Hier was/is chocolade ook geliefd helaas snoopy haha. De kinderen hebben nog wel een eigen snoepblik. Dat gaat goed want als ik weet dat het van hun is blijf ik er wel af. En gewoon af en toe een blokje pure chocola nemen mag best.
Weet iemand waar ik een goede goedkope weegs haal kan halen kan de mijne nergens vinden denk uitgeleend ofzo En als ik mijn fietsstoelthe binnen heb en het is niet al te koud voor de kleine ga ik begonnen met fietsen. Hij is nu zoek grieperig alweer Vanaf morgen begin ik met alle frisdranken snoep etc te laten staan Ga alleen water en bij avond eten glaasje cola En dan na een week ga ik wegen.
Hier ook een snoeptrommel maar daar zitten tumtums en nog meer dingen die ik niet lekker vond dus daar blijf ik wel vanaf . Doosje rozijnen vind ik wel lekker zo af en toe maar is niet zo slecht (net als die pure chocola). Ik maak ook worteltaart zonder suiker (gezoet met wat honing) en zit veel wortel in. Erg lekker en gezond!
Ik heb laatst mueslirepen gemaakt. Zit wel honing in en verder dus (qua zoete dingen) pure chocola (72%), dadels, gedroogde pruimen. Rozijnen vind ik jammer genoeg niet zo lekker om zo te eten. Ik zit nu te wachten tot m'n drie bananen nog bruiner worden zodat ik er banana bread mee kan maken.
Overigens heb ik wel gemerkt dat m'n smaak qua zoet enorm is veranderd. Vroeger deed ik een eetlepel suiker in m'n pap *schaam*, nu vind ik een afgestreken theelepeltje genoeg! Zelfde met koekjes, cake e.d. ik vind een simpel theebiscuitje nu echt zoet terwijl ik die vroeger niet zoet genoeg vond enzo. Als ik zelf cake of koekjes maak doe ik er vaak minder suiker in dan aangegeven en vind het alsnog soms té zoet.
Mama201, ik zag laatst weegschalen bij de Action... 10 euro per stuk geloof ik. Zelf heb ik ook een tijd terug m'n weegschaal bij zo'n discounter vandaan gehaald, zelfde prijs en zelfde merk trouwens als die van Action. Is een redelijk simpele (wat de diëtiste mij trouwens ook aanraadde) maar doet wat 'ie moet doen. Ik haal de batterij er trouwens uit na het wegen, weeg me toch maar eens per week/om de weeg en mijn oudste dochter i.v.m haar ondergewicht ook. Gewoon voor de zekerheid met de kinderen enzo.
@Islah; dat heb ik met zout! Sinds ik zelf zoutloos kook vind ik eten bij anderen vaak veel te zout. En als ik een keer met een pakje kook gooi ik de helft weg omdat ik het anders echt niet te eten vindt, zo zout! Hier begon de dag nogal hectisch; zoontje van 11 maanden had een hap uit een glazen kerstbal genomen en doorgeslikt dus dat werd een ritje seh. Maar de dag eindigt super goed! Heb vanavond voor het eerst sinds 7 jaar weer gesport! Had van runnersweb het beginnersschema gehaald en heb dus zowaar een kwartier hardgelopen. Kwam helemaal euforisch terug . Nu lekker gedoucht en ipv toastjes op de bank, heb ik een halve liter water weggeklokt en ga ik zo de was vouwen en lekker vroeg naar bed. Hoop dat dat beter lukt nu ik me niet van de bank af hoef te takelen (als ik eenmaal neergeploft ben, ben ik er met geen 10 paarden vanaf te krijgen ) En nu volhouden en mijn eetpatroon aanpassen!
ik ben gewoon gaan googlen op koolhydraararm. En op pinterest gaan kijken.. Ik maak wat ik lekker vind. wel belangrijk om te compeneren met vetten en eiwitten. Je lichaam moet namelijk wel voldoende voeding krijgen. Voorbeeld: begonnen met een boekweitwrap met roomkaas Tussen de middag een salade met geitenkaas en noten avond vlees en snijbonen (gewoon de aardappelen laten staan) tusssendoor een kokosbol (gemaakt met banaan, kokos en eiwit.. geen suiker) Zelf zit ik nu in maat 40/42 er kan dus zeker nog wat af, maar dat hoeft van mijzelf niet perse.. Toch ga ik nog wel even door en we zien wel waar het schip straand, Ik heb behoorlijke rugpijn, daarom vond ik het belangrijk gewicht kwijt te raken. Er zijn nu dus 14 af
Dank je, Nanette! Ik ben nogsteeds grieperig, waardoor de eetlust ook weg is... Vandaag een schaaltje yoghurt, een half kommetje rijst en een paar druiven gegeten. En 2 chocolaatjes waar ik voor werd gestraft met enorme buik kramp...
