Kleding tijdens (bad) bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Raggy81, 10 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Mijn eerste bevalling gaat eraan komen over een paar weken.... maar wat draag je tijdens een bevalling. De bedoeling is thuis en een badbevalling, maar wat is precies handig in en eventueel indien het bad niet kan, buiten het bad te dragen? Ik heb wel wat zitten googlen en zie uiteraard foto's maar lees graag ervaringen.
     
    Chai vindt dit leuk.
  2. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Ik heb over een paar weken ook mijn badbevalling, tweede kindje maar eerste badbevalling (en thuis bevalling)! Ik ben van plan een soort kort strak topje te dragen, een beetje sportbeha achtig, maar misschien is een voedingsbeha een beter idee omdat ik de baby dan meteen aan de borst kan doen.. nu ik erover nadenk :rolleyes:

    Verder niks qua onderkantje. Dat is het comfortabelste en ook handigste. Mocht ik het bad uit willen zal mijn badjas naast me hangen in de buurt van het bad. Manlief zal me dan even snel afdrogen als ik dat wil.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  3. marb

    marb VIP lid

    21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ik ben fan van een lange nachtjapon met korte mouwtjes. Niet te warm, wel bedekkend. Hoeft niets onder. En als je in bad zit helemaal niets.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Ben de vorige keer thuis bevallen op bed, had niks aan.
    Nu een bad voor de bevalling maar nog geen seconde nagedacht over of en wat ik in bad aan moet. Slim om eens te doen idd.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  5. Marria

    Marria Actief lid

    6 jan 2015
    182
    42
    28
    Bikini topje met los zwemrokje..helaas uitdrijving niet in bad (ontsluiting wel). Ook dit keer weer van plan te dragen in bad.
     
    Zonnestralen en Raggy81 vinden dit leuk.
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Bij zoontje had ik niks aan, zat onder de douche en ben daar blijven zitten tot ik mocht persen, toen gauw afgedroogd en zo op bed gaan liggen.
    Bij dochtertje had ik gewoon m'n bh en hemdje nog aan, 20 minuten nadat ik op bed ging liggen werd onze dochter geboren. Verloskundige heeft toen even geholpen met bh uit doen en dochter bij mij gelegd. Dus als je tijd hebt om er over na te denken zou ik adviseren je bh vast uit te doen en anders komt het allemaal ook wel goed hoor. En als je in bad gaat bevallen zou ik volgens mij niets aan doen of anders alleen een hemdje als je dat fijn vind.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  7. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Ik zou inderdaad een hemdje aan hebben gehad in bad maar ben uiteindelijk helaas met een ruggenprik bloot op bed in het ziekenhuis bevallen.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  8. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Had alleen een (voedings)beha aan in bad tijdens de ontsluitingsfase. Met volledige ontsluiting toch uit bad gegaan en toen een tshirt aangedaan.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  9. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had een jurkje aan, zonder bh. Kon makkelijk omhoog ( of naar beneden toen de kleine geboren was )

    Ik ga het volgende keer weer zo doen!
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Toen mijn weeën begonnen en ik in de ontsluitingsfase zat ben ik wel 20 keer onder de douche gesprongen en toen ik uiteindelijk naar t ziekenhuis ging heeft de vk gewoon wat gepakt.

    Ik droeg een onderbroek, broek en hempje. In de hempje ben ik vervolgens bevallen. Had alleen ook nog hele dikke sokken aan tegen koude voeten, die zaten in de tas. Dat was echt mijn briljantste idee ooit haha. Heerlijk!
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  11. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Wat fijn alle reacties.
    Even off topic, maar waarom zijn jullie uiteindelijk uit bad gegaan en niet in bad bevallen? (Voor degene voor wie dat op gaat)
     
    Chai vindt dit leuk.
  12. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Vraag ik me ook af... ik ben bang dat mijn verloskundige net niet ervaren genoeg is met badbevallingen en dat ze snel de neiging gaat hebben om me op bed echt te willen laten persen en ik daarom voor de laatste fase eruit moet :eek: hoor ik best vaak.
     
  13. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik ben wel in bad bevallen. De verloskundige mocht aan tafel blijven zitten van mij Haha. Ik had met haar afgesproken dat ik het alleen wilde doen en ik haar zou roepen zo gauw ik haar hulp nodig had. Mijn verloskundige wilde zelfs wel op een andere kamer gaan zitten, maar dat hoefde niet van mij;). Uiteindelijk ging het allemaal veel makkelijker omdat ik de pijn zo anders vond in bad en de verloskundige kwam nog maar net binnen lopen toen ik onze zoon al aan het opvangen was.
    Wat ik hiermee wil zeggen, je bent eigen baas. Je hebt alle keus hierin. Je hoeft niet te toucheren of hartje luisteren tussendoor of daarna in de meest onnatuurlijke baarhouding in bed te liggen als jij dat niet wilt. Mijn verloskundige heeft aangegeven mij te willen begeleiden zolang ze ziet dat het goed gaat, niet goed is ingrijpen. Daar kan ik mee leven.
     
