Ligt het aan mij? of vinden jullie ook weinig leuke kleding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vera, 28 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Net nog in de stad geweest (en een aantal weken terug ook al, maar dan ergens anders) en gekeken naar zwangerschapskleding. Maar wat valt dat tegen zeg. Heb van de vorige keer nog wel wat, maar het meeste is te groot (krijg je als je afvalt). Heb wel nog spul gelukkig wat ik al had gekocht voor dat ik zwanger was (erg goede aanbiedingen) en dat past wel. Ben er gewoon blij om, want wat er nu hangt vind ik echt niks. Heel saai of met heel veel froezeltjes en in allerlei rare kleuren. Bleh....
    Wat ik tot nu toe heb gekocht zijn eigenlijk allemaal gewone kleren, maar dan wat groter, wijd uitlopend of langer. Maar dat kan ik ook niet tot het eind aan. Dat wordt toch weer via internet shoppen ben ik bang... Maar daar ook nog niet echt iets gevonden :(

Ow ja... en babykleding valt ook tegen vind ik. Heb natuurlijk van mijn zoontje nog spul, maar wil ook nieuw kopen. Donderdag weten we wat het wordt (mits de beeb het wil laten zien natuurlijk), dus dan kan ik nog wat gerichter kijken, maar tot nu toe.... pffff....

2. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ik vind de zwangerschapskleding ook helemaal niks...
    Ik heb bij de h&m van die stretchshirtjes gekocht... lange en korte mouwen en ik doe dan een met korte mouw over een shirtje met lange mouw... Ik heb elke keer andere kleuren combi's...;)
    Ben bijna op het eind en ik pas het nog steeds heb gewoon 1 maat groter gekocht dan dat ik normaal heb!
    Leuke lange ketting om en klaar:D

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Een maat groter kopen werkt bij mij niet, ik heb al de grootste maat :)

Maar ik vind het ook allemaal vrij suf. En ik vind veel kleren zo ouwelijk. Ik heb een hele mooie spijkerbroek gekocht, en een geweldige zwart/paarse rok. Maar leuke stretch shirtjes, die vind ik bijna niet!

4. Female

Female Niet meer actief

Ik weet het, het is echt vreselijk/
    Alleen de merken mamalicious en noppies(= wel duur) zijn leuk. Prenatal.

5. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    ik heb er ook wel moeite mee om wat echt leuks te vinden, maar als je er behoorlijk wat geld opzij voor kan/wilt leggen is het nog wel te doen.

Met gewone shirtjes en leuke buikbanden kom je trouwens een aardig eindje :)

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Voor mezelf heb ik net het halve net afgestruind, maar er is echt amper wat leuks te vinden. Wel bij Esprit, maar die vind ik erg duur. 50 euro voor 1 shirtje wat je dan een paar maanden aandoet is me wat te gortig.
    Noppies en mamalicious ken ik, maar ook daarvan is er dit keer niet zo veel leuks vind ik. Of idd erg duur.
    Bij H&M hebben ze ook al niks. Het is allemaal zo oudbollig en truttig vind ik.
    Ach.... nog maar ff doorzoeken en anders creatief zijn met de eigen kleding. Tis niet dat ik niks heb, maar iets moois erbij voor de zomer is toch wel leuk.

7. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    zwangerschaps kleding vindt ik ook niet veel bij zitten, ik heb nog gewoon mijn eigen stretch shirtjes aan en veel jurkjes die stretch zijn

8. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Ja, je wordt er niet vrolijk van, van die zwangerschapskleding. Het is echt zoeken. Gelukkig dat de A-lijn shirtjes in de mode zijn, spijkerrokje en twee broeken van de H&M draag ik ook veel, door die shirtjes zie ik er dan niet elke dag hetzelfde uit. Een beetje normale kantoorkleding is echt bijna niet te doen.
    Maarruh, het is ook weer voorbij voor je het weet!

9. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    ja dat is ook weer zo

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik draag gewoon veel stretch jurkjes met een zwangerschapslegging, heb ook een gewone zwangerschapsbroek en rok, maar vind die legging echt super heerlijk zitten!

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    heb vanmorgen in alkmaar geshopt en een mooie spijkerbroek gekocht met leuke zwarte lange riem heel fel paars truitje erop en zwarte ketting.
    ik hou inderdaad ook niet zo van patronen maakt vaak nog dikker en logger.
    voorderest koop ik gewone shirtjes in a-line model
    buikband voor t stukkie extra en klaar is lella

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik weet uberhaupt nog niet zo waar ik zwangerschapskleding kan vinden :) Maar ik heb voor de eerste paar maanden gewoon wat ruimere kleding gekocht. Deze zijn wel heel leuk en ik kan er voorlopig nog wel mee vooruit. Alleen broeken moet ik nog kopen.

