Mijn lijstje: O: overnight oats T: appel L: tosti van oopsies, 30+kaas en achterham T: rauwkost A: witlof ham/kaas, runderburger T: ? Vanavond na 2 weken ofzo weer hardlopen. De ladiesrun komt ineens ook dichtbij!
Zo ik heb mijn huiswerk gedaan en een hele hoop instagram accounts beginnen volgen. Ben benieuwd wat voor lekkers en gezonds en slanke lichamen ik voorbij zie komen de komende dagen. EEns zien of het helpt te motiveren Voor het eerst pastinaak gekocht. Ik probeer allerlei nieuwe groenten en fruitsoorten uit! Denk dat ik die 1 van de komende dagen verwerk in een soort ovengerecht met kip, en dan grove stukken pastinaak, wortel, ui, bataat, aardappel. In verhouding dan veel meer groenten dan aardappel. Ook blauwe bessen vind ik superlekker. Ik merkte wel een groot verschil tussen de goedkope uit de aldi & de dure uit andere supermarkten. Jammer van het prijsverschil, maar een veel vollere en minder zure smaak als ik ze wat duurder neem.
Pastinaak heb ik nog nooit gegeten. Ik ben ook geen echte keukenprinses dus vind het lastig om dingen te verzinnen, blijf altijd in het bekende hangen. Ben benieuwd hoe die ovenschotel wordt! Bataat ken ik ook niet trouwens. Misschien kun je de aardappel zelfs nog vervangen Door zoete aardappel? Dat is een groentesoort.
Jij ook heel veel succes! O ja, nog 1 ding.... Het lichaam van een alcoholverslaafde geeft aan dat het alcohol nodig heeft. Het lichaam van een drugsverslaafde geeft aan dat het drugs nodig heeft. En het lichaam van een suikerverslaafde geeft aan dat het suiker nodig heeft.... Zie je het verband? Het is een verslaving, daarom vraagt je lichaam er om, niet omdat je het nodig hebt. Ook al zou deze manier werken, dan zou ik er niet gelukkig van worden, want je weet dat het niet gezond is waarmee je bezig bent. Nou ik ga lekker m'n bakje Griekse yoghurt met noten leegeten!
Hoi dames! Mag ik er ook bij komen? Vanochtend gaf de weegschaal 80,6 kg aan en met mijn lengte van 1.66 is dat natuurlijk veel te zwaar. In het verleden voor ik ging samenwonen ben ik met hulp van een diëtiste eens afgevallen tot de 71 kilo. Nadat ik ben gaan samenwonen was ik helaas weer in 2 jaar terug bij af, oftewel weer die 80 kilo in beeld op de weegschaal. Vervolgens voor mijn trouwdag weer afgevallen naar 75 kilo. Maar toen kwam de huwelijksreis naar Amerika waar ik weer 3 kilo was aangekomen. Ik nam me voor dat ik dat gewicht zo kwijt zou zijn! Toen bleek dat ik zwanger was, en een aantal weken later zelfs dat het een bbz was. Uiteindelijk woog ik in januari 81,6 kg. Daarna weer goed aan het opletten gegaan en was toen weer 2,5 kg kwijt. Vooral in de avond gaat het mis bij mij. Ik weet hoe ik moet afvallen en weet ook dondersgoed wat m'n valkuil is. Alleen thuis zijn en het moment na het avondeten waarbij ik snak naar chocola. En dan niet 1 stukje.. Nope.. Een halve reep gelijk.. Doordat m'n man zoveel uren maakt op z'n werk ben ik veel alleen thuis doordeweeks in de avond. M'n man is vaak pas tegen 9 uur 's avonds thuis. Als ik dan weer naar die chocola heb gegrepen (en daarna ook nog eens iets van chips oid) baal ik zo ontzettend van mezelf. Vandaag weer vol goede moed begonnen met mijn maaltijden vastleggen in My Fitness Pal. De keukenweegschaal staat weer op z'n plek in de keuken en mijn stappenteller is weer afgestoft. Vanochtend al een flinke wandeling van 40 minuten gemaakt en nu proberen om dagelijks de 10k stappen te halen. M'n doel is 65 kg behalen, maar ik wil eerst echt onder die 79 kilo komen. Dan zit ik weer mooi onder die rotgrens van 80kg. Excuses voor het lange verhaal trouwens 🙈 Hierbij m'n maaltijden voor vandaag: O: Skyr met muesli met chocola T: espresso caramel L: 2 Waldkorn crackers met Philadelphia light meditteraanse kruiden en 2 plakjes kipfilet T: Een stuk bananenbrood D: kip met wokgroenten en teriyakisaus en zilvervliesrijst T: weet ik nog niet. Heb nu nog zo'n 300 kcal over om eventueel nog op te maken.
