vragen stellen gastouder.

Discussion in 'De lounge' started by A2CA, Jan 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo iedereen,

Ik begin maandag met de opleiding helpende zorg welzijn. Nu heb ik veel meer met de zorg als met welzijn. Maar om mijn diploma te behalen moet ik stage lopen bij een gastouder. Ik heb net mijn stagebegeleidster gebeld en morgen een gesprek. Ze vroeg mij om op papier 5 vragen te schrijven wat ik zou willen weten over gastouder. Maar ik kan eigenlijk niks verzinnen. Ik kom niet verder dan welke opleiding ze heeft gedaan. Ik denk ook niet dat het de bedoelen is om te vragen hoe ze het werk vind en hoe de betalingen gaan etc. Kan iemand me even op weg helpen om samen te brainstormen?

2. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

May 25, 2008
    1,881
    448
    83
    Wat is haar drijfveer om gastouder te zijn, en niet op een kdv te werken? Wat is haar visie op het werk? Hoe ziet een dagindelin eruit? Wat maakt een GO anders dan een oma die oppast?
    Zomaar wat vragen.

3. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    1. Wat zijn haar openingsuren?
    2. Wat is de dagindeling?
    3. Wordt er dagelijks vers eten bereid?
    4. Wat voor leuke en leerzame activiteiten worden er gedaan?
    5. Gaat ze wel eens weg met de oppaskindjes?

Zoiets?

4. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Dit zijn de vragen dus die ik ook zou stellen.

5. A2CA

A2CA Niet meer actief

Wauw, dat zijn er heel wat haha. Dankjulliewel. Ze klonk nogal streng aan de telefoon dus ben benieuwd. Ik heb nooit wat gehad met kinderopvang, maar misschien denk ik daar straks anders over.

6. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Waarom is ze gastouder geworden?
    Werkt ze flexibel of heeft ze vaste dagen en vaste tijden dat kindjes komen?
    Wat is de dag indeling?
    Welke leeftijd zijn de kinderen?

Als je gastouder bent is het een combinatie van zorg en welzijn.
    Je verzorgt de kinderen, maar bij de ontwikkeling van een kind ben je als gastouder ook betrokken.

succes met je opleiding (ik ben maandag klaar)

liefs doris

7. Gazy

Gazy Niet meer actief

Wat ze de mindere kanten van het werk vind, of juist de leuke kanten.. of ze ook dingen mee maakt die ze moeilijk vind
    hoe ze er bij elk kind apart voor zorgt dat ze bij de visie van de ouders aan sluit, of ze zelf haar adsministratie doet

8. A2CA

A2CA Niet meer actief

Dankjulliewel iedereen, jullie hebben me goed geholpen ook al was het niet de bedoeling dat ik het voor geschoteld kreeg.

Share This Page