    Raggy81 en Chai vinden dit leuk.
  14. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Wauw ik hoop ontzettend dat mijn bevalling ook zo gaat :p ge-wel-dig. Met mijn eerste was de hartslag iets te niet-helemaal-wat-ze-willen in het ziekenhuis en moest ik continu aan de ctg. Ik ben daarom bang dat als ik niet getoucheerd wil worden of hartslagmetingen ook laat zitten dat ze dan iets mist... Dus ik wil dat met mate gaan toelaten en zoveel mogelijk in het water. Kan dat overigens wel? Ik heb eerder dopplers gezien die in het water gebruikt kunnen worden.
     
  15. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Dat zou denk ik wel kunnen hoor. Maar toucheren heeft daar toch niets mee te maken? Je zou altijd nog als je persdrang krijgt kunnen laten voelen, maar meestal ben je er dan al bijna. Sommige vrouwen hebben dan als argument dat er nog een randje kan staan en dat je dan ernstig kan scheuren als je gaat persen. En voor alles geldt dat het niet zomaar klopt. Zowel de hartmeting als het toucheren. Sommige vrouwen zakken tijdens het meten gelijk terug. Ik ben wel thuis bevallen. Een verloskundige zal ook minder snel ingrijpen dan in het ziekenhuis personeel. Toen ik persdrang kreeg ben ik zelf gaan voelen. Ik heb ook niet echt hard geperst maar mee geduwd met de persweeën. Ik voelde de hele bovenkant van de schedel al. Eerst kwam er een hele grote bel, de vliezen waren nog niet gebroken, bij de volgende wee duwde mijn hand( blijkbaar instinct) de bel tegen het hoofd aan en toen knapte het en kwam onze zoon er al uit. Ik wil dus ook nooit meer kunstmatig vliezen breken. Dit was veel pijnlozer. Dit was wel mijn vierde, dus ik had al even geoefend. Maar steeds voelde het niet goed, en bij de laatste bevalling dacht ik en nu gaat het op mijn manier. En dit was een droombevalling inderdaad:)
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  16. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Jeetje wat bijzonder! Ja, ik dacht altijd dat toucheren sowieso moest, maar als dat alleen voor dat randje is dan laat ik dat wel zitten.. ik dacht meer dat het ging ook om dat de vk dan wist hoe ver ik was en of het nodig was dat ze er al was oid. Maar ze verwachten dat ik binnen 3 uur beval deze keer, dus ik denk dat het dan niet zoveel uitmaakt?
    Verder wil ik inderdaad ook meer ‘meeduwen’ en niet echt persen. Voor zover mijn lichaam dat toelaat dan, want de vorige keer deed ze dat uit zichzelf heel erg. Ik had het helemaal niet in de hand en ik hoop dat door het bad ik meer rust heb en meer de regie in de hand heb.
    Bedankt dat je je bijzondere bevalling deelt!
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  17. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Ik had beide keren geen kleren aan in het bad.
    Bij allebei heb ik de weeën in bad opgevangen maar niet in bad bevallen.
    Bij de oudste vielen de harttonen weg tijdens het persen en moest ze dus heel snel geboren worden.
    Bij de jongste kon ik mijn draai niet vinden in het bad. De verloskundige stelde voor om het eens op de baarkruk te proberen en toen was ze er in 1 wee.
     
    Raggy81 en Chai vinden dit leuk.
  18. Lafelife

    Lafelife Fanatiek lid

    25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik denk dat jij al wel heel goed hebt gevoeld de eerste keer, en inderdaad als je weet wanneer dat punt er is dat je echt heftige weeën krijgt, misschien zelfs wat misselijk wordt. Dat is rond de 7cm, dan mag je de verloskundige echt wel bellen. Als de eerste snel ging, gaan ze als je al heftige weeën hebt echt niet meer weg. Ook bij mijn derde bevalling bleef mijn verloskundige aan tafel en wist precies aan mijn lichaamstaal hoe ver ik was. En ik gaf aan ik moet persen, dus was het ook zo ver al. . Zij toucheerde uit zichzelf niet omdat ze het niet nodig vond. Alleen van haar moest ik wel weer op bed. En dat viel weer tegen. En ik denk echt dat je meer controle hebt in bad.
     
    Raggy81 vindt dit leuk.
  19. Chai

    Chai Actief lid

    16 okt 2017
    395
    140
    43
    Vrouw
    Ik ben volgens mij gemarkeerd als “snelle bevalling” met koeieletters op het rapport haha, en ik heb aangepaste instructies gekregen dat ik zelfs al mag bellen bij normale weeën, dus ik hoef niet eens echt in de heftige ontsluitingsfase te zitten. Hopelijk hoef ik het bad niet uit! Heb nu in ieder geval al besloten niet getoucheerd te willen worden mits het echt nodig is, en alleen onderwater de doppler gebruiken af en toe.
     
    Lafelife vindt dit leuk.
  20. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Bij de eerste was het water iets te warm, ik voelde me misselijk en werd iets te sloom van dat warme water. Toen ik er uit ging bleek ik al 10cm ontsluiting te hebben en wilde ik niet meer van de barkruk af toen ik er eenmaal op zat.
    Bij de tweede kon ik mn draai niet vinden in bad. Toch zou ik het bij een derde wel graag nog eens willen proberen!
     
    Lafelife vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina