Wanneer eerste echo?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door lolliebol, 27 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb vanochtend positief getest, yes!!!
    Nou is dit ons eerste kindje dus ik vraag me af hoe het traject verder gaat. Is het de bedoeling dat ik nu eerst naar de huisarts ga
    en dat die me dan doorstuurt?
    Ik heb geen idee hoe dat gaat, dus misschien hebben jullie tips?
    Ik hoor het heel graag!!

xxx

2. Jojo12

Jojo12 Actief lid

18 okt 2012
    382
    0
    0
    Gefeliciteerd!!
    Zelf heb ik even via google gekeken welke verloskundigepraktijk in de buurt zit. Op hun website staat meestal vanaf wanneer je je kunt aanmelden(bij ons vanaf 6 weken).
    Ook staat hierbij vaak wanneer ze de eerste echo maken, soms is dit al bij de eerste afspraak (tussen de 7-9 weken) en soms is de termijnecho pas de eerste echo(tussen de 10-14 weken).
    Het is niet nodig om eerst langs je huisarts te gaan.

Geniet ervan!

3. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    Ik ben zelf wel eerst naar de huisarts geweest. Zij heeft me folders meegegeven van twee verschillende verloskundigenpraktijken. Ik heb gewoon degene gekozen die mij het fijnste leek. Je kunt in principe direct bellen voor een eerste afspraak.

Gefeliciteerd trouwens!

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Volgens mij kan je gewoon zelf bellen voor een afspraak. Waar ik terecht kwam (overigens via de huisarts) maken ze ook vroege echo's.

5. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Ik mag pas 20 december voor mijn eerste echo! Dan ben ik bijna 9 weken. Het wachten duurt zo lang!!!! Ik word er helemaal gek van!!!

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier zelf gebeld naar de vk. Eerste afspraak was met ongeveer 8 wkn sinds laatste menstruatie. Zelf wist ik door temperaturen dat die maand veel later mijn eisprong was. Ik was dus 6,5 week bij de eerste echo. Tegelijk de intake gehad. Termijnecho kreeg ik bij 10,5 week.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wees blij, hier beide keren 'pas' met 12 weken ondanks dat de vk eigen apparatuur heeft.
    Maar het is wel spannend he die eerste weken...

8. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    oke dan valt 20 december nog wel mee. De tijd kruipt echt voorbij en het kindje is echt super gewenst en je hoort zo vaak dat bij de echo dan blijkt dat het niet goed zit..... dat lijkt me zo vreselijk!

9. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Hallo Dames!
    Proficiat met jullie zwangerschap!
    Ik heb vanochtend 2 testen gedaan beide POSITIEF. Vanochtend ook bij huisarts geweest en kan morgen al terecht voor mn eerste echo.. Ben benieuwd.
    Vanmiddag heb ik nog een clear blue digital gedaan: Positief, langer dan 5 weken zwanger..

Krijg al zo vroeg een echo omdat ik zeer lange cyclussen had en dus niet weet wanneer mijn eisprong etc was.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Je hoort het wel vaak maar het gébeurt niet vaak. De kans op een mk is 10% en neemt naarmate je de 12 weken nadert steeds meer af. De kans op een missed abortion (onopgemerkte miskraam die pas bij echo aan het licht komt) is veel kleiner! Succes de komende weken :)

11. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Dank voor je geruststelling!:)

12. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    Heb vanmiddag de eerste echo gehad.
    Ben volgens de echo 6 weken en 3 dagen zwanger. hartje zien kloppen.
    Over 2 weken afspraak bij verloskundige, dan ben ik als het goed is allemaal 8 weken en 2 dagen zwanger. Krijg dan weer een echo.

13. deetje8

deetje8 Bekend lid

29 nov 2012
    781
    0
    0
    6 wkn 3 dgn
    DSC04594.jpg

14. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864