, of niet. Waarom moet er dan een lobby op één van de keuzes gemaakt worden?

Als je wilt dat vrouwen oprecht, en juist kiezen. Dan is voorlichting over beide voedingsvormen ook wel handig, toch? Vooral in een tijdschrift voor (jonge) ouders.

Uiteindelijk geven ze die kinderen te eten, toch? Lijkt mij al een dikke pluim waard met al die mafketels tegenwoordig.

9. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik heb nergens gezegd dat dat erger is.

Wat ik jammer vind, is dat wanneer je fv geeft, je eigenlijk aan je lot word over gelaten.
    Advies van het cb destijds bij de jongste; het maakt niet uit welke fv je gaat geven, ze voldoen aan dezelfde voorwaarden.
    Ja mooi, maar voor een meisje dat niet kan poepen, is de standaard voeding juist niet goed. En dan maakt het niet uit van welk merk dat is.
    In mijn ogen moet je veel te veel zelf uitzoeken om de beste flesvoeding voor je kindje te vinden.

Als bv niet lekker loopt is in principe een telefoontje naar een lactatiekundige voldoende. Google op tips voor borstvoeding en de hits slaan je om de oren.

Dáárom vind ik het onzin dat er geen reclame mag worden gemaakt voor fv onder de 6 maanden. Ik ben uiteindelijk uitgekomen bij soorten flesvoeding waarvan ik het bestaan niet eens wist.
    Overigens is ons cb heel erg pro bv.

De ha heeft een heel kwaad telefoontje gepleegd naar het cb omdat ze me niet 'konden' helpen. De ha kon ook niks beginnen omdat het niet echt medisch was, maar echt een voedings probleem.

10. Opzich snap ik het wel dat er geen reclame mag worden gemaakt, want wie maakt er dan reclame voor borstvoeding?! En ja, iedereen zegt wel dat ze niet gevoelig zijn voor reclame, maar er wordt toch op je onderbewuste ingepraat waardoor je makkelijker bepaalde keuzes maakt dan andere keuzes.

Dus ik vind het niet erg dat er geen reclame wordt gemaakt voor kv én niet voor bv.

Maar ik vind wel dat er meer voorlichting moet komen. Over zowel kv als bv, gewoon neutrale informatie. Voors en tegens, van een organisatie die niet betaalt wordt door de voedingsmiddelen industrie, maar ook niet gepusht wordt door de WHO.

Ook over bv is te weinig informatie vind ik. Want toen ik was bevallen dacht ik serieus dat borstvoeding allemaal wel vanzelf zou gaan en mede daardoor is het uiteindelijk niet gelukt en dat vind ik erg jammer. En het is ook jammer dat je als nieuwe moeder zoveel twijfels moet hebben of je wel de juiste kv kiest.

11. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Maar in hoeverre zou reclame helpen? Welke adverteerder spreekt nou echt de waarheid? Heb jij ooit meegemaakt dat een bedrijf zei: als je kindje last heeft van krampjes kun je het beste het huismerk gebruiken, voor hongerige baby's Hero, maar voor baby's met eczeem is ons merk het beste!? Elk merk zegt gewoon, voor een gezonde , blije baby moet u onze melk kopen. Dan weet je als moeder toch niets meer dan zonder reclame?

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Nee maar van bijvoorbeeld Friso zijn ik weet niet hoeveel verschillende soorten.

Net als andrelon verschillende soorten shampoos heeft.

13. penseel

penseel Niet meer actief

Ik vind dat er ook informatie moet zijn voor pasgeboren baby.s wat betreft fv een hele folder met geiten melk aan toe.

Alle merken prijzen en voldoende informatie bijvoorbeeld voor de spugende baby het is omdat ik hier zat vijf jaar geleden anders had ik nooit geweten van johannesbroodpitmeel.

Hier heb ik geleerd hoeveel voeding er te krijgen was. En hoeveel moeders zijn hier al niet geholpen omdat ze een spugende baby hadden of een baby met koemelk allergie.?? velen. Dat er buiten peptie nog andere voeding is voor de allergie baby hoe je naar de ha kan of ka. Waar je naar toe moet en kan gaan ect ect.

Een duidelijke folder hoeveel voeding een fv baby nodig heb je kunt het alleen op het pak vinden en dan is het soms nog puzzelen.

Promotie bv moet de eerste zijn maar fv moet daarnaast net zo staan.

