De titel zegt het al, hoe lang duurde het voordat je zwanger werd? En ben je na een keizersnede minder vruchtbaar? - Hier inmiddels al weer 6 maand bezig om zwanger te worden van een tweede na een keizersnede. (spiraal gehad tussentijd) en hoopte daarna snel zwanger te zijn omdat het niet echt hormonen afgeeft zoals een pil. Graag hoor ik jullie reactie
Ik ben in augustus 2013 bevallen via een keizersnee en zijn in augustus 2014 weer voor een tweede gegaan. Ik was binnen 2 maanden zwanger. Ik heb de pil in de tussentijd geslikt. Hoop dat jullie snel zwanger mogen zijn.
Wat fijn dat jullie wel snel weer zwanger waren. Ik hoop dat wij ook weer snel aan de beurt mogen komen.. Dank je voor je reactie!
Nee een keizersnede heeft geen invloed op je vruchtbaarheid. Ik ben geen deskundige maar ik heb er na mijn ks ook veel info over gezocht voor ik weer zwanger werd. Dat zwanger worden lukte gewoon weer prima. En de tweede keer ben ik zelfs op de gewone manier bevallen! Veel succes gewenst
Dank je wel voor je reactie! Heb een keer zoiets gelezen op internet, en ook dat iemand erop zei dat een gyn dat zei. Vreemd mijn gyn heeft nooit wat gemeld daar over.
Hier in aug 2014 een ks gehad bij mn zoontje maar er heeft nog geen een arts gezegd dat je daardoor minder vruchtbaar wordt hoor..eitjes komen toch vanuit je eileiders en daar is niemand geweest met een mes dus lijkt me niet. Je kan zelfs gwn normaal bevallen na een ks, dus het zegt allemaal niks. Ik heb voor mijn zoontje 2 miskramen gehad waarbij beiden curretage nodig was en ben na de laatste curretage binnen 3 mnd zwanger geraakt van mn zoontje en een super fijne en goede zwangerschap gehad. Wij gaan deze maand weer van start voor een 2e dus ben benieuwd hoe lang t hier gaat duren...
Hier inmiddels in ronde 4 sinds we gestart zijn na m'n keizersnede, bij de eerste hebben we er 2 jaar over gedaan dus ik hou er rekening mee dat het weer wat langer zal duren... Alhoewel ik natuurlijk elke maand hoop dat het raak is! Mij is ook niks verteld dat het de vruchtbaarheid zou verminderen, alleen risico's tijdens een volgende zws/bevalling.
Over de 1e deden we 6 maanden. Zij is ter wereld gekomen via een KS. Na 1,5 jaar gingen we voor nummer 2, met het idee dat dat ook weer even kon duren (we namen de tijd om hopelijk een zomerkindje te krijgen) en hup in 1x raak. Een "maart-mannetje" die ook nog eens al in februari kwam.
Een keizersnede kan wel invloed hebben op het zwanger worden; er kunnen namelijk na een ks verklevingen zijn ontstaan. Dus als het te lang duurt zou ik zeker contact opnemen met de gynaecoloog.
Dank je voor je bericht maar wat is lang? Ik heb wel gelezen dat Door het littekenweefsel dat je lichaam een soort van 'probleem' kan zijn