Misschien zie ik het verkeerd; Waarom mag een lid van ZP niet haar webshop of taartjessite vermelden in haar onderschrift maar een LK wel?
Volgens mij doen de al die dames(VK, LK, Diëtiste en Kraamverpleegkundige) dit gratis en in hun vrije tijd. In de openingspost van de LK staat dat de dames van hier 10% korting krijgen bij haar. Het zal een soort wisselwerking zijn, zij beantwoordt hier de vragen en in ruil daarvoor mag ze haar webshop plaatsen. Ik roep maar wat hoor, maar kan me goed voorstellen dat het zoiets is.
vind het ook wel jammer, want ik heb ook een webwinkeltje... Het zou leuk zijn als hier gewoon 1 topic over zou mogen zijn, mensen die dan niet willen kijken, worden er dan ook niet mee geconfronteerd en mensen die het wel willen bekijken, maken deze keuze dan zelf. Maar ja, daar ga ik natuurlijk niet over!! Het zal uiteraard zijn reden hebben.
precies dat onderscheid vind ik ook niet eerlijk, ik had ook een baby gerelateerde webwinkel maar dat mocht ook niet, ach ja vriendjespolitiek misschien?
Misschien wel Isademi Heb een paar weken terug een melding gemaakt met de meldknop, nav een ander topic en daar is nooit een reactie op gegeven oid.
praat me niet van vriendjespolitiek hier, heb al verschillende meldingen gemaakt, meer nooit geen reactie en dan vraagt iemand om gehaakt spul en dan mag ik niet reageren want dat is commercieel, terwijl ik het totaal niet commercieel doe, en er vrijwel geen winst op maak, webwinkeltje enz heb ik niet, maar zou het ook leuk vinden om mijn haakwerkjes hier te laten zien en voor een klein bedrag aan te bieden, maar ja onderscheid zul je altijd wel houden denk ik, best jammer hoor. ik zie het een beetje als steekpenningen, maar goed dat is mijn mening.
Ik snap hem wel hoor, de lactatiedeskundige 'werkt' voor zp en heeft waarschijnlijk als zodanig onderhandeld over het mogen plaatsen van die link in het onderschrift. Het is overigens niet gratis! Er wordt namelijk nog een lk gezocht en in die 'vacature' staat dat er een kleine vergoeding per beantwoorde vraag wordt gegeven (zie helemaal onderaan de pagina bij vacatures). Ik vind dit ook niet een rare gang van zaken. De LK is niet zomaar een forumlid. Wat betreft het reclamemaken, ik heb daar ook al eens een vraag over gesteld of het niet een idee zou zijn om daar apart bij te koop/gevraagd een kop voor aangeboden diensten te maken. Maar ZP is er heel duidelijk in dat ze dat niet willen. Kan een beleidskeuze zijn. Natuurlijk moeilijk om te onderscheiden wie het semi-professioneel doet en voor wie het gewoon zijn baan is... Daarnaast missen ze reclame-inkomsten als iedereen maar gewoon in de topics reclame kan maken. De blokken die je ziet met advertenties zijn immers betaalde reclameblokken. ZP moet toch ergens van draaien @dobbel: vind het wel een beetje ver gaan dat je niet mag reageren op een vraag over gehaakt spul. Er wordt met taarten immers ook behoorlijk wat onderhandeld...
