Ik vind het moeilijk:inleiden of wachten?

Discussie in 'De bevalling' gestart door missmamsie, 2 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Ik ben vandaag 41 weken + 4 dagen zwanger, door de echo teruggezet, dus voor mijn gevoel al 42 weken + 4 dagen zwanger. Mijn vk is vanmorgen geweest om een tweede poging voor strippen te doen, maar het is niet gelukt. De baby zit nog te hoog. Mijn bloeddruk is omhoog gegaan naar 120/90 en er zit een eiwitspoortje in mijn urine, niet noemenswaardig.
    Ik ben van mening dat de natuur in de meeste gevallen zijn werk wel doet, maar ben ook bang voor de risico's van overdragen. Vanmiddag naar de gyneacoloog voor een hartfilmpje. Best kans dat hij vraagt of ik eerdaags ingeleid wil worden...
    Ik weet het niet, het voelt wel heel dubbel. Wat denken jullie?
    x

2. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Lastige situatie die ik goed begrijp! Ik zal zelf as maandag met de gyn bespreken over evt. inleiden. Ik wil het zelf ook niet maar de veiligheid van mij en de baby zijn het belangrijkst.

Ik denk dat je je gevoel aan de gyn duidelijk moet maken. Liever laat je de natuur zijn gang gaan maar veiligheid van de baby en jezelf gaan voor. Waarschijnlijk komt er dan een uiterlijke dag uit waarop ze je gaan inleiden. En dan is het gewoon hopen dat de kleine daarvoor uit zichzelf besluit te komen.

Sterkte!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Opzich kan een verhoogde bloeddruk ook wijzen op een aankomende bevalling.
    Zelf ben ik wel voor natuurlijk laten komen. Maar dat moet wel goed zijn voor het kleintje. Dus ligt ook aan het resultaat van het onderzoek van de gyn.

4. blommeke

blommeke Actief lid

6 mrt 2009
    470
    0
    0
    Oosterhout
    indd natuurlijk is ook fijner bevallen vind ik ik heb het alle 2 mee gemaakt en inleiden op zich niet heel erg maar leiver niet maar als het indd niet anders kan dan toch maar laten halen !!!

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik ben ingeleid met 41+6 maar ik had er van tevoren ook geen probleem mee want ik was er echt wel klaar mee dus ik wel een beetje anders. Ik heb er geen moment spijt van gehad maar ik wilde ook sowieso in het zh bevallen.

Als ik jou was, zou ik het af laten hangen van je gevoel en van wat de gyn ziet. Als alles goed is met je kleintje, dan kun je toch nog wel wachten als je dat wil? Maar bij mij bleek er ook weinig vruchtwater te zijn en echt nul tekenen van een naderende bevalling, nog niet eens iets van verweking van de baarmmoedermond, laat staan ontsluiting. Ik kon dus 100% achter de inleiding staan, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.

Kortom: communiceer met de gyn/verlos!

6. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Besloten morgen voor een extra ctg naar het zh te gaan en dan wordt besproken hoe ze me maandag gaan inleiden..;)

Deel Deze Pagina