Hoi iedereen en gefeliciteerd natuurlijk! Wanneer gaan jullie het vertellen aan je ouders en op het werk? Ik vind het heel moeilijk. Ben nu over de 5 weken, maar als ik eraan moet denken om tot de 12de week te wachten... slik... dus ik dacht misschien met 8 weken vertellen... Wat vinden jullie, of wanneer en hoe hebben jullie het verteld?
Ik zit in hetzelfde schuitje! We zijn zo blij! Misschien is het leuk om het te vertellen nadat je de echo heb gehad. (als je rond de 8 weken een echo krijgt), kan je meteen de baby laten zien! Wij zijn er zelf ook nog niet helemaal uit!
Wij wilden in eerste instantie wachten tot na de 12 weken, maar uiteindelijk hebben we het met 11 weken verteld. Oa ivm een onverwachte vakantietrip van mijn ouders. Het is inderdaad een lange tijd om je mond te moeten houden, in die zin hebben wij het voordeel dat ouders/schoonmoeder op anderhalf uur rijden wonen.... dus zien we ze niet dagelijks. Ik vermoed dat het hier anders ook al eerder zou zijn "uitgelekt"
Wij hebben het vorige week verteld aan de opa's en oma's en aan mijn zus. De rest laten we wachten tot we bij de VK zijn geweest.
Het is idd heel erg moeilijk... Ik wil dat 1 van de eerste die het weten mn zoontje is en hij is pas negen... Kan er dus ook bijna zeker van zijn dat zodra ik het hem vertel de halve wereld het weet. Wij denken erover om het te vertellen als bij de echo met tien weken alles er goed uit ziet
Naaste familie hebben we het direct vertelt, maar die wisten dan ook dat we al bijna 2,5 jaar bezig waren. Naaste vrienden weten het ook al. De grote wereld mag het na dinsdag weten. Dan hebben we de tweede echo en ben ik bijna 9,5 week. Dan heb ik het lang genoeg voor me gehouden. Je moet het gewoon vertellen wanneer jij wilt. Ik vind het zelf persoonlijk niet nodig om te wachten tot de 12e week.
Hoi, Bedankt voor jullie verhalen! Leuk om te horen dat het verschilt en zo te lezen heeft iedereen er wel moeite mee om het voor zich te houden... moeilijk zeg! Meer verhalen zijn welkom!
Nou, de mijne dan ook maar. Wij hebben het zodra we het wisten aan onze ouders en vrienden verteld. Voor ons was het een bewuste keuze om het goede nieuws zo vroeg te delen. Mocht het mis gaan, dan heb je ook de steun van hen. Dat hadden we namelijk ook al een keer meegemaakt. Voor ieder een heel persoonlijke keus. Doe waar jullie je goed bij voelen.
wilde wachten tot 12 wkn maar paste na 9 me kleren al niet meer ( had gelukkig nog een en ander in huis van vorige zwangerschap ) en het was collega's al op gaan vallen dat ik aleen nog maar rokjes droeg......dus met ruim 9 wkn verteld..
Wij willen wachten om het te vertellen na de eerste goeide echo, ik ben dan bijna 12 weken. Als alles goed is dan zullen wij het onze ouders vertellen. Ik heb het wel al aan 2 vriendinnen van mij verteld, maar die hebben de opdracht gekregen om hun mond te houden tot na de echo. Ik vind het gewoon leuk om af en toe er eens met mijn vriendin erover te kunnen praten. Liefs Stephanie
Eigenlijk dachten wij ook aan 12 weken, maar mijn vader is jarig in februari en dan ben ik precies 11 weken en 1 dag. Leek ons ook wel een idee het dan te vertellen. Zag vanmiddag boekjes in de winkel met 'en dan ineens ben je opa' dus had al moeite het te laten liggen . Op m'n werk weet ik niet zo goed, denk dat het afhankelijk is van hoe ziek je evt wordt en of het daardoor noodzakelijk wordt het te vertellen. Anders wacht ik daarmee ook tot die 12 weken.
