veel vruchtwater en kindje loopt qua gewicht voor

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tassie221, 24 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tassie221

tassie221 Bekend lid

26 mrt 2009
    987
    0
    0
    Pedagogische medewerker kdv/bso
    Made (nb)
    Hallo,
    Ik heb gisteren een pretecho gehad met 25 weken en 2 dagen. Tijdens deze echo bleek dat ik veel vruchtwater heb en dat de baby voorloopt qua gewicht 2 weken en lengte 3 dagen. Een marge van 2 weken was volgens haar wel binnen de grenzen maar toch vertelde ze mij dat ik waarschijnlijk zwangerschapssuiker heb en dat dit niet goed is voor mij en de baby.
    Nu ben ik best wel bang geworden, ik moet a.s. dinsdag naar mijn vk maar moet ik nu eerder contact opnemen.
    Ik heb overgewicht, tijdens vorige zwangerschap regelmatig getest op suiker maar alles prima wel een flinke zoon gekregen (4220 gram). Bij deze zwangerschap enkel een bloedtest met 8 wk gedaan en vanuit daar is beslist geen suikertest te doen en pas weer bloed te prikken met 30 weken. Extra groeiecho wordt al gedaan tussen de 30 -32 weken.
    Moet ik me nu zorgen maken, heb ik iets fout gedaan? Moet ik eerder contact opnemen met mijn vk of kan dit tot dinsdag wachten?
    Sorry voor het lange verhaal. Alvast bedankt!

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Het kan wachten tot dinsdag.
    Je verloskundige zal je een extra suikeronderzoek geven om te onderzoeken op suikerziekte.
    Ook zal zij de groei goed in de gaten houden.
    Dat jullie baby nu 2 wkn voor loopt wil niet zeggen dat dit zo blijft want kindjes groeien met groeispurten.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina