Verminderde eetlust

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nienj, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nienj

Nienj Lid

18 feb 2009
    30
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hallo iedereen,

ben nu 6,5 week zwanger, ons eerste kindje is in de maak (moet er nog steeds aan wennen...).
    Voor wat betreft klachtjes, heb pijnlijke (.)(.), af en toe zeurderig gevoel in de onderbuik (kortdurend), erg vermoeid (wat is dat zwaar...) en een erg verminderde eetlust, zeg maar gerust dat ik die helemaal niet heb i.c.m. misselijkheid (ook dat is zwaar). Vooral warm eten staat me tegen, nu dat ik het opschrijf voel ik dat gevoel alweer opkomen in mn maag, bah. Alleen fruit en met name sinaasappels, daar word ik wel blij van. Een rijstwafeltje, krentebolletje, bruine boterhammetjes en slappe thee duw ik echt naar binnen omdat ik anders flauwval.
    Ik mis dus energie, neem ook weinig tot me dus dat is niet zo vreemd. Hierdoor valt werken mij ook erg zwaar (ene week fulltime, andere week 4 dagen), ik kom moeilijk in het ritme.
    Het liefste zou ik slapen en rustig aan doen in huis.
    Doordat ik dus noodgedwongen slecht eet, ik krijg er echt nagenoeg niks in, ben ik bang dat ik te weinig voedingsstoffen etc tot me krijg. Zou vitaminepreparaten een oplossing zijn?

Wie heeft hier nog meer last van en hoe gaan je ermee om?

Groetjes, Nina

2. ch28

ch28 Actief lid

23 sep 2008
    494
    0
    0
    Volgens mij komt het erg veel voor bij vrouwen tijdens de eerste 3 maanden. Als je door misselijkheid de eerste 13 weken niet goed kan eten en zelfs een beetje afvalt schijnt dat ook geen kwaad te kunnen. Het wordt voor zover ik weet pas echt een probleem als je echt kilo's afvalt dat is namelijk niet goed voor het kindje.
    Ik ben de eerste weken ook heel erg moe geweest en vond werken en vroeg op staan (6 uur 's ochtends) ook heel erg zwaar. Ik ging 's avonds meestal al rond 20.30 naar bed omdat ik het anders echt niet vol hield. Ook was ik misselijk, maar dat ging bij mij juist over als ik iets at. Als mijn maag vol bleef was de misselijkheid wel te doen. Bij mij ging dat allemaal over zo rond de 14/15 weken zwangerschap.
    Wat ik wel al vanaf het begin van de zwangerschap heb genomen is elke dag een davitamon mama&baby vitaminepil.

Groetjes en succes!

3. nienchen

nienchen Lid

6 mrt 2009
    84
    0
    0
    ja, ik heb ook vitaminepreparaten genomen en nu nog steeds. Ik vind het wel een fijn idee. Ik heb ze gekocht bij de apotheek van het eigen merk. Er zit net zo veel in als die anderen voor zwangere vrouwen, deze zijn alleen iets goedkoper.

O ja, ik had net als jij dat ik zo erg misselijk was vanaf 6 weken. Ik kreeg van de dokter vrij onschuldige pilletjes "Emesafene", zodat ik toch minder misselijk was. Ik vond het een uitkomst. Het is ook speciaal voor zwangerschap. Misschien is het een idee. Succes ermee!

4. burningkarma

burningkarma Fanatiek lid

8 jan 2008
    2.605
    0
    0
    Veenendaal
    klinkt als mijn zwangerschap. Ben nu bijna 15 weken en de vermoeidheid werd minder met 12 weken. Ik had ook geen honger in het begin en moet zeggen dat ik dat nu nog niet echt heb... Ik denk dat het normaal is. Ik nam in het begin erg mijn rust. Na het werk viel ik telkens in slaap maar daar knapte ik wel erg van op! Dat zeurderige in je onderbuik had ik ook. Het schijnt je banden te zijn. Voelt een beetje als menstruatie pijn. :D

Deel Deze Pagina