Verminderde kwaliteit sperma & Lyme

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maamaa, 18 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    Mijn partner en ik zijn sinds een jaar bezig om zwanger te raken. Zeven jaar geleden is er uit tests al uitgewezen dat zijn sperma verminderde kwaliteit heeft. Nu blijkt dat recentelijke onderzoeken uitwijzen dat het sperma nog slechter is van kwaliteit.
    De Uroloog denkt dat de ziekte van Lyme hiermee te maken heeft, hiervoor is mijn man begin dit jaar opgenomen geweest in het ziekenhuis met uitvalsverschijnselen in gezicht.

Wie o wie heeft ervaring met verminderde kwaliteit sperma & Lyme?
    Alvast bedankt, Maamaa

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

He meis,
    Wij hebben geen ervaring met de ziekte van Lyme...(tekenbeten enz. toch?) maar wel met verminderde zaadkwaliteit.
    Misschien ff googlen...is een wat standaard antwoord aan het worden maar ik denk niet dat iemand daar hier ervaring mee heeft. Puur omdat ik er nooit iemand over heb gehoord.
    Ik hoop dat je iemand vindt die in hetzelfde schuitje zit! Heel veel succes!
    Elmo

3. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    thanks voor je antwoord, Elmo

Op internet kan ik er weinig over vinden. Hoop dat er iemand op het forum rond'loopt' die er wel mee over kan vertellenervaring mee heeft.
    Zelfs de artsen staan met vraagtekens.

Gr Maamaa

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Shit is dat he...kan me zo voorstellen dat je je dan een beetje alleen voelt.
    Ik zal ook even voor je neuzen, als ik wat vind laat ik het je weten.
    Dikke kus,
    Elmo

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

De meest algemene symptomen zijn extreme vermoeidheid, gewrichts- en of spierpijn (vaak in de nek, rug, knie, voet), hoofdpijn, zicht- of gehoorafwijkingen, tintelingen, gezichtsverlamming, hart beschadiging, psychische klachten en maag en buik klachten. Onbehandelde Lyme-ziekte kan resulteren in neurologische ziektebeelden, ernstige gewrichtsontsteking, blindheid, doofheid, psychiatrische ziekten of zelfs tot de dood volgens sommige deskundigen.

Dit heb ik gevonden op:
    http://www.lymevereniging.nl

Ze hebben het nergens over onvruchtbaarheid of verminderde vruchtbaarheid. Ik zoek nog even verder ;)
    Bel maandag anders de vereniging even op en leg ze de situatie voor...wie niet waagt...

Kussss

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Maamaa:
    Aan het advies van Elmo is eigenlijk niets meer toe te voegen. Veel succes.

Elmo:
    Wat ben je toch een steun voor iedereen!
    Vind je een fantastisch mens.

liefs Femke

7. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    Dank je wel voor je informatie, heb zelf ook alle sites al doorgelezen en kon er ook niets concreets over vinden.
    De artsen zelf zeiden dat er Lyme ermee te maken kon hebben en had gehoopt hier mensen te vinden die toevallig ook een man die Lyme hebben (gehad), maar dat die zijn er dus niet. Vind ik alleen maar ee opluchting.

Ik ga het morgen ook nog bij de huisarts aankaarten....we gaan gewoon verder.

Ik wil jullie bedanken voor het luisteren oor en zoekend oog! Thanks! :thumup:

8. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Mammaa,ik wil je alleen even heel veel sterkte toewensen.
    En idd wat Elmo al zei,even een telefoontje eraan wagen,wie weet..

9. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Mijn vriend heeft dit jaar wel een tekenbeet gehad. Hij kreeg er een rode cirkel om en heeft toen een antibioticakuur gehad. Hij heeft echter ook een verminderde sperma-kwaliteit. Ik denk niet dat het met elkaar te maken heeft maar je hebt wel mijn nieuwsgierigheid gewekt. Laat je weten hoe het verder met jullie gaat?

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Het is wel zo dat hij in augustus (+- 3,5 maand na de antibioticakuur) 2 miljoen zaadcellen had. Eind september waren er 9 miljoen. Ik denk echter dat dit meer te maken had met stoppen met roken en niet door antistoffen tegen Lyme of zo. Maar zeker weten doe ik dat natuurlijk ook niet.

Hoe slecht/goed is het gesteld met de zaadkwaliteit? Hoe is het met de vorm , aantal, etc?

11. maamaa

maamaa Actief lid

22 aug 2005
    305
    0
    0
    7 jaar geleden was het 2% wat nog leefde/bewoog. Nu is het nog veel minder. (aantallen moet ik nog opvragen, hebben nog 4 andere potjes ingeleverd)

Jullie zijn er gelukkig op tijd bij geweest met anti-biotica en dan heeft het vaak geen gevolgen meer in het lichaam.(wij hebben bij mijn man nooit een teek ontdekt)
    Ik denk dat de ziekte van Lyme bij mijn man al echt in het lichaam zat, want hij had al uitvalsverschijnselen in zn gezicht (gezicht was 3/4 verlamd) Doordat het al in zn lichaam zit/zat hebben ze een vermoeden dat de erge verslechtering (in 7 jaar) van het sperma daarmee te maken heeft.

Groetjes Miranda

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Heel veel sterkte gewenst!

Ik kan me voorstellen dat dit alles behoorlijke invloed op je gevoel moet hebben. Ik blijf je volgen....

Deel Deze Pagina