Welk bed? Halfhoogslaper of “gewoon” bed?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by aicirtap, Jun 20, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Mijn dochter ligt nog steeds in een peuterbed, durf het haast niet te zeggen haha. :oops:
    Ik hoopte namelijk al verhuisd te zijn. En dan compleet nieuwe kamer voor haar. Inmiddels wel een andere kamer in de flat. Al ben ik nog niet tevreden. Maar structuurverf en betonmiren maken het niet makkelijk.
    Er staat nu nog een grote hemnes commode, maar eigenlijk gebruik ik daar maar de helft van.

Maar wat voor bed ga ik aanschaffen?
    Ik vraag mij af hoe lang een kind in een halfhoogslaper ligt? En hoe lang ze er onder spelen?
    Mijn dochter is vrij lang 118 cm.

Ik zat zelf aan bed met opbergruimte te denken, bijvoorbeeld een kajuitbed. Want ze daar langer mee kan doen. En dan een ladenkast voor de kleding. Liefst een beetje bij passends.
    Ik wil matrasmaat 90x200.

Op marktplaats staat amper iets en ik zit dan ook met vervoer. Kringloop heeft niks.
    En ik vind bedden best duur als ik op internet kijk :eek: Dus ik wil een investering voor langer.

Jullie tips of ideeën?

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Wij zijn dol op het ikea bed voor onze zoon van 3. Stevig, opberglades en hij gebruikt de boekenplank als trapje. De släkt heeft hij. Ik heb het beddengoed in 1 van de lades ook.
    Ideale hoogte ook, bed verschonen vind mijn rug geweldig :D

aicirtap likes this.
  3. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Jij hebt diegene met 4 lades begrijp ik?
    Daar zou ook makkelijk haar kleding in kunnen. Inderdaad. Ik heb een hele grote la onder mijn bed waar ik beddengoed in bewaar.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier een halfhoogslaper met matras 90x200. Dochter speelt er eigenlijk nooit onder. En ik vin het met bed verschonen of matras zo 1 keer in de zoveel tijd draaien echt onhandig. Dus het volgende bed wordt een gewon met opbergruimte denk ik. Een hoogslaper, dus echt een hoge, met bv een bureau eronder lijkt me wel handig, maar dat is nog waardelozer met opmaken.

Wij hebben deze. Heb er lampjes onder gehangen en er staat een klein kastje met boeken. Eerst een zitzak nog ook, maar die is verkocht omdat ze hem niet gebruikte.
    https://www.leenbakker.nl/bed-en-toebehoren/bedden/kinderbedden/hoogslapers/halfhoogslaper-ties-excl-wanden-antraciet-90x200-cm

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ja die had ik in gedachten met of zonder hutwanden. Maar mij leek het ook nutteloze ruimte. Dan liever een bed met eronder laden.

Mijn dochter heeft de grootste slaapkamer. Naast een slaaphoekje is er ook een speelhoek.
    Ik scheid nu de kamer door een kallax en hemnes commode. Maar de commede kan dan weg en heb ze in speel gedeelte iets meer ruimte.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,147
    23,230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Als ze al speelruimte heeft, zou ik lekker voor een gewoon bed gaan.

WWJD and aicirtap like this.
  7. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
  8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Ja klopt! Zelf t dekbed zelf past in een la. Ideaal. Echt een heel stevig bed ook. Hij heeft in 1 la wat auto's en boekjes gestopt. 1 beddengoed, 1 t winterdekbed en 1 is gewoon nog leeg.

9. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,279
    17,157
    113
    Hoogslaper mee wachten tot ze zelf kunnen verschonen :p

Ik vond de halfhoog van dochter destijds heel fijn. Met verschonen schoof ik hem van zn plek zodat ik er rondom goed bij kon. Maar er onder spelen deed ze nauwelijks

10. WWJD

WWJD Niet meer actief

Als ze de ruimte heeft zou ik voor een gewoon bed met bv lades gaan voor opbergruimte.
    Hier niet veel ruimte en daardoor halfhoogslaper gehad. Maar dat was vooral fijn toen ze kleiner waren en er onder pasten.
    Hoogslaper zou ik dan eerder doen met voldoende staruimte.

11. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,779
    7,367
    113
    Halfhoog vond ik nooit wat toevoegen, die hebben de oudsten wel gegad, het plafond toen was niet hoog genoeg voor een hoogslaper. Maar spelen er onder deden ze niet, dus het was loze ruimte.
    Nu heeft de derde een hoogslaper (voor een prikkie op marktplaats te krijgen) en hij heeft zijn bureau en vakkenkast met speelgoedbakken eronder staan. Dat scheelt echt veel ruimte. En het opmaken is irritant, maar ach, ik klim op het bed en dan is het eigenlijk net zo snel gedaan als de lage bedden van de rest.

12. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Een gewoon bed met opbergruimte…

hier een halfhoogslaper, wat een drama om te verschonen… ik kan er niet normaal bij dus moet erop klimmen, maar dan zit ik dus op het matras waardoor ik t niet goed omhoog krijg om het hoeslaken ed eromheen te doen…

Ook het matras omdraaien is vreselijk…

aicirtap likes this.
  13. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,229
    28,208
    113
    Fijn dat ik dit topic lees.
    Ik zit te denken aan een halve hoogslaper voor mijn peuter (3). Met zo'n glijbaantje eraan, en ietsvan ruimte eronder om hutten te bouwen. Maar ik lees dat dat niet echt gebeurd dus?

hm...

glijbaantje wel leuk of ook niet?

14. JosjeM

JosjeM VIP lid

Jun 4, 2017
    10,887
    9,664
    113
    Female
    aicirtap likes this.
  15. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Nee. Zus had zo'n bed maar was een ramp: bed geplast? In de nacht zo'n bed verschonen ramp. Geen kind zat eronder te spelen nadat de nieuwigheid eraf was en glijbaan eraan sta in de weg en werd eigenlijk amper gebruikt: zo lekker glijdt hout ook niet. Gaan niet echt super snel ofzo haha Wij hebben voor praktisch gekozen.

16. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,295
    10,265
    113
    Wij hebben een halfhoge slaper van de ikea.
    Het is de kura, in het begin gewoon laag gezet en daarna omgedraaid naar een half hoogslaper.

Inmiddels is hij 9 en heeft er 1 kallax vakkast van 2x2 onder staan en de poef die je kan veranderen in een matras. Hij kan daar heerlijk zitten lezen. Speelde er ook onder.

Eerder stond er een stoel en een lack tafel die we gebruikte als speeltafel met de kallax kast.

Hij heeft een kleine kamer en kon zo toch spul kwijt. Kasten zijn pax kasten

17. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,569
    3,507
    113
    Wij hebben 3x de Kura van de Ikea. Dochter van 5 gebruikt hem als hoogslaper en speelt er ook onder. Dochter van 3 gebruikt hem als laag bed. Dochter van 7 gebruikte heb eerst als hoogslaper en nu staat die als laag bed naast die van haar zusje van 3. De oudste 2 willen graag een kamer delen, dus in de kamer van de oudste gaan we een stapelbed neer zetten die nu nog op zolder staat. Van de 2 kura bedden op de kamer van dochter van 3, gaan we een stapelbed maken. Zo houden we nog een beetje ruimte over op zolder.

18. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

Apr 22, 2017
    2,099
    941
    113
    Female
    Wij (ik eigenlijk) willen geen hoogslaper of half hoogslaper. Het lijkt mij echt super lastig bij het verschonen of het draaien van de matras. Onze kids hebben een gewoon bed.

aicirtap likes this.
  19. Jaimio

Jaimio Fanatiek lid

Nov 5, 2015
    1,656
    822
    113
    Female
    Mijn jongste dochter heeft dezelfde halfhoogslaper als de dochter van @Liekje81. Maar een vriend van mij heeft er 3 jaar geleden een hoogslaper van gemaakt (met bureau over de hele breedte). En dat wilde ze toen al een jaar liever toen ze 7 was dus. Dus mijn ervaring is dat een halfhoogslaper niet heel lang leuk is.
    Nou heeft ze wel echt een hoogslaper nodig want haar kamer is te klein (5m2) voor een bureau anders. Met genoeg ruimte zou ik voor een laag bed kiezen.

aicirtap likes this.
  20. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    M'n oudste heeft tot haar 5e in een halfhoogslaper geslapen, daarna kreeg ze de hoogslaper van de ikea. Hier slaapt ze nog steeds in.
    Ze had onder haar halfhoogslaper een chill plekje. Gordijntjes ervoor en onder haar bed allemaal lampjes, grote zitzak . Hier zat ze heel vaak.
    Mn jongste is 10 en die heeft het kura omkeerbed van ikea. Halfhoogslaper die je ook om kan keren en als gewoon laag bed gebruiken kan. Bij haar staat hij in de hoge stand en ze is er nog steeds blij mee. Ze heeft aan hoofd en voeteneind een ikea vakkenkastje staan met spulletjes en boeken, een zitzak en lampjes en hier zit ze bijna elke dag te chillen.

owly likes this.

Share This Page