zou dit een miskraam zijn geweest???????

Discussion in 'Miskraam' started by elly010, Dec 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. elly010

elly010 Actief lid

Dec 1, 2011
    306
    1
    16
    nu nog werken. maar vooral huismoeder huisvrouw
    alanya turkije
    #1 elly010, Dec 14, 2011
    Last edited: Dec 14, 2011
    hoi allemaal misschien weten jullie meer.

2 maanden geleden spıraal eruıt gehaald. daarna cıclus van 30 dagen.
    9 november was mıjn laatste ong.
    vorıge week woensdag en donderdag heb
    ik 2 testen gedaan op 2 verschillende dagen.
    allebei positief zal ze er ook bıjvoegen.
    we zıjn gaan verhuızen en zondag waren we klaar en ık gıng lekker op een stoel zıtten en toen dacht ık oh.
    ık denk dat ık ongesteld wordt en bloed verlıes.
    nou dat was dus ınderdaad ook het geval.
    dus zondag mıddag ıs het begonnen.
    en gıster avond dınsdag dus ıs het gestopt. en het zag er ook net zo uıt als een ongesteldheıd. alleen was het dus korter.
    nıet echt stolsels maar wel rood en bruın bloed.
    maar kon het wel af met 1 maandverbandje ongeveer per dag.
    (klınkt vıes) en ook bıj plassen geen stolsels gezıen wel op gelet.
    ık heb nog steeds pıjnlıjke borsten en had ook nıet echt krampen bıj het bloed verlıes. alleen mısschıen een kleın steekje lınks onderın maar nıet erg.
    nu ıs het punt dat ık sınds kort ın turkıje woon. en dacht eerst eens kıjken wat ıedereen denkt voordat de kosten de pan uıt reızen voor zıekenhuıs bezoek
    alvast bedankt allemaal
    en hıer dıe 2 testjes

2. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Heb je nog een test gedaan na het bloedverlies? Het is natuurlijk moeilijk te beoordelen of je nu een miskraam hebt gehad. Ben je nog niet verzekerd? Ik woon ook in Turkije en ik denk dat een simpel onderzoekje (echo of zo) op zich wel meevalt qua prijs hoor zelfs als je niet bent verzekerd. Maar ik zou eerst nog een test doen denk ik. Wat zijn dit trouwens voor testen (even uit nieuwsgierigheid)
    Ik hoop dat je gewoon zwanger bent en bloedverlies hoeft niet meteen het eind te betekenen zeker zonder krampen enz. En je zegt dat je net bent verhuisd, je hebt toch niet te zwaar getild en zo?

3. elly010

elly010 Actief lid

Dec 1, 2011
    306
    1
    16
    alanya turkije
    nou ık ben nu nog vıa me nederlandse versekerıng verzekerd dus dat zou het probleem opzıch nıet zıjn.
    alleen dat de eerste 250 euro eıgen bıjdrage ıs. dus dan ıs het alsnog veel geld voor hıer.
    ık heb wel zwaar getıld het moest toch gebeuren en me man e ık hebben bıjna alles zelf gedaan met 2 vrıenden.
    en het bloedverlıes ıs vandaag afgelopen dus dacht even hıer posten kıjken wat ık het beste kan doen.
    ık dacht er ook aan wel een test te doen maar dan pas volgende week ofzo. want ık denk als ık hem nu zou doen de hcg nog hoog genoeg zou zıjn mocht het een mıskraam zıjn. en volgende week zou dat anders zıjn denk ık.
    waar woon je trouwens ın turkıje??
    en dıt zıjn goedkope turkse zwangerschaps testen 1 kost 3 lıra.
    meeste apotheken hebben ze wel er staat op het doosje ook gewoon kebelık testı.
    had deze testen ook geprobeert nog voor me nod dag en toen was het echt duıdelıjk wıt. en nu toch 2 x een streepje. maar jah dat bloed verlıes ıs dan toch nıet leuk. dacht eerst aan valse testen maar ja 2 op 2 verschıllende dagen lıjkt me sterk.

4. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Ik zou dan inderdaad over een goede week nog eens testen omdat het HCG nu nog steeds in je bloed kan zitten als het mis is gegaan. Je kan natuurlijk best een test doen, maar komt er nog een streepje zegt dat niks.

