Ik ben vandaag vol goede moed van start gegaan. Ooit 11 kg mee afgevallen. Zijn er nog meer meiden die dit ook doen en willen kletsen Mischien handige tips uitwisselen ?
Ik heb er nu twee weken opzitten, vanavond de derde bijeenkomst. Ik moet wel wat meer afvallen (45 kilo!) dus heb besloten niet alleen het online programma te volgen maar ook de cursus. Ben nu iets meer dan 5 kilo kwijt, wat eigenlijk teveel is want ik geef nog borstvoeding en dan mag je niet te snel afvallen. Maar ik eet echt wel genoeg, mag extra punten door de borstvoeding dus heb geen klagen
Helemaal je berichtje gemist! wat leuk dat jij het ook doet. Hoeveel punten mag jij op een dag? ik kan mij herinneren dat ik 2 jaar geleden veel meer punten mocht. Ik kom nu nooit uit terwijl ik voor mijn gevoel niet gek eet. ontbijt 2 crackers met beleg, lunch 2 broodjes en avond eten. Tussendoortjes 2 x zuivel en dan nog een snackje van 2/3/4 punten. Maar kom gewoon niet uit.. Ik zou ook best naar een bijeenkomst willen maar dat word mij helaas te duur. Vind dit al best prijzig vooral omdat ik een half jaar abbo heb.
Klopt! Eind vorig jaar is het programma van WeightWatchers over gegaan van Propoints naar Smartpoints. Veel producten die je vroeger at, hebben nu ineens veel meer punten. Dat heeft te maken met nieuwe richtlijnen van gezonde voeding. Eiwitrijke dingen (die dus goed verzadigen) hebben minder punten en producten met suiker en verkeerde vetten hebben nu meer punten. Hierdoor maak je automatisch gezondere keuzes. Althans dat is de bedoeling.... Je kunt dus het beste goed in de boekjes kijken (of in de app) en kijken welke producten je graag eet en welke de minste punten hebben, dat zijn vaak de gezondere keuzes. Eigenlijk val je met het nieuwe Smartpoints programma beter af.... zo werd het mij verteld. En het klinkt logisch...
Ik ben ook weer begonnen met weight watchers. Maar vind het met het nieuwe puntensysteem toch wel lastige. Ik gebruik niet eens al mijn punten op een dag en toch val ik niet af. Heel frustrerend.
Die moet je wel opmaken hè?! Anders krijg je te weinig calorieën binnen en wordt het een soort crashdieet. Dan kan je lichaam in de spaarstand gaan.
Oh okee. Ik vind het nog wel lastig. Wat mag ik wel eten en wat kost heel veel punten. Wat eten jullie als ontbijt, of als lunch en avondeten? Ik kom steeds op het zelfde uit..
Oh ik ook hoor, gewoon 1 boterham in de ochtend en 2 in de middag. Mijn beleg en avondeten is elke keer anders. Ik eet gewoon erg graag brood. Soms maak ik wel een lekker recept van de website, daar kan ik dan echt van te voren al van genieten haha. Wat ik ook vaak doe (deed) is vooruit plannen. Dan zie ik al snel hoeveel punten ik overhoud aan het eind van de dag en maak ik die punten tussendoor op. Bijvoorbeeld ander beleg of een boterham, beschuitje extra. Het is even puzzelen soms maar werkt prima.
Wat goed annalise! Ik plan idd ook vooruit, werkt beste voor mij en kom ik niet voor verassingen te staan. @ roosje ik eet 2 crackers als ontbijt met mager beleg. Tussen de middag 2 boterhammen en dan avond eten. Tussendoor fruit en een snackje. Verder veel water en 2x zuivel.
Okee. Ik eet smorgens Brinta met melk. Smiddags rijstwafels me kipfilet. En savonds geen avondeten. En tussendoor fruit. Ik vergeet wel vaak te drinken. Ben nu begonnen met smorgens warm water en citroensap.
