Verloskundigepraktijk - Is dit normaal?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Slagroomtoetje, Jan 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Hele vreemde praktijk. Kan me ook niet voorstellen dat je je er wél prettig bij kan voelen als mensen mee kunnen luisteren enz.
    Ik ben zelf heel erg op mijn privacy gesteld, bij ons kan er geen tel door komen (zit een telefoniste) en alles is lekker achter gesloten deuren. We hebben wel verschillende verloskundige maar je krijgt ze allemaal een keer te zien/spreken dus voor je bevalt ken je ze allemaal. Bij ons zit ook echokamertje en ook daar gaat de deur lekker dicht en kun je gewoon alles vragen zonder pottenkijkers. Ik zou lekker overstappen! Je moet je wel goed voelen bij je vk.

2. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik vind het ook een rare toestand zoals jij het beschrijft. ik voelde me in onze praktijk ook niet thuis maar wij mochten niet kiezen. het was die en daarmee uit. ik lees dat jij wel een keuze hebt. gauw doen dus. ik ben inmiddels bij het ziekenhuis onder behandeling en daar ben ik heeeeeeel erg blij mee. ik zag het echt niet zitten om met hun te bevallen. gelukkig is de medische noodzaak bij mij ook weer niet van zeer ernstige aard dus ik kan nog met een gerust hard naar het ziekenhuis voor de controles. maar ik was zoooo blij dat ik daar weg mocht. een pak van mijn hart.

3. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ik zou ook overstappen naar een andere praktijk.

Ik ben ook erg op mijn privacy gesteld. Dat bloeddrukmeten in de wachtkamer is dan zo erg nog niet, maar ik wil ook wel eens wat bespreken over moeilijk plassen, poepen, bezorgdheden enz. En dan hoeft echt niet iedereen mee te genieten..... vre-se-lijk!

Dat wachten is wel normaal denk ik, ik moet ook vaak erg lang wachten (vooral 's avonds).

4. selle

selle Actief lid

Aug 10, 2008
    341
    0
    0
    Brabant
    Jee, wat een rare praktijk als ik dat zo lees..daar zou ik me bsoluut niet op mijn gemak voelen en mijn zwangerschap loopt to nu toe perfect. Laat staan dat je het wat moeilijker hebt ofzo en iedereen kan dan horen waar je over praat etc..nee dank je. Bij ons hebben ze een assistente, zij neemt de telefoon aan en kan ook vragen over zwangerschap beantwoorden, gaat over afspraken, weegt je..maar haar desk staat aan de andere kant van de wachtkamer en de weegschaal staat om een hoekje..ik heb daar zlef geen moeite mee e er wordt altijd gevraagd of je wil wegen of niet. Verder zijn er 2 spreekkamers waar je netjes wordt binnengeroepen. Nog nooit lang hoeven wachten trouwens! Ben heel erg tevrede...en dat is ook belangrijk in deze periode! Overstappen lijkt me het beste als je dat kan regelen!

5. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    :confused: Zou mij ook niks lijken hoor. Stel dat je wat wil vragen over je afscheiding ofzo? Nou je buurman van de overkant weet het dan ook meteen.... Of je komt dingen te weten van anderen die je dus echt niet wil weten he.....

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meid wat let je om over te stappen.
    Mijn VK heeft gewoon een eigen kamer waar ze zit dus alles is prive.
    Ik zou het ook niet willen hoor dat ze met een wacht kamer vol alle onderzoeken ging doen.
    Pivacy staat voor alles hor.
    Ik moet de privacy van de clienten waar ik voor werk waarborgen.
    Waarom waarborgen ze als VK jullie privacy niet.

Gewoon bellen en zeggen dat je niet langer meer komt en naar een ander bent over gestapt.
    Ik kan me niet voorstellen dat niemand anders dat eerder heeft gedaan

7. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik vindt het ook een rare bedoeling van een vk praktijk.. ik was echt wel op zoek gegaan naar een nieuwe vk.. je moet je er wel op je gemak voelen aangezien zij degenen zijn die je kindje ter wereld halen samen met jou..
    en al je privacy dingen open en bloot bespreken waar anderen bij zijn dat lijkt mij echt helemaal niks en had dit dan ook echt niet gedaan..

8. marit123

marit123 Actief lid

Jan 2, 2007
    330
    0
    0
    Eerlijk gezegd vind ik het niet zo raar klinken allemaal hoor. dat het uitloopt gebeurt bij elke praktijk denk ik en misschien is dat niet elke keer zo? Dat ze het gesprek hervat met datgene waar jullie over spraken vind ik eigenlijk goed, dat betekent dat ze goed geluisterd heeft en ook iets doet met de dingen die je vertelt.

Tja, en dat je bloeddruk en gewicht bij de assistente of in een open wachtkamer gebeurt, is bij mij ook zo en ik vind daar niet zo veel prive aan eerlijk gezegd. Andere dingen moeten natuurlijk wel in een gesloten ruimte besproken worden, maar ik maak niet op uit jouw verhaal dat dit niet zo is.

Misschien moet je het ook een beetje de tijd geven, naarmate je verder bent leer je de vk's ook beter kennen omdat je vaker op controle moet.

Maar als jij je er niet prettig bij voelt, moet je overstappen, maar ik vraag me af of het bij een andere praktijk anders is.

Succes!
    Marit

9. Niet meer actief

Ik zou er zelf niet zoveel problemen mee hebben, maar hier gebeurt alles in het kamertje van de vk. Ook het bloeddruk meten en wegen.
    Wel prettig.

Inderdaad als ze maar zorgen dat tijdens de intieme gesprekken iedereen weg is.
    En vragen kan je ook aan de andere vk stellen toch? Als je eenmaal binnen bent?

10. Hypnose

Hypnose Bekend lid

Dec 26, 2007
    737
    0
    0
    Zodra je je niet prettig voelt, zou ik overstappen als dat mogelijk is.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat een vreemde toestanden zeg! Weggaan daar als je je niet prettig voelt!

12. Donna35

Donna35 Lid

Jul 30, 2008
    88
    0
    0
    Brabant
    Bij ons zitten ze met 5 verloskundige,2 op kantoor,en 3 in ploegendienst voor de bevallingen,wachtkamer met een aparte receptie,in de gang als je binnen komt,moet je jezelf wegen(dus prive)2 aparte kantoor ruimtes,een voor een echo te maken en een voor controles!
    Ik heb alle verloskundige al wel een of twee keer gehad...allemaal even aardig hoor...maar met de een klikt het beter als met de andere natuurlijk.
    Goh ik dacht het overal zo was!

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Volgens mij draait het hier allemaal om het gevoel dat je erbij krijgt. Want ik lees van iemand die bij dezelfde praktijk zit en er wel tevreden over is.

Uiteindelijk voel jij je eigen gevoelens, ongeacht wat anderen zeggen dat normaal is of niet. Probeer naar je gevoel te luisteren meid!

Dit gezegd hebbende: ik zou me er niet prettig bij voelen want ik ben gesteld op mijn privacy en vooral ook rust. Dat zou voor MIJ een reden zijn om een andere praktijk te kiezen in dit geval.

Share This Page