Oh Marrit wat schrikken en heftig ineens! Nog nooit eerder zoiets gehad? Hopelijk verdwijnen de klachten snel en weetje waar de reactie Door komt. Beterschap!
Het werd deze nacht nog veel erger! Nu krijg ik steroïden, dat lijkt te helpen! Ik moet nu enorm opletten met wat ik eet! Geen suiker, geen vet, geen frisdranken,... In dat opzicht wel goed om te vermageren mag enkel hele simpele dingen: groenten, fruit, toast van glutenvrij brood, mager beleg,... Geen choco, geen noten,... Maar ik zit nu met een dilemma! 1) ik blijf kolven en de melk weggooien totdat ik terug mag geven (ten vroegste over 3 weken) 2) ik kolf niet meer, en geef gewoon fv. Nummer 2 zou veel gemakkelijker zijn natuurlijk, maar ik wil zo graag minstens 1 jaar bv geven. Wat zouden jullie doen?
Tjeetje wat naar Marrit en ook schrikken zeg. Weet je waar de allergische reactie van is? Wij hadden het paar weken terug ook met ons oudste, niet in de heftigheid zoals jou maar wel ineens jeuk en bulten op heel zijn lichaampje zelfs op zijn oogleden. Hij blijkt allergisch te zijn voor soja. Gelukkig na een prikje en medicijn mocht hij weer mee naar huis. En wat bv betreft, als je het kolven kan volhouden of in iedergeval probeert, waarom niet? at least you can try Ik geef nu 3,5 maand bv, waar ik het in het begin heel zwaar en veel vond. Gaat het mij qua dat betreft nu heel makkelijk af. Ik wil het minstens 6 mnden geven. Vind het daarom ook knap van je dat je 1 jaar in gedachten heb.
Och Marrit wat een ellende zo zeg. Idd goed om te vermageren maar niet de manier waarop je hoopt natuurlijk. Als je heel graag bv wilt blijven geven zou ik proberen om te kolven. Als het je te zwaar word dan kun je er alsnog mee stoppen toch? Ik heb zelf fv gegeven, bv is niks voor mij maar als je het graag wil zou ik het toch proberen. Stoppen kan altijd nog, als je er maar niet aan onderdoor gaat dat het teveel energie kost. Heb dat veel om mij heen zien gebeuren, dus goed aan jezelf denken.
@Marrit: Wat een schrik, joh! Lijkt me spannend om straks weer meer dingen te gaan eten... W.b. de bv: ik zou toch nog maar een tijdje kolven als je graag het jaar vol wilt maken. Ik wilde zó graag bv geven maar mijn lijf is er niet voor gemaakt én mijn kinderen hebben/hadden motorische problemen...hoezeer ik ook weet dat het niet anders kan, het blíjft me toch een beetje pijn doen. Dus ik zou zeggen: stoppen kan altijd nog, kijk eerst even hoe het gaat met kolven. Ik heb deze toen gemaakt:Rode Linzensoep recept | Smulweb.nl. Super lekker! Ik had er wel extra bouillon bij gedaan, anders vond ik hem te dik. Ik woog vanmorgen na het ontbijt 80,6...dus ik ga maar voor 80,5! Langzaam maar zeker lijk ik er toch te gaan komen. Wel krijg ik toenemend de balen van al het gezonde eten. Dat je er na een maand aan 'gewend' zou zijn, gaat in mijn geval niet echt op. Meer energie krijg ik er ook al niet echt van...heb vooral zin om op de bank te hangen met een zak chips, haha. Maar dat ga ik natuurlijk niet doen, dus ik ga maar op de bank hangen met drie manden was die gevouwen moeten worden Vandaag: o: magere yoghurt met banaan t: paprika l: 2 gekookte eieren t: handje noten d: AH maaltijdsalade met garnalen en noedels
Ai sterkte marrit, dat klinkt heftig! ik zou beginnen met kolven en dan kun je zien hoe dat je bevalt. Kun je altijd nog mee stoppen als het niks is. Grrrr gisteren patat gegeten en niet een beetje ook. Dus vanmorgen weer ruim over de 95. Jammer jammer. Vandaag even streng op de koolhydraten Letten dan valt het hopelijk mee. Morgen weer weegdag. O: groene smoothie van Alpro coconut almond Milk, veel spinazie, banaan en kiwi. Was heeeeel lekker! T: niks, laat ontbeten L: Gebakken eitje met ui en spinazie, 30+ kaas en 2 plakjes kipfilet (ook heeeeel lekker!) En komkommer ernaast T: ? A: nasi met veel groente, kip en zilvervliesrijst
Nafnaf wat goed dat je toch volhoudt! Ik ben er al heel erg aan gewend dat ik minder koolhydraten en meer groenten eet. Heb zelfs al een week een doos zeebanket chocolade in de kast staan en eigenlijk doet het me niks. Voorheen was chocolade mn verslaving en had ik die hele doos in een halve dag leeg kunnen eten. Ook elke dag minstens 3 boterhammen met chocoladehagel en 2 blikjes energie. Dit heb ik allemaal niet meer op sinds 11 januari en ook geen behoefte aan Tot nog toe. Het vult niet én het voedt niet.
