Je moet toch ook ongesteld worden zonder eisprong?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Hvdsande, Aug 2, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

Sep 1, 2014
    161
    2
    18
    Hoi Dames,

Even een vraag;

Gisteren twee weken geleden voor het laatst een echo gehad. Ik had toen 3 eitjes; 19 16 en 15 mm. Mijn bms was toen mooi rond de 7,5/8 mm. De behandeling is toen officieel gestopt vanwege de 3 eitjes, mocht ook geen ovitrelle spuiten. Echter hebben mijn vriend en ik gewoon de gok genomen en hebben gevreeën. Op die maandag had ik ook heel veel vruchtbaar slijm. Dinsdag was het minder en woensdag was het weg. Ik dacht dus dat die maandag mijn eisprong ergens is geweest. Die zondag kreeg ik een heel klein beetje bruin/rood verlies met afvegen. Dit heeft 3 dagen geduurd en daarna was het weg. Nu twee weken laten ben ik niet ongesteld maar test ik ook negatief.

Het is toch zo dat ik sowieso ongesteld moet worden? Of het nu is van een mislukte innesteling of het afbreken van mijn bms omdat mijn oestradiol waarde zakt. Ik word er een beetje gek van..
    Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

2. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Hey, bij mij duurde het zonder pregnyl langer voor ik ongesteld werd. Een dag of 15/16, misschien bij jou ook? En anders even een afspraak maken voor een echo, het willen ook nog wel eens cystes worden;;

3. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

Sep 1, 2014
    161
    2
    18
    Dank voor je reactie. Als ik uitga van die maandag zit ik nu op dag 15. Er is nergens iets te bespeuren van een menstruatie. Maar ik dacht altijd dat ik sowieso ongesteld moest worden. Want mijn behandelingen zijn vaker gestopt en dan moest ik altijd wachten tot ik ongesteld werd, en dat werd ik dan ook vrij vlot...
    Die paar bloeddruppels kunnen onmogelijk een menstruatie zijn geweest, en daarom dat ik ook hoopvol dat het misschien innestelingsbloed zou zijn geweest.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,929
    15,587
    113
    Nabij Utrecht
    Maandag/dinsdag vruchtbaar slijm betekent je ei pas daarna is geweest. Dat kan wel tot 5 dagen duren.
    Wellicht is je ei pas die zaterdag geweest en het bruin/roze verlies op zondag van je eisprong geweest.

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#5 Be Happy, Aug 2, 2016
    Last edited by a moderator: Aug 2, 2016
    Dat dus. Vruchtbaar slijm kun je al vanaf 5 dagen voor je daadwerkelijke eisprong verliezen. De hoeveelheid van vruchtbaar slijm zegt niks over het wanneer plaatsvinden van je eisprong.
    Verder komt innestelbloed vaker niet dan wel voor en vindt het dus niet standaard plaats bij het ontstaan van een zwangerschap.
    Bovendien mocht het wel innestelbloed geweest zijn, dan had je nu een positieve zwangerschapstest moeten hebben. Vanaf innesteling maak je namelijk HCG aan.

Ovulatiebloedingen komen vaker voor. Als het een ovulatiebloeding was, dan zou je dus aankomend weekend ongesteld moeten worden. Ik zou dus eerst even afwachten of je dit weekend ongesteld wordt of niet. Ik vermoed namelijk dat je eisprong veel later is geweest dan je zelf denkt.

Verder was die maandag waarop je een echo had en waarop je ook dacht je eisprong te hebben, je ei nog maar 19 mm.
    Veelal springt je ei zo rond de 23 tot 25 mm, maar kan zelfs ook later.

6. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

Sep 1, 2014
    161
    2
    18
    Mmm oké. Dan wacht ik nog even af. Dan ben ik bang dat ik hem gemist heb. Vrijdag ochtend voor het laatst gedaan omdat ik zondag maandag en dinsdag wat bloed verloor..maar goed als ik had geweten dat dat misschien Door mijn ovulatie kwam had ik het nog wel gedaan..pff...

7. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

Sep 1, 2014
    161
    2
    18
    Nog steeds niet ongesteld maar ook geen positieve test. Het zkh vond het ook maar raar. Donderdag heb ik een echo ...

8. Peppabig

Peppabig Bekend lid

Jun 29, 2016
    528
    283
    63
    Wat raar en jammer dat je niet gewoon pregnyl mocht spuiten.

Ik heb uit mezelf geen cyclus en als ik geen pregnyl spuit krijg ik ook geen eisprong en word ik ook niet ongesteld.

Heb 2x te veel follikels gehad (5 stuks) en na het stoppen met spuiten kwam er geen eisprong. Wel kreeg ik een cyste.

Ik moest dan paar weken wachten en kreeg toen een kuurtje om de menstruatie op te wekken.
    Hopelijk is dat bij jou niet nodig en mag je snel door!

9. Hvdsande

Hvdsande Actief lid

Sep 1, 2014
    161
    2
    18
    Ja snap er ook niks van. Ik denk inderdaad dat ik geen eisprong heb gehad. Maar mijn ziekenhuis zegt toch dat ik dan echt ongesteld moet worden omdat ik met spuiten oestradiol aanmaak wat zorgt dat mijn bms dik blijft. En als ik dus stop met spuiten zakt mijn oestradiol waarde waardoor ook mijn bms zou moeten afbreken en ik dus ongesteld zou moeten worden. Dit is ook altijd zo geweest als ik moest stoppen met spuiten vanwege overstimulatie of niet reageren. Ben ook bang voor cystes, maar zou ik dan niet veel last van mijn buik moeten hebben?
    Wij gaan eerst nog lekker op vakantie en begin daarna weer. Dus even wachten is niet zo erg.

Share This Page