Maar qua babykleding snap ik je probleem echt niet. Daar kom ik echt overal echt hele leuke dingen tegen.

13. Judi

Judi Actief lid

27 mrt 2008
    236
    0
    0
    Ook ik ben al enige tijd opzoek naar leuke en goed/lekker bruikbare kleding. Wat valt dat tegen. Heel veel hetzelfde.
    Bij mij valt alles echter veel te klein. Ik ben zelf niet echt lang 1.68, korte benen en ben mede omdat ik nattuurlijk zwanger ben en ook gelukkig gestopt met roken, een aardig propje geworden.

Als ik een leuke broek of rokje vind met zo'n elastiek deel, dan ligt daaronder net een naad die niet meerekt en zodra ik ga zitten gaat het enorm knellen.
    Of ik neem expres maat xl en dan komt de broek echt niet over mijn heupen heen.

En wat de mouwen betreft: deze zijn of heel kort (wat mij niet staat) of je hebt iets met lange mouwen, maar dit is dan meteen weer van een materiaal, waarin je peentjes zweet. En inderdaad saai en truttig, te weinig elastisch spul. Weinig keus.

Telkens als ik ga winkelen, druip ik maar weer af en ga ik naar huis, om vervolgens maar weer in mijn oude joggingbroek te kruipen. Kvoel mij echt een slons zo.

De mensen die zwangerschapskleding ontwerpen enzo, moeten nog veel leren zo te merken. Wat een ....zooi. :evil:

14. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Vida Vita is mijn redding geweest.... zonder dit merk was het een grote doffe ellende geworden. Mooie spullen en niet te duur. Verder is het allemaal te suf voor woorden. Men denkt echt dat je zit te wachten op strikjes, stipjes en streepjes als je zwanger bent... helaas. Zelfs de H&M doet er aan mee. Maar goed, een beetje zoeken en een beetje combineren tussen dure en goedkope merken, zwangerschapskleding en gewone kleding en het is toch nog aardig gelukt om deze maanden door te komen. Maar ja, wat een ellende

Babykleertjes... als je weet wat het wordt is het wel redelijk te doen maar op het onzijdige vlak... moeilijk, heel moeilijk!

15. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Bandjes kopen en gewone lange topjes of jurkjes dan kan je ook gewone kleding aantrekken met zwangerschapbroek! Het is voor mij de redding, want zwangerschapskleding (vooral bovenkleding) is nooit mijn smaak geweest :(

16. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Babykleertjes? Hmmm, bij H&M zijn er zoveel vreselijk leuk!

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Jurkjes met een legging eronder is trouwens ook geweldig. Je vindt tegenwoordig echt zoveel jurken waar een zwangere buik onder past.

18. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Draag ik zovaak ;)

19. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Neutrale babykleertjes vind ik erg moeilijk te vinden.
    En Vida Vita is leuk, maar erg duur.

Onderkleding gaat wel, maar die bovenkleding, dat vind ik nog het ergste. En een tijd kan ik nog wel door met normale shirtjes, maar tot op het eind gaat dat niet lukken.
    En wat ik nog heb is veelal winterspul en te groot. Grrrrrr...

20. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, vreselijk he, de meeste zwangerschapskleding!
    Ik ben zelf nog het meest verbaasd dat ed H&M van die suff kleren heeft... Ik heb er wel een bruin en een wit zomerrokje (linnen) gekocht, gewoon neutraal, maar om daar dan weer leuke shirts op te vinden... hopeloos!
    Ook een witte linnen zomerbroek gekocht bij Hennes, maar wat ik erop moet dragen? Bij Etam had ik een skinny witte jeans gescoord, daar is een tuniek of wikkeljurkje dan weer leuk op, maar op zo'n wijde witte broek... Echte zwangerschapsshirts zijn me te groot en een boel shirts zijn te kort, die krijg ik niet meer over m'n buik. Heb nog een paar effen hemdjes gekocht, maar iets met een leuke print kan ik niet vinden...
    En idd, wat wel leuk is, is zo ontzettend duur! Dat wil ik alleen uitgeven aan iets wat ik na de zwangerschap ook nog kan dragen.

Kunnen we niet een oproep doen aan ontwerpers om eens wat meer hun best te doen? En sinds wanneer verkoopt C&A geen positiekleding meer? Weet niet of ze daar dan wat leuks zouden hebben gehad, maar dan heb je in ieder geval wat leuks.

Oja, bij de prenatal in Zeist heb ik in de uitverkoop wat leuke dingen gescoord, iets waar je echt mee aan kunt komen, maar die kopen dus gewoon leuk in! Verder nog geen prenatal gezien waar je echt een beetje leuke keus hebt...

Deel Deze Pagina