Verminderd vruchtwater

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Aszz, 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hallo dame's
    Gisteravond ben ik naar mijn VK en het ziekenhuis geweest omdat ik de kleine maar 1 keer over de hele dag heb gevoeld.
    Wat blijkt; het is flink aan het rommelen. Met de kleine is alles oké gelukkig.
    Nu zag mijn VK en de VK in het ziekenhuis op de echo dat het vruchtwater verminderd was... Maar daar hoefde ik me niet druk om te maken.
    Nu een beetje een stomme vraag (ben hem gisteravond vergeten te vragen):
    Waar blijft dat vruchtwater dan? Voor zover ik weet heb ik geen vruchtwater verloren. En wat de kleine inslikt, plast hij toch ook vaak weer uit?

Alvast bedankt!

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Bij de zwangerschap van Tim had ik ook verminderd vruchtwater.
    Het blijkt dat het kindje dat wel drinkt, maar niet zoveel uit plast.

3. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ja op die vraag heb ik ook niet echt antwoord gekregen. ik voelde mijn kleine ook met 35 weken minder, zelfde oorzaak als jij.

ALs je kleine het inslikt zal het ook wel wat vocht eruit opnemen, het plast wel een groot gedeelte uit maar misschien niet alles.

Moet je terug voor controle?

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik moet morgen weer naar de VK, er zal dan wel weer een echo gemaakt worden.
    Ook moest ik gisteravond nog een keer terug komen ivm bloeddruk. Gelukkig was deze goed!
    Wel had ik gister weeën (valse start) en loop nu met onwijs veel krampen rond.
    Misschien zit de bevalling er snel aan te komen en is dat de reden dat het vruchtwater minder is ofzo...

Ik wilde het gisternog vragen aan de vk, maar mijn geheugen is echt een zeef.
    Ik zal het opschrijven en het morgen vragen.

5. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    volgens mij heb ik ergens gelezen dat vruchtwater soms word opgenomen door de placenta.maar zeker ben ik er niet van.

6. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik denk dat ik een antwoord heb!
    De kleine neemt vruchtwater op maar plast lang niet alles uit.
    En nu maken mijn vliezen blijkbaar minder vruchtwater aan als dat de kleine opneemt. Ook neemt de placenta wat op en de vliezen nemen ook wat vruchtwater op!
    Volgens de VK is het geen gesloten circuit.

Zo leer je weer eens wat! :D

Deel Deze Pagina