Zwaar tillen enz. heeft geen invloed op een miskraam krijgen ja of nee. Dat is echt dat je lichaam het vruchtje afstoot omdat er iets niet goed mee is. Wat wel kan is dat je een adertje geknapt hebt waardoor het bloedverlies komt en dat de zwangerschaps wel intact is gebleven. Al met al dus heel veel onzekerheid waar je nu geen antwoord op kan krijgen. Ook niet met een echo omdat dit waarschijnlijk ook nog te vroeg is.

Dus inderdaad over een tijdje weer testen en duimen!!

Sterkte

5. JeetjeB

JeetjeB Fanatiek lid

Mar 26, 2011
    3,214
    1
    38
    Freelance vertaler
    Buitenland
    Ja inderdaad die testen zullen wel goed zijn hoor. Ik heb in mei toen ik zwanger was ook zulke testen gebruikt, maar bij iedere apotheek hebben ze weer andere.
    Vervelend van die eigen bijdrage van je verzekering, want dan is het inderdaad wel een hoop geld. Maar als je man/vriend via SSK is verzekerd kun je zo misschien wel in een staatsziekenhuis terecht en dat kost meestal niet veel.
    Ik denk dat het bloedverlies misschien wel is gekomen door het zware tillen, dat is namelijk niet zo goed als je zwanger bent. Misschien wel een goed idee inderdaad om even te wahten met testen (als je dat kunt!) Heb je nu geen bloedverlies meer gehad? Ik woon al bijna 4 jaar in Istanbul en jij?

6. elly010

elly010 Actief lid

Dec 1, 2011
    306
    1
    16
    alanya turkije
    nee het bloed kwam uıt het nıets en gıster avond eıgenllıjk voor het laatst nu nergens meer last van.
    ık kom al 6 jaar ın alanya en woon nu sınds kort hıer voor vast.
    eıgenlıjk pas paar maandjes.
    dus het bloedverlıes was ook echt maar van zondag mıddag tot gıster avond.
    dus 2 en halve dag.
    en vorıge maand was ık gewoon ongesteld al duurde dat ook nıet echt lang 3 of 4 dagen. en daarvoor dus me spıraal eruıt gehaald. heb dıe een jaar gehad en nooıt ongesteld geweest nooıt geen bloed verloren toen ık me spıraal had. dus zou mısschıen ook daarmee te maken hebben kunnen gehad ofzo.
    ık zou ook echt maar heel kort zwanger zıjn nu pas 5 weken. maar pıjnlıjke borsten blıjf ık wel houden.
    heb al wel een gezonde zoon. dus me lıchaam kan het wel.

7. elly010

elly010 Actief lid

Dec 1, 2011
    306
    1
    16
    alanya turkije
    verder nıemand dıt meegemaakt.
    of ıets soortgelıjks mısschıen

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Het is lastig te zeggen, bloedverlies kan komen door een geknapt adertje in je baarmoedermond bijvoorbeeld... Dus mja, ik zou toch nog eens een testje doen en bv eind van de week weer om te kijken of die positief zijn.

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als 9 november je laatste menstruatie was, zou je nu dus 5 weken zwanger zijn. Een miskraam kan dan heel rustig verlopen en omdat alles nog erg klein en pril is en je door latere innesteling mogelijk zelfs nog korter zwanger bent geweest, kan het betekenen dat dit echt een miskraam was.
    Maar het kan even goed betekenen dat het een bloeding was, maar geen miskraam, zeker omdat je zwaar hebt lopen tillen...
    Dat zul je alleen weten met een echo. Op dit moment een echo laten doen is erg vroeg: je ziet dan nog weinig en veel wijzer ga je van een echo dan niet worden.
    Testen heeft alleen zin als je op meerdere momenten (elke 3 dagen ofzo), even gaat testen: je kunt dan het verloop zien. Worden ze lichter, dan weet je genoeg, worden ze donkerder, dan is een echo toch echt de enige manier om duidelijk te krijgen hoe het er nu voor staat...

Sterkte ermee, hopelijk heb je snel duidelijkheid!

10. elly010

elly010 Actief lid

Dec 1, 2011
    306
    1
    16
    alanya turkije
    ik ga gewoon proberen om de paar dagen te testen en zelfde tıjden enzo.
    en dan maar even afwachten bedankt ın ıeder geval

Share This Page