17,5mnd en heel erg moe

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jalea, Aug 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    heeft iemand enig idee wat er normaal is qua vermoeidheid? ik vind mijn grootste mannetje enorm moe. hij slaapt van 20.00-7.30 en komt dan al moe uit bed. om 10.30 valt hij het liefste alweer in slaap maar ik hou hem dan nog een uurtje wakker omdat we om 11.30 altijd gaan eten en anders is zijn hele dagritme in de war. dan gaat hij tegen 12.30 weer naar bed, en slaapt regelmatig zo door tot 16.30! dan is hij tegen 18.00 alweer helemaal gesloopt, en hou ik hem nog wakker tot 19.00 omdat hij anders steeds vroeger naar bed gaat maar 's ochtends ook heel vroeg wakker word. tegen 19.00 ligt hij dan in bed en jengelt en brabbelt nog 30 a 60 minuten.
    als het aan hem ligt is hij maar weinig uurtjes op een dag wakker. voorheen was hij juist andersom, hij was juist een heel wakker mannetje en ik was al blij als hij 2 uurtjes op een dag sliep! (en dan waren zijn nachten ook van 20.30-6.00 dus nog korter)

heeft iemand enig idee of het normaal is dat hij opeens zoveel slapen wil en zo sloom is? als hij wakker is is hij wel vrolijk en gaat hij wel spelen, maar dat is dus van veel kortere duur dan wat wij van hem gewend zijn. dit speelt overigens al zo'n ruim 2 maanden.

2. imke

imke Actief lid

Sep 26, 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Is hij misschien bezig met kiezen? Hier zijn de 'kleine' kiezen nu aan het doorkomen en mevrouw wil het liefst de hele dag slapen! Ze is altijd al wat moe geweest hoor. Ik zou je kindje misschien twee wat kortere slaaptjes laten doen ipv hem ophouden. Einde van de ochtend en middag bijv dat werkt hier heel goed!

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    Hier wordt ook weer ongeveer 4,5 a 5 uur op de dag geslapen in 2 sessies... en s nachts ook ongeveer 12 uur.....
    Kiezen komen niet door (tenminste hij heeft alles al behalve de achterste 4 kiezen en voorzover ik heb kunnen checken komt er niets en hij heeft ook niet extra geslapen toen de andere kiezen/hoektanden doorkwamen...)
    Misschien gewoon het weer?
    Ik maak me er niet te druk om (en geniet af en toe van wat tijd voor mezelf ;)

4. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,446
    1,843
    113
    Mss raakt je kindje wel oververmoeit doordat je hem 's ochtends wakker houd, terwijl hij eigenlijk een tuk wil doen. Al die ochtenden bij elkaar opgetelt, is dat een enorm slaaptekort, wat hij niet meer in kan halen, omdat hij al zijn energie in het wakker blijven stopt. Het ene kindje heeft gewoon meer tukjes nodig dan het andere...

Mss kun je eens proberen om hem in de ochtend 3 kwartier tot een uurtje neer te leggen. Dan krijgt hij net de slaap even door hem heen, wat weer heel veel energie kan geven. Bijvoorbeeld om 10 uur een klein tukje en dan om 13.00 de middagtuk...

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Fenneke is even oud en zij slaapt s`ochtends ook nog een uurtje anders is ze veel te moe om te eten.
    Gewoon proberen!

6. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

Jul 22, 2005
    3,329
    0
    0
    Daan doet ook regelmatig nog 2 slaapjes op een dag, ik laat hem slapen naar behoefte. Zeker de laatste weken slaapt hij weer vrij veel, kan inderdaad wel met doorkomende kiezen te maken hebben.

Ik sluit me aan bij de andere dames: misschien juist naar behoefte laten slapen overdag, dan gaat het wellicht over een paar dagen/weken beter.

Groetjes, Wendy

7. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Misschien n sprongetje en het warme(re) weer samen? Geniet ervan!

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    thnx voor de tips & 't meedenken :)
    kiezen zijn overigens al door, 4 in 1x, heeft ie eigenlijk amper last van gehad.

Share This Page