@ rosao dat was ook mijn reactie naar hun toe, maar daar krijg je natuurlijk nooit geen andwoord meer op, en iemand opent een topic met vragen over hotfix onderliggende doel is toch reclame maken voor zich zelf omdat ze het verkoopt en zo via via toch hoopt dat het verkocht wordt, en ook dat bleef staat terwijl ik wel melding heb gemaakt. en mijn topics of reacties worden direct verwijderd, heb soms (nee vaak)) het gevoel dat het zooo persoonlijk is, terwijl het bij mij juist puur is om mijn hobby te onderhouden, ons budget is niet toereikend om van ons leefgeld hobbyspul te kopen, en zonder mijn hobby ben ik ongelukkig, dus af en toe verkoop ik wat tegen een kleine vergoeding, maakuren zijn vaak 2 tot 3 uur per sleutelhanger, kosten van eensleutelhanger aan materiaal zijn 3.50 tot 4.50 en ik verkoop ze dan met 1 euro winst. tja ik noem dat echt niet eens semi proffesineel, maar hier op zp wordt me dat niet gegunt op een of andere manier, en daar baal ik wel van. maar tis niet anders. vind het jammer dat wel, en velen met mij. dat met die taarten kom je zo vaak tegen en wordt moe dat dat inderdaad wel mag, i
Hoi, Het is inderdaad zo dat we destijds hebben afgesproken met de lactatiekundige dat in ruil voor het beantwoorden van jullie vragen ze een kleine vergoeding krijgt en haar website mag vermelden. Het beantwoorden van jullie vragen neemt erg veel tijd in beslag. Wij hebben niet het budget om dit voldoende te compenseren vandaar dat we er op die manier voor gekozen hebben het aantrekkelijker te maken voor de lacatatiekundige om jullie vragen te beantwoorden. Wij hebben liever een lacatiekundige op de site die jullie vragen beantwoord en haar website mag plaatsen dan helemaal geen lacatiekundige. Tevens zijn acties op Zwangerschapspagina.nl nooit persoonlijk en ik vind het ook echt jammer dat dit zo ervaren wordt. Wij kunnen nooit alle berichten en/of onderschriften controleren dus als er een bericht staat waar geen melding van wordt gemaakt zal dit bericht blijven staan. Niet omdat zij het wel mag maar omdat het gewoon niet gezien is. Tevens kan het soms zo zijn dat berichten echt op het randje zitten van wat wel en niet mag en er door de betreffende moderator voor wordt gekozen om het bericht te laten staan. Van iedereen wordt geacht dat ze de forum regels enigszins kent en daar rekening mee houdt. Dat is ook een beetje de afspraak die we met jullie maken. Jullie mogen gebruik maken van Zwangerschapspagina.nl en daarvoor in de plaats vragen we jullie je aan de regels te houden. Die regels gelden voor alle leden van Zwangerschapspagina.nl en wij proberen zo eerlijk mogelijk deze regels te hanteren in het beheren van de site. Ik zal jullie opmerking meenemen en bespreken met de andere deskundigen, beheerders en moderators van Zwangerschapspagina.nl Lotte
zie die uitleg zo vaak voorbij komen, kan er alleen niets mee omdat ik al te vaak gezien heb, en ook gezegt heb tegen ze dat het niet klopt hoe ze handelen, en daar krijg ik natuurlijk nooit een reactie meer op terug. zoo vreselijk jammer, aangezien ik vaak zat meldingen maak en het toch blijft staan, en ik er dan rustig een 2de melding achteraan gooi en dan nog steeds geen reactie krijg, terwijl in het betreffende topic ondertussen al lang is toegeven dat het mooi als dat wanneer er dmv het topic opdrachten uit rollen, en ja dit is dus meten met 2 maten.
Hoi Lotte, Ik ken je visie hierover intussen en ik snap ook de reacties van de leden. Jij geeft nu aan dat je liever een lactatiekundige met een website vermelding op zp hebt dan geen lactatiekundige. Mijn ervaring is dat ze in haar antwoorden over lactatie ook verwijst naar dr webshop. Maar als jullie zo'n verschil maken tussen wel en geen reclame dan loop je ook het risico leden te verliezen op zp, je zou dan ook de keus kunnen maken tussen leden met reclame of geen leden op zp Ik zie namelijk ook niet het verschil tussen een verwijzing naar mn eigen website dan naar een link naar bart smit of intertoys om maar een voorbeeld te noemen, wie weet ben ik wel een franchiser van hun...Ander voorbeeld, ik mag mijn link niet plaatsen....maar als er toevallig iemand op ZP iets bij me heeft gekocht en dit aanbeveeld bij een ander zp lid in een topic dan mag het weer wel? snap je hoe wazig dat is als het ene wel mag en het andere niet? PS als je dit topic goed leest dan zie je ook weer verwijzingen voorbij komen naar dingen die mensen verkopen, niet een site maar wel wat ze doen....is dan ook weer reclame in een topic wat erover gaat dat er geen reclame gemaakt mag worden
Ik geloof dat het antwoord duidelijk was.. dat je er niet mee eens bent dat kan. En tuurlijk zeggen mensen hier wat ze doen. nu staat dat hier maar dat is voor ons onmogelijk te controleren in alle andere topics.. En leden verliezen omdat ze hier hun taartenshopje niet mogen noemen? (om maar even een voorbeeld te noemen) tja.. dat is dan toch echt aan hen. Wat we willen voorkomen dat iedereen zich maar aanmeld om zp als een reclame medium te gebruiken. Pcootje.. de LK mag dat dus wel in ruil voor haar werk hier. @DObbel.. ik heb zulke meldingen niet gezien, maar er komen er ook zoveel op een dag binnen dat ik (persoonlijk) niet alles kan lezen, zeker niet na een werkdag waarneer er 100 meldingen voorbij zijn gekomen.
