het eerste gesprek

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door jody, 5 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Hoi Dames,

Wat moet ik van zo'n eerste gesprek verwachten? Wat doet een gyno dan allemaal? Welke vragen worden er gesteld? Wat moet je allemaal meenemen?

Ik ben zo zenuwachtig! Moet 8 nov. voor het eerst naar de gyno. We hebben nog geen onderzoeken of zo gehad. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met jullie ervaringen.... :oops:

2. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Ik zou het niet weten wat je precies kan verwachten. Spannend zeg. Ik wil je veel succes wensen as woensdag.
    Liefs Jenny

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Jody,

Meestal krijg je een hoop vragen, bloedonderzoek, en soms krijg je meteen een echo om te kijken of alles goed op zijn plek zit, kan zijn dat ze je partner vragen om sperma in te leveren.

Iniedergeval veel succes.

Groetjes, Elvira

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hi Jody,

Ik ging naar de gynaecoloog omdat ik na het stoppen met de pil na een half jaar nog niet ongesteld was geworden.
    Hij heeft een uitstrijkje gemaakt en ik heb provera en clomid meegekregen. Later heb ik nog een samenlevingstest gehad en is het zaad van mijn vriend getest. Als ik begin volgend jaar nog niet zwanger ben krijg ik een hsg, dat is een baarmoederfoto waarbij ze kunnen kijken of je baarmoeder en eileiders goed zijn.

Succes en je hoeft niet echt zenuwachtig te zijn hoor, het stelt niet zoveel voor!

groetjes,
    Snoopy

5. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik begrijp dat je nerveus bent.
    Stel je er niet te veel van voor. Vaak is zo'n eerste gesprek met name een kennismaking en je verleden e.d. in kaart brengen.
    Komt wel goed meis!

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh ja, de echo en het bloedonderzoek had de huisarts al laten doen... waaruit bleek dat ik pco heb. Dus dat scheelt dan bij de gyn.

7. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    thanks!
    Mijn huisarts heeft helemaal nog geen onderzoeken gedaan. Ik werd iedere keer met een andere reden naar huis gestuurd. Want ik ben nog jong genoeg, dus het moet allemaal wel lukken. :(

Maar door jullie berichtjes hoef ik me niet zo druk te maken. :p nogmaals bedankt.

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Heel veel succes meid!
    Zo'n eerst keer is altijd spannend.
    Hou inderdaad rekening met VEEL vragen, een inwendige echo (was voor mij toen een verrassing) en bloedonderzoek.
    Dan valt het altijd mee ;)
    Elmo

9. heidi

heidi Actief lid

5 jul 2005
    230
    0
    0
    Belgie
    Hoi,
    Het eerste gesprek valt mee hoor,bij mij werd er gevraagd hoelang mijn cyclus duurde,als ik rookte,medicijnen nam enz...
    Ik moest dan als ik ongesteld werd 2 dagen later bloed gaan prikken en vanaf dan heb ik 4 weken lang onderzoeken gehad!Dat is dan 1 keer per week! Eerst weer bloed,dan de hsg foto,dan weer bloed en gesprek en als laatste een inwendige echo en bloed! Dat heb ik gisteren allemaal afgerond de 15 november krijgen we de uitslag! Mijn vriend heeft ook de eerste week zijn zaad moeten laten testen!
    Het komt allemaal goed hoor maak je maar geen zorgen!
    Veel succes Heidi

10. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Hoi Jody, je hoef je zeker niet druk te maken, en toen ik na de eerste keer van de gyna af kwam was ik opgelucht want ze gaan een echo maken om te kijken of het allemaal wel goed is binnen, hij kan ook zien of er al een eitje zit en dat is wel leuk om te zien. Liefs Jolie

11. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Nou hehe dat lucht op. Ik was zo bang dat ik niet serieus genomen zou worden. Maar gelukkig wel.
    Heb nu primoluut en clomid mee gekregen.
    Als ik het goed begrepen heb moet ik nu beginnen met primoluut 3 keer per dag een tablet, dan moet ik na tien dagen bloed laten prikken.(dacht ik :oops: )
    Op de 3e dag van mijn ongi beginnen met 50 gr. clomid en op de 10de dag moet ik een follikelmeting laten doen.
    Op de dag van de echo kijkt ze wat we verder gaan doen.

Idd ook een inwendig onderzoek gehad, maar er waren alleen nog maar blaasjes te zien. Nog geen eitjes. Vandaar de primoluut. Deze ronde snel afbreken en opnieuw beginnen.

Bedankt voor alle steun. :p

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Goed zo meid!
    De eerste stappen zijn gezet!
    Enne...tuurlijk nemen we je serieus!
    Elmo'tje

13. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    *Thanks!*

14. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Bij mij werd er een inwendige echo gedaan om te kijken of alles er goed uitzag.
    Ook moest ik allerlei vragen beantwoorden.
    Ook een inwendig onderzoek en een uitstrijkje en ze heeft wat weefsel weggenomen.
    Dat was het geloof ik.

Groetjes en succes!
    Marjo

15. Niet meer actief

hoi meid
    veel succes!
    ;)

16. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Suc6 meis! Hoop dat alles snel zijn werk doet ;)

Deel Deze Pagina