Waarom in de avond geen avond eten? Wat bij mij helpt is een fles te vullen van 750 ml met water. Die drink ik sowiso op gedurende dag op op. Daarnaast nog mijn zuivel en drink ik nog barle duc in de avond. Vaak nog wat losse glazen op de dag en zo kom ik wel aan de 2 liter. Ik probeer wel zo veel mogelijk volgens de schijf van 5 te eten omdat ik dat erg belangrijk vind en denk dat het goed is.
Oh sorry. Ik bedoel wel avondeten. Gewoon wat we op dat moment eten. Ja ik heb nu ook zo'n fles van 750 ml gekocht. En probeer die ook steeds leeg te drinken. Volgens de schijf van 5 eten is ook gezond en goed.
ooo dacht al haha dat houd toch niemand vol Enige wat ik er niet van eet is nootjes, dat is gelijk zoveel punten weer. Dat pak ik ooit wel op want noten zijn erg gezond. Ik eet ook wel ongezond trouwens. Morgen eten we een patatje maar daar hou ik dan rekening mee of ik maak gewoon al mijn extra punten op. Ik hou mij er zo veel mogelijk aan maar weet dat als ik niet ook iets lekkers mag het wel moeilijk word,
Ja dat heb ik ook wel. Dat ik soms gewoon wat lekkers wil. Maar dan sla ik meteen weer door. Dan kan ik niet 1 stukje chocolade of 1 cracker met hagelslag. Dan moet ik meteen alles. Ik merk dat ik de motivatie lastig te vinden vindt.
Ik heb me ook vorige week aangemeld voor alleen het online programma, voor een half jaar. Het gaat nog niet alle dagen goed en afgelopen weekend al helemaal niet Maar vandaag ben ik weer vol goede moed begonnen! 30 punten per dag heb ik. Ik wil 13 kilo afvallen. Ik had vorige week ook dat ik aldoor hetzelfde ging eten. Ik ben nu begonnen met soep tussen de middag i.p.v. brood. Dat zijn weinig punten en het vult prima. Dan kan ik ook een wat groter tussendoortje nemen. Ik eet altijd om 12 uur en avondeten om 17:45 uur. Tussen 3 en 4 uur heb ik dan echt trek. Een appeltje ofzo vult dan niet genoeg! Misschien dat een broodje dan lukt. Nou ja, even kijken hoe dat gaat!!
Ik ben nu 6 weken bezig met weight watchers en bijna 7 kilo kwijt. Ik vind het nu met het warme weer moeilijker aan mijn punten te komen,omdat ik minder naar eten snak. Zoals nu moet ik er nog 7 op maken. Dat is dan wel een dingetje
Ik ben nu 5 volle weken bezig, ben al 9 kilo kwijt (uitgaande van eigen weegschaal vanmorgen, vanavond weer cursus maar dat verschilt weleens afhankelijk van wat ik heb gegeten die dag, welke kleding ik aan heb enz). Ik mag flink wat punten, ik geef borstvoeding dus moet extra eten om mijn productie niet in gevaar te brengen en afvalstoffen te beperken. Mijn puntentotaal is 48, weekpunten gebruik ik dus niet want met 48 punten kom ik makkelijk uit. Ik moest in totaal 44 kilo kwijt, dus nog 35 te gaan nu! Omdat ik meer punten te besteden heb ontbijt ik met 2 boterhammen (met halfjaar, ham of banaan) Brinta havermout (beker melk plus 35 gram havermout) of al bran multifruit (40 gram plus beker melk). Tussen de middag drie boterhammen met 1punts beleg, soms twee pistoletjes of twee boterhammen en 0pp soep. Daarbij karnemelk of optimel drink. 'S avonds avondeten waarbij ik wel voor mager of geen vlees kies en veel groente erbij neem. 'S avonds nog een bakje magere kwark of optimel Griekse yoghurt. Tussendoortjes: peijnenburg zero peperkoek, snack a jacks of fruit.