Ik ben weer begonnen met My fitness pal. Voor mij echt ideaal, omdat je 1. Bewuster gaat eten 2. Je zelf kan indelen waar je je cal aan verbruikt (af en toe wat lekkers kan ook). Ik weeg 65 kg en wil er minimaal 5 afhebben. Veel succes allemaal!!
1 januari: 104,4 kg 4 januari: 101,2 kg Al -3,2 kg dus! Maar daar zal de buikgriep wel iets mee te maken hebben Vandaag gaan we de kerstspullen terug opruimen, 1 uur wandelen (als het niet regent), een beetje werken (mijn vervangsters op mijn werk wat helpen) en nog wat voorbereiden voor de babyborrel op zondag. Een dag goed volgeplant zodat ik zo weinig mogelijk aan eten denk. (Ongezond eten dan toch) Wat doen jullie vandaag?
Leuk! Is de babyborrel voor jou? Ik zie namelijk dat je ook pas bevallen bent. Gefeliciteerd nog. Ik heb ook een newborn die morgen 8 wkn word en een net dreumes van bijna 13 maanden. Vandaag lekker rustig thuis beetje aanrommelen en met de kinderen. Het sneeuwt hier bij ons ( ik woon in het buitenland). posten jullie ook eetlijstjes? Vind altijd wel leuk om te zien wat ik kan maken aan avondeten ed. Wij eten heel simpel zalm in de oven, aardappelen, spinazie en een salade.
Ik ben vandaag ook echt begonnen! Ben aan het werk. Ontbeten met volle yoghurt met walnoten en honing, tussen een appel op, 2 mandarijnen en wat studentenhaver. Zometeen ga ik 2 speltcrackers eten (van bolletje) met eiersalade en vruchtenhagel. Straks tussendoor een stukje chocola denk ik. Heb een hele reep meegenomen maar is 76% cacao dus eet je niet zomaar weg (ik niet tenminste ). Vanavond eten we brood (altijd op maandag, bso dag voor de kinderen) en vanavond tussendoor weet ik nog niet wat ik neem. Wil een half uurtje just dance gaan doen en op tijd naar bed. Ben al een paar weken niet helemaal lekker, niet echt ziek maar er rommelt wat (oorontsteking (alleen gehoorgang gelukkig), holten dicht en dus hoofdpijn, opgezette lymfeklier in mijn nek, vanochtend werd ik weer wakker met keelpijn, zucht...). Zit nu aan de gemberthee, schijnt ontstekingsremmend te werken, hoop dat het werkt met wat meer rust.
Pffff, dag 2 en ik heb het wel zwaar, hoor. Ik denk de hele dag aan niet-eten en ik heb knallende koppijn (vast het ontgiften) wat het ook niet makkelijker maakt om veel te ondernemen om mezelf af te leiden. Om het feest compleet te maken moesten de meiden weer gewoon naar school en is (surprise!) de dreumes voor de afwisseling weer eens niet fit dus die kruipt de hele dag huilend achter mijn hielen aan... Ben nu een pan courgettesoep aan het maken, hopelijk sleept dat me er een beetje doorheen. Verder vandaag: ontbijt: 2 waldkornboterhammen, 1 pindakaas en 1 kipfilet tussendoor: mandarijn en flinke hand blauwe bessen lunch: pitabroodje met beetje kaas en ham, waldkornboterham met kipfilet en een flinke portie paprika, komkommer en wat cherrytomaatjes Straks tussendoor een handje ongezouten noten en vanavond gewoon met de pot mee: ravioli met paprikasaus uit opperdepop. En dus courgettesoep op de moeilijke momenten.