Welkom sandwich! Je verhaal klinkT wel enigszins herkenbaar hoor! Dat gejojo pffffffff om gek van te worden! Misschien alvast een eitje koken voor vanavond? Dan kun je die gelijk pakken bij lekkere trek, eventueel met een plakje kipfilet erbij. Dat vult en geeft weinig kans op snaaien naar chocola ofzo! Succes vanavond!
Wat veel gekletst zeg! Kan t bijna niet bijhouden en dat is lang geleden haha! Gister wezen sporten maar mijn benen wouden niet vooruit pfff. Ga zondag maar een nieuwe les volgen even een nieuwe uitdaging. Ben wel benieuwd naar dat ovengerecht met die zoete aardappel. Wil je laten weten hoe dat smaakte? Sandy je verhaal herken ik wel een beetje. Gelukkig herkennen we hier elkaar allemaal en staan we er niet alleen voor. Mijn vriend is nu ook al weken goed bezig maar valt ook niet (meer) af. Vind het zo sneu voor hem. Hij baalt als een stekker en wil opgeven. Nu wil die misschien zo'n dure personal trainer in schakelen maar zijn tarief ligt tussen de 350 en 500 alleen voor voedingsadviezen (schema's) en training schema's. Nou vind t nogal wat maar hij is helemaal in een dip nu.😕
Welkom Sandywich. Herkenbaar verhaal. Bij mij gaat 't niet zozeer in de avond mis, maar in de late namiddag. Tussen thuiskomst van het werk en avondeten. Dan snaaide ik vroeger veel (ongezonde cornflakes, koeken, chocolade, peperkoek, ..) . Maar afgelopen tijd is dit niet gebeurd Trots op mezelf. Ik eet wat fruit of yoghurt op 't werk een (half)uurtje voor ik naar huis vertrek en zo snaai ik bij thuiskomst niet. Ik koop geen koeken, snoepen, chocolade, ... Enkel nog 72% chocolade en na 1 brokjes heb ik daar genoeg van. Dat smaakt me minder dan melkchocolade. Ik heb nog enkele verpakkingen koekjes voor als er visite komt onverwacht, maar die liggen "verstopt" in de kelder in een voorraadkastje. Daar kom ik niet vaak, dus geen verleiding. Chips zijn wel vlakbij als we tv kijken, maar sinds kort fiets ik nu op de hometrainer 's avonds, gevolgd door een douche/bad. Nadat ik me in het zweet gewerkt hebt, lukt 't goed om me niet te laten verleiden om te zondigen met ongezonde snacks. Ik hou 't bij een glaasje water tijdens en na 't fietsen. De taart van zalm en prei gisteren wat SUPERlekker. Toch enkele mozzarellabolletjes in mijn stuk gedaan. Nu voel ik me schuldig want de weegschaal gaf vanmorgen weer 87,2 aan. Schommelingen zijn wel elke dag mogelijk weet ik, maar slechts 1 x week wegen dat kan ik niet De ovenschotel met pastinaak en andere groentjes zal worden uitgesteld. Vanavond ga ik naar de sportschool en ben ik maar om 20uur thuis. Wordt dus iets ontdooien uit de vriezer. Denk portie stoofvlees van een tijdje terug met restje appelmoes van eergisteren. Kleine portie aardappelen. Vriend maakt het "klaar" (warmt op ) en ik liet al weten dat hij niet te veel aardappelen mag voorzien voor mij.
Melaniie, jammer voor je vriend. Die personal trainer is meteen een grote investering hé. Maar als dit hem terug motiveert en helpt.. zou ik 't erop wagen. Hier net omgekeerd. Mijn vriend verliest gewicht door gewoon wat glaasjes water meer te drinken op een dag en 's morgens ipv cornflakes mee havermout of yoghurt te eten met mij. Verder sport hij niet, eet hij nog steeds zijn giga portie 's avonds, cornflakes om 4u, .. niet zo motiverend voor mij Mijn dag zal er zo uit zien: O: havermout met een halve banaan T: bosbessen L: yoghurt met een handje zelfgemaakte granola, een kiwi en wat aardbeiden T: aardbeien + handje noten sportschool A: beetje stoofvlees met appelmoes en aardappel
Wat een onzin hahaha! Ik ben eergisteren naar Mc Donalds geweest (en geloof het of niet!!!) hield wat vocht gisteren vast en vanmorgen weer halve kilo eraf! Sommigen hier weten niet wat het inhoud, zou je je in kunnen verdiepen. Vond voor diegene die het interessant vinden wat op youtupe: https://www.youtube.com/watch?v=KYezA8cXpdg Voor de rest ben ik heerlijk vrij in alles te eten wat ik wil tot! mijn maag helemaal vol zit en verzadigd. Nou ga weer snel vandoor want wil ook mijn suikerziekte even benoemen op een site waar ik alles bijhoud (nee die geef ik niet) want die is van de 8.5 naar de 7.3 gegaan in iets meer dan een week!!!!! Het is fantastisch! Jullie succes met wat jullie aan het doen zijn
Goedemorgen Gisteren naar de sportschool. Valt voelt dat toch goed achteraf! Uiteindelijk geen aardappel gegeten bij het avondeten zodat ik wat extra stukjes stoofvlees kon Deze ochtend: 86,6 joepie zeg. Het weekend is altijd een beetje lastig. In de week blijf ik veel beter op schema op het werk. Ontbijt, tussendoortjes, lunch, tussendoortjes, etc. Thuis is dat moeilijker. Bovendien vanavond en morgen etentjes. Even tandenbijten! Succes iedereen vandaag!