Bij bv alles over tepelhoedjes vingerfing ect ect bij flesvoeding alles wat daar weer bij komt kijken eerlijke informatie.

We leven niet in een land waar bv van levens belang is. We zitten in een luxe positie. Als je geen bv wilt geven kan dat hier prima je kind gaat er niet( dood) van.

Eerlijke informatie rechtstreeks van uit het ziekenhuis en verloskundige en kraamverpleegkundige ect ect.

Geef je geen bv oke dan schakelen we over naar plan b en hier heb je alle informatie.

Waarom moet iets verboden worden van reclame voor de pas geboren baby!! Net zo als je het recht heb om informatie met bv heb je ook recht vind ik op het vinden van informatie over fv.

In een vrije wereld moet je een vrije keuze kunnen maken.

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ja, en net als jouw haar anders reageert dan mijn haar, zal jouw kind anders reageren dan mijn kind. Ook daarin is het dus een gok. Over het algemeen kun je bij Friso, Hero, Nutrilon enz, wel vragen wat het verschil is tussen de varianten. Maar dat zegt niet dat jouw kind er ook op die manier op zal reageren.

15. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dat is een gok die je net zo goed neemt als je geen reclame's e.d. hebt. Dus wat dat betreft zal het weinig uitmaken.
    Het enige verschil is dat ouders weten wat er op de markt is en beter een afweging kunnen maken.

16. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Het probleem met reclame voor fv is dat dit geen eerlijke informatie is. Fabrikanten zijn er alleen op uit om geld te verdienen en dus zo veel mogelijk fv te verkopen, niet wat voor jouw kindje het meest gezond is.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet van de bvmaffia hoor, maar ik vind het wel jammer dat de informatie die omtrent fv wordt gegeven misleidend is. Zo is het natuurlijk nooit gelijk aan bv.

17. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Dus omdat BV gezonder is, moet er BV gegeven worden ongeacht hoe dat gebeurt? Hmmmm, dan had ik kunnen doorverwijzen naar het andere topic in deze rubriek 'kinderen ondervoed door te gezond eten'. Ik denk dat onze dochter dan toch echt ondervoed werd. Niet genoeg melk en dochter bleek enorme honger te hebben. Het lukt haar niet om aan de borst te drinken. Die idiote hoedjes deden gewoon pijn bij mij. Dus maar kolven, nou daar zat ik dan midden in de nacht met zo'n lawaaierig mechanisch melkapparaat naast me. Ik voelde me net een koe. Na 6 weken en twee borstontstekingen heb ik de handdoek in de ring gegooid en zijn we overgestapt bio-kunstvoeding. Dit vulde helaas niet genoeg en ze vond het ook niet echt lekker. Dus toen overgestapt op nutrilon.

Wat ik destijds een frustratiepunt vond, was dat ik geen goede keuze kon maken. Juist omdat er niets over zuigelingenkunstvoeding verteld mag worden. Even opgezocht, maar bij Nutricia bijv. vertellen ze pas iets over flesvoeding voor baby's vanaf 6 maanden. Dat is toch absurd.
    https://www.nutriciavoorjou.nl/baby/flesvoeding/

Als je de moeder (en vader) een goede keus hierin wilt laten maken, dan is voorlichting over beiden essentieel. Je moet doen wat bij jou en je kindje past. Dat is het allerbelangrijkste, vooral in die onzekere begintijd.

18. penseel

penseel Niet meer actief

Juist.

19. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik zie het probleem van de knov niet.
    Daarbij... Alsof vrouwen dan opeens de weg naar de kunstvoeding/spenen/flessen opeens niet meer vinden, als er geen advertenties meer voor zijn.
    BV is de beste voeding voor een baby, dat is echt wel bekend en dat zal ik nooit tegenspreken. Maar dat er dan maar gewoon géén info/reclame mag zijn voor flessen, spenen of kv, dat snap ik niet.
    Er moet gewoon vrije keuze zijn.

20. penseel

penseel Niet meer actief

Nou wat dacht je van al die spullen aanschaffen voor bv..

Bv bh. kussens tepelhoedjes kolfapparaat ( huren) wat toen mij dacht 120 euro kosten ( dat is 12 weken eten voor baby met fv) borg ect ect wat je allemaal al niet nodig heb bij bv. .. Tel uit ;)

Ja voor de rest over mij heen valt bv is goedkoper maar soms pfff ook duur hoor:)

Deel Deze Pagina