Hallo Allemaal. Wij gaan het mijn ouders en schoonouders vertellen als ik 7 weken ben. vrienden en collega`s vertel ik het pas zo rond de 13 weken. maar vindt het wel erg moeilijk om me mond dicht tehouden. ben zo blij maar ook zo bang want alles kan nog misgaan. groetjes sabrina
Wij hebben het onze ouders verteld na de eerste echo. Dat was met 6 weken. Omdat ik deze echo bij de gyn moest laten maken op een dag dat de kinderen (10 en 6) vrij waren, hebben we het hen de dag ervoor al verteld. Ze hebben het keurig geheim gehouden. Net zoals zij als enige weten of ze een broertje of zusje krijgen. Ik vind het wel heel knap van ze dat ze echt helemaal niks aan iemand vertellen, hoe ze ook uitgehoord worden.
hallo ik weet oko net dat ik zwanger ben k heb het gelijk verteld aan mn beste vriendin verder wil ik het over 2 weken al vertellen aan ouders ik kan me mond echt neit zo lang houden! en mocht het dan mis gaan, krijgen we ook veel steun en we hebben een heel rot jaar achter de rug en we kunnen nu allemaal wel positief nieuws gebruiken
Omdat wij al een ma achter de rug hebben, wil ik niet nog eens zo lang mijn mond houden tegen iedereen. Mijn man vindt dat echter niks. Dus het compromis is nu dat we het vandaag aan onze ouders gaan vertellen. Mijn ouders komen toevallig vanavond toch langs, en mijn schoonouders wonen maar 5 min. rijden verder, dus daar gaan we zo heen. De rest van onze familie/vrienden, weten we nog niet wanneer we het vertellen. Wat wel grappig is, is dat we a.s donderdag onze 1e afspraak bij de gyn hebben omdat we nu al zolang bezig zijn, en het maar niet wilde lukken.
hier nog aan niemand verteld morgen de eersrte echo en als die goed is dan vertellen we het tegen de ouders aankomend weekend, en de rest van de familie met een week of 10.
Wij hebben het met de kerstdagen aan allebei de ouders verteld, want ik moet med. slikken normaal als ik naar rookruimte;s ga of waar er gerookt word, want ben allergisch voor rook en schoonvader rookt en vonden het ook een mooi kerstcadeautje. Toevallig heb ik het vandaag aan mijn baas verteld.Normaal wacht je 3 maanden of wanneer jij vind dat je het wil vertellen, moet ieder voor zichzelf weten, maar ik heb 5 febr. mijn eerste echo en ben dan 10 weken, ben nu 6 weken en 3 dagen en die eerste echo is op een donderdag en dat is mijn werkdag en wilde geen smoesje verzinnen en eigenlijk ook niet te lang wachten, want in febr. loopt mijn half jaar contract af en kon het niet over het hart krijgen om het dan pas te zeggen na het tekenen van het volgend half jaar contract. Mijn baas reageerde heel begripvol. Snapte dat er nu opeens een kinderwens was en feliciteerde me voorzichtig en hoopt dat alles goed blijft gaan en dat we een keer om de tafel gaan zitten en bespreken hoe nu verder. Hij waardeerde mijn eerlijkheid en zo kan die een beetje rekening houden met me en hij weet dat ik hem vertrouw en dat schept een goede band, al moest die het wel even op zich in laten werken. Denk dat ik het de collegas vertel als ik de eerste echo heb, ben dan dus 10 weken. Er is geen tijd wanneer je het moet zeggen. Ik denk dat je er zelf aan toe moet zijn om het te zeggen en dat anderen daar begrip voor moeten opbrengen, maar ja dat zegt iemand die voor het eerst zwanger is. Inieder geval alle zwangeren gefeliciteerd en op een hoopvolle en goede zwangerschap. Ik ben trouwens 29 augustus uitgerekend en jullie?
Ik heb het direct aan familie en hele goede vrienden verteld de rest met 12 weken. Mijn vriendin had met 8 weken verteld omdat ze een goede echo had en met de 12 weken echo was het mis dus nadat ik dit had gezien durfde ik niet eerder.
Wij hebben het onze ouders direct verteld, ik hing s`morgens om kwart voor zeven (direct na de test) al een de telefoon met mn moeder en schoonmoeder. De rest wilden we mee wachten tot 12 weken (meer gezien ons verleden) maar ik begin enorm te groeien...ik kan niet meer zeggen dat mn buikje komt van het vele eten met de feestdagen...haha dus de meeste mensen weten het wel, tenminste mensen waarvan wij het belangrijk vonden dat ze het van ons zelf hoorden.