Ja, dát heb ik op zich ook wel. Ik eet minder brood, meer fruit en groenten en mijn maag is op zich wel gewend aan de kleinere porties. Ik zit sneller vol en heb minder snel weer trek. Maar ik mis het bij vlagen wel om met iets lekkers door te eten tot ik gewoon niet meer wil. Of om na een drukke dag met een wijntje en een zoutje op de bank neer te ploffen (en er dan niet bij na te hoeven denken dat ik de pinda's uit mijn japanse mix haal of dat ik na een klein schaaltje echt stop). Dat waren echt wel genietmomentjes/ontspanningsmomentjes, hoe stom dat ook klinkt en dat mis ik dus wel.
Marrit hoe gaat het nu? Ik had weegdag vandaag en hij schommelde van 94,9 naar 95,1 en bleef uiteindelijk op 95,1 steken, balen! Maar alsnog heel tevreden hoor, dat is weer 1,2kg eraf deze week.totaal -7,7 sinds 11 januari.
Netjes ligero! Hier weegdag nou wat een domper... 100 gram lichter dan vorige week Heb de hele week geschommeld tussen de 63 en 64.1 en geëindigd vandaag op 63.5 nouja.. volgende week hopelijk 63
O: havermout T: magere kwark L: sla met kipfilet en ei T: appel en mandarijn D: groente en een stuk vlees maar weet nog niet wat
Hoi allemaal, Snel een teken van leven haha! Ik heb een drukke week achter de rug en ook aankomende week. Ik ben begonnen met hardlopen in het weekend en het voelt erg goed . De kilo's vliegen er niet meer af, maar ik doe het lekker rustig aan Succes allemaal!
Goed om te lezen dat de meeste er nog steeds vol voor gaan. Netjes hoor, het blijft een lastig iets om je eetpatroon zodanig te veranderen. mijn lijstje vandaag o: 2 boterhammen kipfilet t: 2 rijstwafels philadelphia l: kwark met 2 kiwi's t: 2 rijstwafels hummus a: witvis met groenten en rauwkostsalade
Wauw tjejfromsverige je banner! Echt Hoe doe je dat😱 Ik zit me te verdiepen in koolhydraatarm dieet maar jeetje je kan echt bijna niet meer normaal eten zeg.. tenminste zo voelt het haha. En dan moet je in ketose zien te komen. Ik zie mezelf smorgens om 5 uur geen eieren bakken met spek en dat ik daar tot 10 uur mee verzadigd ben eerlijk gezegd.
Melanie, juist doordat je veel eiwitten binnenkrijgt, ben je dus lang verzadigd. Als ik brood eet, merk ik direct dat ik sneller trek krijg. Ik zit alleen nog steeds een beetje met het aantal vetten. Eieren leveren natuurlijk ook veel vet en eet er wel 2 a 3 op een dag inmiddels. Goed voor de verzadiging maar ook veel vetten... O: groene smoothie, bruine boterham met gekookt ei T: niks L: salade van sla, tomaat, komkommer, gerookte kip en gekookt eitje T: Griekse yoghurt A: Volkoren tortilla met kipfilet, sla en komkommer T: niks
Jullie zijn goed bezig zeg. Hier weer maandelijks gedoe dus automatisch 1 kg zwaarder. Toch was ik vanmorgen 64.8 dus hopelijk einde van de maand dat ik aan 63 nog wat zit
Ja fijn he en een gezond bmi eindelijk. 24,83.. Zwangerschapskilo's zijn er wel vanaf inmiddels alleen ben ik er nog niet. Morgen weer weegdag. Ik ben meteen de dag vd bevalling begonnen met een gezonder eetpatroon. En eigelijk heel strikt ermee, 1 x in de week op dinsdag heb ik wel een cheatday/meal. Dat helpt wel en maakt het volhouden dragelijk. Morgen is dat alweer 15 weken.
Vandaag bloed- en stoelgangonderzoek. Ze denken aan een darmparasiet. Verklaard ook mijn haaruitval (dacht dat het door de bv kwam) en de hevige buikkrampen. De verplaatsende uitslag zou dan een nog heviger symptoom zijn. Vandaag is de laatste uitslag verdwenen. Dus das goed nieuws. Woensdag weet ik de uitslag van de onderzoeken. Daarstraks had Olivia ook zo'n vlekken, dus met haar naar de dokter, maar toen we daar aankwamen waren de vlekken weg. Raar... O: havermout L: 4 boterhammen met boter D: spaghetti Door de steroïden houd ik vocht vast, dus ben wat aangekomen, maar zodra de medicatie stopt, zou ik veel afvallen volgens de dokter. Hopelijk heeft hij gelijk!
Ah Olivia, wat een mooie naam is dat toch <3 Vond mijn man helaas niks haha Hopelijk val je inderdaad veel af straks, zou lekker zijn! Heb je nu gekozen om te kolven of fv? Tjej, wat fijn een gezond BMI! Ik hoop daar ook ooit te komen haha Stellen jullie ook beloningen in het vooruitzicht? Ik wilde op 14 maart onder de 95 wegen en daar was ik nog een beloning voor aan het bedenken mja dat komt nu wel dichtbij want woog vandaag 94,9 (maar telt helaas niet, alleen op maandag telt mijn gewicht haha). Maar weet nog niet zo goed wat voor een beloning ik dan zal doen. Geen eten en geen kleding...ik dacht misschien lekkere luxe douchegel of scrub ofzo? Ben benieuwd of jullie ook iets doen? O: Griekse yoghurt met speltmout en lijnzaad, sinaasappel T: Griekse yoghurt met honing (haha ik had ff niet anders) L: Volkoren tortilla met kip, sla en komkommer T: ? A: Volkoren pasta met verse tomatensaus en mager gehakt T: ?