Ik snap jullie goed hoor! Ik vind het belangrijker dat ik hier fijn antwoorden krijg op mijn vraag dan dat ik hier reclame maak voor mijn webshopje. En ik zou dan ook niet snel hier weggaan om de reden dat ik niet mag adverteren. Als dit jullie beleid is, en ik snap nu dat jullie een beetje bang zijn dat dit als reclame "dump" gebruikt gaat worden, dan is dat zo. Wel heb ik in topics waar ik veel en vaak meeschrijf, wel eens genoemd wat ik doe en dan prive wel eens een link verstuurd, ik neem aan dat dat geen probleem is? Maar misschien zouden jullie in de toekomst kunnen nadenken over 1 topic waar iedereen mag plaatsen en mag kijken, en verder nergens anders? dan kan iedereen zelf weten of ze wel of niet kijken of reageren. En mensen die het storend vinden, bekijken dan dat topic gewoon niet. Maar nogmaals, antwoord op mijn vragen vind ik toch echt belangrijker!!
Wat jammer dat je dit zo ervaart. Ik ben eens even in de geschiedenis gaan terug kijken omdat ik me niet kon voorstellen dat er met jouw meldingen niets gedaan wordt. In de afgelopen 2 maanden heb je 2 x een melding gemaakt. (dus de hoeveelheid valt best mee ) Met beide meldingen is wat gedaan en er is aan het bewuste forumlid een pb verzonden. Diegeen die een melding maakt krijgt normaal gesproken geen Pb van wat wij met de melding gedaan hebben. Dat is, gezien het aantal meldingen, bijna onbegonnen werk. Kwebbel
ja klopt afgelopen 2 maanden ja, omdat ik bijna door prive bijn niet hier fanatiek geweest ben, maar alleen vandaag al 1melding door 2 modjes andwoord gehad, 1 zij mag blijven staan, nummer 2 zegt je hebt gelijk gaat weg, en dan daarna een mega slap andwoordt per pb terug, ja sorry hier lag ik echt om en maakt precies mijn punt gelijk, bericht waar ik op melde was duidelijk, ik heb dit gemaakt en wil het verkopen, dat modje 1 dan zogenaamd leest of bedenkt ooit gemaakt voor mezelf en niet meer nodig is flauwekul, bericht was duildelijk en modje 1 had het dus al moeten verwijderen, ipv dat modje 2 dat dus wel deed. blijf het een stom beleid vinden, zo is bv op een ander forum waar ik op zit een commercieel deel, je mag daar pas aan deelnemen mits je bv 100 nuttige post heb geplaatst via een speciale link, die nuttige post kunnen alleen op een bepaal deel van het forum geplaatst worden, zodat men zeker weet dat ze niet op het forum komen om te spammen met webshops, enz. tevens mag iedereen gewoon zijn webshop in het onderschrift plaatsen, ben je niet fanatiek zal het bericht ook niet opvallen, dus als men echt wil zijn er best opties te bedenken, dat en leden hier blij maakt, en spam voorkomt. hoop dat jullie daar ooit wel over na gaan denken.