Wahaha, weer een trouwvraagje Sorry, maar de zenuwen beginnen nu toch wel een beetje te komen en ik begin me de domste dingen af te vragen. Maar wat ik me nu afvraag: Hou je je verlovingsring om tijdens de ceremonie? Want zo nee, dan moet ik 'em nu alvast af doen, zodat mijn vinger een beetje bij kan trekken
Ik heb em wel omgehouden. Mijn trouwring zit namelijk links en mijn verlovingsring zit rechts. Spannend joh! Nog een weekje!!
In principe zit je verlovingsring inderdaad aan een andere hand dan je trouwring, dus dan kun je 'm gewoon omhouden. 'Standaard' is verlovingsring links en trouwring rechts, maar kan ook andersom natuurlijk.
Ik heb 'm afgedaan, omdat ik katholiek trouwde en alles dus links zit. Maar ik persoonlijk vind met de bruiloft dat op dat moment even de enige ring je trouwring moet zijn Het is maar net waar je je goed bij voelt. (overigens heb ik me niet aan mijn eigen regel gehouden tijdens mij bruiloft (wel verlovingsring afgedaan, dat wel), maar ik had een sieraden set van jade gekregen van mijn schoonvader (ketting, ring, armband), die van mijn schoonmoeder is geweest, en omdat zij al meer dan 10 jaar overleden was, wilde hij (en mijn man) haar toch er een beetje bij. Dus ik heb die ring rechts gedragen toen).
Ik heb mijn verlovingsring omgehouden. En ga hem ook weer dragen als mijn vingers weer slanker zijn.... Volg vooral je gevoel zou ik zeggen.
Ik moest hem hier voor de wet afdoen (Engeland). Jammer wel, want m'n man had m'n verlovings en trouwring zo laten maken dat ze op elkaar passen (wist ik toendertijd niet). Voor de kerk (in NL) mocht ik van de pastoor m'n verlovingsring gewoon aanhouden, maakte hem niks uit. Ben katholiek dus allebei links. Ik snap nog steeds niet echt waarom ik hem af moest doen, maar ja. Draag ze nu al jaren zoals ze bedoeld zijn, op elkaar. Als het gewoon mag, zou ik idd gewoon kijken wat je zelf het liefste doet. Veel plezier op je trouwdag!
Mijn verlovingsring werd na mijn trouwen mijn trouwring, dus die ging natuurlijk af. Ik begrijp eigenlijk dat jij een andere trouwring hebt als je verlovingsring. Als je je verlovingsring links draagt zou ik die gewoon om houden, want je trouwring komt rechts. Als je je verlovingsring aan dezelfde hand draagt als waar je trouwring komt, dan zou ik hem af doen.
Mijn verlovingsring is ook mijn trouwring, dus toen wij gingen verloven kwam de verlovingsdatum in de ring en hielden we een gezellig feestje thuis. De ringen hebben we toen al die tijd gedragen en een poosje voor onze huwelijksdag hebben we hem afgedaan omdat natuurlijk de trouwdatum erbij moest komen. De ringen kregen we daarna pas weer tijdens ons huwelijk om Wij dragen onze trouwring links
Hier was de verlovingsring ook de trouwring, dus die was al een paar weken voor ons trouwen af (ivm graveren en stylen)
Wij hadden een vriendschapsring als verlovingsring en hadden hem beiden om met onze trouwdag. Met onze trouwdag kwam daar de trouwring nog bij
Hier Amerikaans.. trouwring wordt aangeschoven bij de verlovingsring en de volgende dag omgedraaid (dus eerst trouwring en dan verlovingsring aanschuiven). Dit is trouwens maar één van vele gebruiken.. maar hier dus de verlovingsring en trouwring dus om één vinger.
Ik draag enkel de trouwring omdat die rond dezelfde vinger kwam dan de verlovingsring, en de andere vinger is nét iets te dun, en ik wil hem liever niet kwijt. Nu met de zwangerschap zijn de vingers ietsjes dikker. Trouwring past nog gewoon, maar de verlovingsring zit nu ook lekker goed, dus momenteel draag ik ze weer allebei
Ik zit nog altijd in dubio waar ik mijn trouwring moet dragen.. Ben namelijk niet katholiek (helemaal geen geloof) dus tja, waar draag je em dan? Heb em nu gewoon links zitten
Waar je 'm lekker vindt zitten???? ik vind rechts echt niet handig (ik draag in combinatie met verlovingsring met redelijke steen) ivm het vele handjes schudden wat ik op een dag doe.
Wat grappig dat iedereen het weer anders heeft Onze trouwringen komen links en ik draag mijn verlovingsring dus rechts. Ik denk dat ik hem maar af doe, zodat de trouwring even exclusief is ofzo...
Katholiek dus verlovingsring rechts en trouwring links. Welke hand je moet kiezen als je niet gelovig bent, geen idee? Dan zou ik mijn gevoel volgen, in de omgeving eens rondvragen wat de rest doet. Misschien hebben jullie ouders hun trouwringen wel om een bepaalde hand gehad, en kun je die traditie volgen?