Slapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Freddel, 2 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik ben altijd al een buikslaper geweest. Nu is het sinds een paar dagen zo dat dit niet meer echt lekker ligt, maar ook niet echt pijn doet.
    Ik lig dus nog op mijn buik met inslapen en tijdens mijn slaap draai ik naar mijn zij.
    Alleen het inslapen lukt niet meer zo goed en ik krijg steeds een raar tintelend gevoel in mijn armen en benen als ik op mijn buik lig.
    Herkent iemand dit? En heeft iemand tips om op je zij te leren inslapen? Want dat lukt me op dit moment echt niet.

2. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Er komt een moment dat je wel zal.moeten...
    Ik was ook een echte buikslaper, kon absoluut niet anders in slaap komen, mede door rusteloze benen. Maar op een gegeven moment is die buik gewoon te dik!

Wat mij wel hielp was een voedingskussen kopen. Die stopte ik tussen mn benen en liet die dan onder m'n buik door lopen. Dan sliep ik een beetje half op mn buik en half op mn zij. Tegenwoordig lukt me dat ook al niet meer, maar heeft me wel door die overgangsperiode heen geholpen.
    Succes!

3. Roos02

Roos02 Fanatiek lid

24 sep 2013
    2.111
    1.104
    113
    Hier ook een fanatieke buikslaper. Hier helpt de voedingskussen heel erg goed! Die steunt zo lekker zacht tegen je buik aan, heb je alsnog beetje het gevoel dat je op je buik ligt!

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik slaap nog steeds half op mn buik, met 1 been opgetrokken zeg maar.

Wel op mn linkerzijde zodat je hoofdader niet wordt afgekneld waardoor je dus oa tintelende benen kan krijgen.

Vannacht ging het lastiger trouwens. Baby is al aan het indalen en dus begint het onprettig te worden, dus vannacht puur op de zij geslapen.

5. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Ik ben ook een buikslaper en zij laatst al tegen mijn man: echt heel gek hoe ik het heb afgeleerd eigenlijk. Ik heb me gewoon "voorgenomen" het niet meer te doen in het begin van de zwangerschap. En het lukt. Ik slaap nu op mijn zij. Alsof mijn onderbewustzijn het weet en onthoud ofzo. Gekke tip...eigenlijk heb je er niks aan maar toch.

6. Mataraa

Mataraa Fanatiek lid

3 mrt 2011
    1.334
    8
    38
    Noord-Holland
    Hier ook een buikslaper! Ik kan dat ook al een aantal weken niet meer. Ik ga dan ook op mijn linkerzij liggen en heb een klein kussentje die ik beetje onder mijn buik schuif. Zo slaap ik toch nog een beetje half op mijn buik.
    Als ik geen kussentje gebruik dan merk ik dat ik rusteloze/tintelende benen krijg. Op mijn zij kreeg ik ook eerst een zeurende arm omdat je je houding daarmee moet gaan zoeken. Nu geen last meer.
    Succes :)

7. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Bedankt voor de reacties! Ik ben stiekem ook wel opgelucht dat ik niet de enige ben die tintelingen kreeg van het buikslapen.
    Ik ga maar gauw naar de prenatal om een voedingskussen te kopen. Hopelijk helpt het!

8. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    ben 14 weken zwanger en het lukt nog net om op mn buik te slapen, maar echt comfortabel is het niet..
    kijk er nu al naar uit dat ik na de zwangerschap weer heerlijk op mn buik kan liggen!

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier tot een week of 20 op m'n buik geslapen. Daarna werd het lastiger en sliep ik (zoals hierboven ook al iemand schreef) half op m'n buik/ half op m'n zij, met 1 been opgetrokken. Helemaal aan het eind sliep ik (als ik nog sliep) alleen op m'n zij. Inmiddels slaap ik alweer een jaar heel gelukkig op m'n buik, ik ben het door de zwangerschap niet afgeleerd. :D

10. hoop28

hoop28 Fanatiek lid

29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Hey Freddel:D Buikslapertje. Ik slaap normaal ook op de buik. Die kussens zijn echt de oplossing! Koop die kussen maar zo snel mogelijk, want die buik gaat steeds meer in de weg zitten. En dadelijk gaat de kleine ook nog eens heftig draaien wanneer je op je buik ligt. Daar wordt je niet blij van.

11. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik kan in het weekend pas naar de prenatal, dus deze week maar eens met gewone kussens onder mn buik en tussen mn benen liggen.

Hoe gaat het met jou Hoop? Al 23 weken! Gaat snel he?!

12. kuzzie1986

kuzzie1986 Actief lid

7 feb 2014
    159
    8
    18
    Ik kan nog heerlijk op mijn buik slapen al lig ik wel met 1been opgetrokken dus een beetje schreef... Af en toe ligt de buik wel in de weg en draai ik op mijn zij. Wordt wel steeds moeilijker om mijn draai te vinden in bed

13. keano

keano Actief lid

20 jan 2009
    443
    0
    0
    administratief medewerker
    helmond
    Ik was ook een echte buikslaper, toen het niet meer ging ben ik op mijn zij gaan liggen..Nu ben ik 37 weken en op mijn zij liggen gaat ook niet meer helaas...Dit omdat als ik ga liggen er een zenuw wordt bekneld en eigenlijk dus rechtop moet slapen pfff...maar nog ff en dan kan ik weer lekker op mijn buik en zij slapen;)

14. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Pfff nou slaap ik gisteravond best goed in met een kussen tussen mn benen en 1 onder mn buik. Krijg ik last van nachtmerries!
    Verschrikkelijk gedroomd dat het mis ging met de zwangerschap en helemaal gestrest wakker geworden omdat het zo echt leek:(
    Manlief maar even wakker gemaakt en geknuffeld. Was zo overstuur!

Deel Deze Pagina