Hoi meiden, Heb me vanmorgen gewogen. Teller staat op 81 kilo. Ik begon geloof ik op 83 kilo. Weet het niet meer precies. Wil er nog graag minimaal 8 kilo af, maar liever nog 13. Ben 1.75 m dus hoef niet ver onder de 70 te komen. Maar goed, we zullen zien hoe ver we komen. Als het lastig wordt, ga ik gewoon naar de Mac, dan ben ik de dag erna vast een pond kwijt haha. De knop is in elk geval helemaal om en daar ben ik heel blij mee. Merk echt dat het gezonde eten me goed doet. Heb weer veel energie en geen dipjes overdag. Heb gisteren nog wat gelezen over vasten. Dat schijnt ook erg goed te werken. Sommigen eten dan twee keer per week een hele dag niks. En sommigen vasten elke dag en eten dan maar 6 uur op een dag. Hebben jullie dit weleens gedaan? Ik vond voorheen trouwens het weekend ook altijd lastig, dus ben benieuwd hoe dat nu zal gaan. Ik heb in elk geval besloten om mezelf niet zielig te vinden. Ik voel me juist veel beter als ik geen harde broodjes eet en zoetigheid. Ik heb van de week paleo chocoladecake gebakken, dus dat wordt vanavond onze lekkernei, ipv de gevulde koek die ik vorige week nog at.
Bedankt voor je link. Heb het filmpje bekeken. Ik kan me er nog steeds niet in vinden. Wel in het gedeelte dat je puur op je lichaam moet vertrouwen wanneer het honger heeft of juist niet. Maar als het dan allemaal op het geloof gebaseerd is.... Onze lieve heer heeft bij de schepping van de aarde geen Mac weggezet he. Die geeft ons vanuit de natuur fruit, noten, zaden, vlees en eieren. Dus als je het dan echt goed wilt doen, lijkt mij dat je dat moet eten. En geen bewerkte troep die je ziek maakt.
Fee wat goed sporten. Fijn hè! Wat doe je precies? Ik heb gister de hele avond krachttraining gedaan met nieuwe oefeningen. Schaamde me wel tussen al die ervaren mannen maar heb het gewoon gedaan. Heb ook met zo'n touw gewerkt man wat zwaar😱 battle rope heet dat geloof ik. Was na 10 x slaan al bekaf haha Mijn vriend heeft bij de sportschool advies gevraagd en gaat nog ff zo door, na 4 weken nieuwe meting en anders gaat die idd voor die personal trainer/voedingscoach kijken. Duur maar voor hem wel goed denk ik. Linda goed ofniet nu al 2 kilo kwijt! Zo snel dat vasten heb ik wel eens gehoord ja maar nooit gedaan.. heb je een recept van die cake toevallig? Klinkt lekker Ik woog gisteravond hetzelfde als afgelopen dinsdag in de ochtend. Ik hoop dat ik het weekend goed doorkom (valkuil) en dag ik dinsdag weer een knallend getal op de weegschaal zie.. haha
Ik heb de cakemix besteld bij puur Mieke. Vandaag bestellen morgen in huis. Moet je zelf nog 8 eieren en 80 gram kokosolie aan toe voegen. Het is uiteraard allemaal niet heel goedkoop, maar je moet het ook zien als traktatie, dus 1 keer per week eens een plakje bij de koffie/thee. Tenminste zo doe ik het. Heb al een klein stukje geproefd maandag. Het is best wel oké hoor. Tja het is niet hetzelfde als een chocoladecake uit de supermarkt, maar dat is logisch. Er zit geen troep in.
Melaniie, ik ga 2 x in de week naar de sportschool voor krachttraining (niet superintensief, het is maar een begin). De andere avonden fiets ik thuis op de hometrainer. Gestart met 20 min, nu opgebouwd naar 25 min. Plan is om steeds wat minuten erbij te doen en op te bouwen (zowel langer in tijd, als zwaardere programma's op de hometrainer). Weet wel niet of ik dit in het weekend volhoud (veel activiteiten op de agenda komende weken). Ik kom van ver: geen beweging. Dus alles wat ik nu doe is al een grote vooruitgang spreek ik mezelf moed in!