Hoi.... Ik weet niet wat ik met mijn verhaal wil bereiken, wrsl gewoon v me af schrijven. Ons dochtertje Margaux, is geboren op 10/06/2014, dus vndg 6 weken oud. Zaterdag ll. lag ze halfrechtzittend in borstvoedingskussen in haar park, die ook verhoogd is wegens reflux, eindelijk te slapen. Ik stond naast haar te strijken toen ze plots heel raar begon te ademen. Het klonk als een mengeling v hikken, piepen en terugkeren v melk, maar dan samen in 1 geluid. Maar ze sliep heeeeel rustig. Ik dacht dat het door haar reflux kwam. Moest zowiezo donderdag naar KA. Dus ik besloot haar AH te filmen om aan de arts te laten zien, in de hoop nu echt serieus genomen te worden ivm haar huilbuien en spugen. Toen ik aan het filmen was, werd ze asgrauw. Ik heb haar wakker geschud en ze begon stilletjes aan te recuperen. Daarna naar het zh en filmpje getoond. KA was blij het op video te hebben, omdat ze niets meer mankeerde toen we er aankwamen. Ze werd opgenomen om te monitoren. Ze blijkt ook hartruis te hebben. Zondag kwam de diagnose, tracheamalacie met kans op aangeboren hartafwijking waar er maandag 28 juli uitgebreide onderzoeken vr plaatsvinden. Ik ben doodongerust. We zijn nu thuis, ng een Angelcare gaan halen voor m'n eigen gemoedsrust. Kindercardioloog vond het niet nodig om bakje mee te geven, daar haar EKG goed was. Nog 6 dagen... Onzekerheid en mijn kind zien afzien... Liefs
Ach jeetje meis.. wat een naar verhaal! Maar wat goed dat je het hebt kunnen filmen. Nu dus zoeken naar een goede oplossing? Ik wens je veel sterkte en de kleine meis ook!
Bedankt mus! De tracheamalacie op zich groeit uit, maar het is spannend afwachten naar maandag... Had ik maar een fast forward knop deze week...
Phoe wat schrikken en spannend zeg! Kan ze wel goed drinken dan? Krijgt ze het dan niet extra moeilijk?! Als er iets gebeurt waardoor je twijfelt of het niet goed gaat zou ik gelijk aan de bel trekken en haar weer laten opnemen en opgenomen houden tot alle onderzoeken geweest zijn! Heel veel sterkte!!
Morgen moeten we met haar naar het ziekenhuis. Ze moet een polysomnografie ondergaan. Ze heeft idd last bij het drinken... Zal blij zijn alst morgen is...
Wat maken jullie een spannende tijd door zeg! Nogmaals heel veel sterkte en ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt.
Spannende tijden, ik hoop dat jullie er snel achter komen wat er nu precies aan de hand is. Veel sterkte ook want dat is niet fijn om je kindje zo te zien.
Wat heftig zeg! Fijn dat er nu onderzocht wordt! Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid! Mijn zoontje heeft een lichte vorm van tracheamalaci. Hij heeft niet zo'n heftige aanval als jouw dochter gehad maar mede daardoor wel met 6 maanden twee weken in het zkh gelegen, waarvan een week op de ic met c-pap ivm het RS virus. Mijn zoontje heeft een oesophagus artresie (slokdarmafwijking) en een tracheamalaci komt dan ook vaak voor. Mijn zoon heeft een hartafwijking als zijnde dat zijn hart rechts zit. Daar heeft hij geen hinder van en alles werkt naar behoren. Sterkte de komende tijd! De tracheamalaci wordt gelukkig beter naarmate de jaren maar het het blijft heftig voor nu