Plat neusje tijdens echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Bloem89, 30 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Even een vraagje dit is een foto van mijn 12 weken echo. Nu heeft ons moppie een heel plat neusje op de foto. Hebben meerdere van jullie dit gehad?

Ik lees namelijk dat kindjes met een downsyndroom geen neusbotje hebben vandaar dat ik me het afvraag.
    Ik heb namelijk een oom met downsyndroom.

Bijgevoegde bestanden:

2. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik heb eens op de echo foto's van mijn zoontje gekeken met 13 weken, daar lijkt zijn neusje ook helemaal plat op de foto. Zijn je zorgen naar aanleiding van de echofoto of ook tijdens de echo zelf? Ik vind die foto's vaak flink vertekenen namelijk!

3. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Ik heb er natuurlijk niet echt verstand van, de echo vond ik prachtig! Al zo'n echt mensje te zien.

Toen ik de foto krijg viel me op dat het zo'n plat neusje had, en ik op echo foto's van andere wel al een neusje zag.

4. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Maak je geen zorgen
    Alle baby's hebben platte neusjes op de echo (zo is mij verteld toen ik mijn echo had)
    Zelfs bij de pret echo met 30 weken werd mij verteld dat alle baby's dezelfde platte neus hebben.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zie niet echt een plat neusje hoor!

6. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Ik vind het lijken of ie helemaal niet uitsteekt.

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    hij heeft een mooi neusje hoor!!:D

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Mijn dochters hebben vanaf 10+ weken een hele duidelijke neus op de echo fotos, heb even gekeken voor je.
    Maar niet iedereen is hetzelfde natuurlijk he.
    Misschien heeft jou ukje gewoon een kleine neus, betekend nogniet dat hij/zij down heeft.

9. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Hij? ;) ik praat ook in de hij vorm haha ben er ook van overtuigd dat het een jongetje is..

10. Chaii

Chaii Niet meer actief

Het kan trouwens ook zo zijn dat de straling van het apparaat net niet zo was gericht dat het op het neusje viel, waardoor je dan dus een beetje een vertekend beeld krijgt.
    Ze hebben er niks over gezegt verder toch neem ik aan? Lijkt me prima in orde dan dus, anders zeggen ze het wel hoor. ;)

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Joh zo'n foto zegt niks, anders zou ze ook niet hoeven meten he ;) maar als je je zorgen maakt en een oom hebt met down, waarom dan geen combi test?

12. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Heb ik gedaan heb alleen de uitslag nog niet.

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ah oké, spannend.. Komt vast wel goed :)

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien ter geruststelling, maar meer dan 90% van de mensen met down betreft de niet-erfelijke variant. Dus heb je niet automatisch meer kans omdat je oom down heeft. Wat betreft de neus: zei de echoscopist er iets van? Zo niet, dan geen zorgen maken. Vaak is het net de hoek waarmee het plaatje geschoten is. Zo had ik een foto waarop het leek of onze spuit een zwaar uitstekende onderkin heeft. Zeg maar beetje ape-hoofd. Ik zei er wat van bij de 20weken echo, zegt de echoscopist: hoe kom je daar nu bij? En ze liet me een heel mooi rond koppie zien (en vertelde over de misleidende plaatjes die echo's soms kunnen geven).

15. Bloem89

Bloem89 Niet meer actief

Ga het bij de volgende echo maar even vragen!

16. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ook op de 3D echo echt een platte neus.
    Een boxerneus zeg maar, maar goed volgens mij wil dat niet zoveel zeggen, heb me er ook lang druk over gemaakt, nog steeds af en toe. Maar nooit heeft iemand er iets over gezegd dus zal wel prima zijn.

17. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Waar je al niet op let,en hoe maak je je zelf gek!

Relaxt meid,:)

18. Polkadotjes

Polkadotjes Fanatiek lid

27 aug 2012
    1.071
    0
    36
    Als ze er niks over zeiden dan vooral niet druk maken.

Ik heb zelf ook niks in mijn neus zitten en ik heb echt niet het syndroom van down. Een aangeboren boxersneus. Krijg altijd complimenten dat ik zo'n schattig klein neusje heb.

19. MWB

MWB Bekend lid

7 dec 2011
    907
    0
    16
    BIj mij leek het op de echo foto van de combinatietest dat ons kleintje een hele lange nek had.. Je zag het hoofd en daarna pas na een tijdje de romp... Maar bij alle andere echos zag het er weer goed uit, dus ik zou me er geen zorgen over maken!

20. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    1) geen neusbotje komt niet uitsluitend voor bij down syndroom
    2) een echo is zo moeilijk te beoordelen (zeker als leek...)

hopelijk heb je snel meer nieuws ivm combinatie test! succes ermee!

Deel Deze Pagina