Hoi dames, Waarschijnlijk is hier wel vaker een onderwerp over geopend, maar die heb ik nog niet geizen/gelezen. Ik kom net terug van mijn 20wk echo (2e poging) en wat blijkt, onze meisje ligt continu opgerold heel erg laag (tegen mijn schaambotje aan. vandaar die pijn) Nu heeft de echoscopiste wel iets meer kunnen zien (de eerste keer alleen het geslacht en meer niet te zien) maar de helft kon ze weer niet zien. Na wat meet werk blijkt ook dat ik verminderd vruchtwater heb. Vandaar dat onze meisje niet zwemt of draait. Ze schopt wel maar das ook alles. Verder wat ze gezien heeft zag er wel goed uit. Grote goed, schedel en hersenen goed, gezicht goed. Maar hart, rugwervel enz kon ze nog niet zien. Nu moet ik door naar de gynacoloog. Voornamelijk ivm de te weinig vruchtwater en om hopelijk de rest te bekijken. Ik probeer me niet te veel zorgen te maken, maar het voelt toch rot als je hoort dat er iets niet helemaal goed is (de vruchtwater dan) Wie heeft hier nog meer ervaring mee? Heel graag jullie verhaal.
sorry, ik kan je helaas niets zeggen om je gerust te stellen, maar er zijn zeker wel meer dames op dit forum die in een soortgelijke situatie zitten. Misschien doe je er beter aan om dit topic bij submap onderzoeken en echo's te plaatsen? In elk geval succes met alles!
ik heb er ook geen ervaring mee maar wil je veel sterkte wensen met je zorgen, dat je maar een gezonde wolk van een baby in je armen mag houden over een week of 20 hopelijk antwoord er nog iemand met ervaring en geruststelling.
Lief van je Dana. Dank je wel. En ja, ik hoop ook echt dat er meerdere willen reageren. Kijk, ik probeer me heel erg NIET druk te maken. Maar stiekem heb ik ondertussen best hoofdpijn en moet ik er steeds aan denken
Iefie en Dana, bedankt voor jullie reacties. Ik kom net terug vanuit het zh in vlissingen. Daar hebben ze weer een echo gemaakt. Deze keer zagen ze weer wat meer (2 onderdelen van het hart, 1 was niet goed zichtbaar ivm de ligging, de maag, blaas, nieren, deel van de rug en de navelstreng) en alles wat ze hebben kunnen zien, ziet er goed uit! Ze heeft idd wat minder vruchtwater maar ze drinkt nog wel en kan toch wel wat bewegen (draaien en benen strekken) dus ik hoefde me geen zorgen te maken. Wel moet ik begin volgende week naar rotterdam naar het zh om nogmaals de echo te proberen omdat ik nu na 3 pogingen nog geen volledig onderzoek heb gehad (omdat ze zo moeilijk ligt) en om de vruchtwater te meten. Maar ik ben niet meer zo ongerust.
Ik heb oligohydramnion gehad (te weinig vruchtwater). Bij mij gesignaleerd bij 32 weken, dus iets later. Ik moest de rest van mijn zwangerschap rust houden. En elke week echo. Maar prachtige dochter gekregen! Wel wat aan de kleine kant, maar inmiddels zelfs iets bovengemiddeld en heel gezond Veel succes & doe voor de zekerheid een beetje rustig aan zou ik zeggen!