Verminderde melkproductie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door vanessa delys, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vanessa delys

vanessa delys Nieuw lid

13 sep 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste,

Sedert een week merk ik dat mijn melkproductie vermindert is. Als ik afkolf op de tijdstippen dat mijn dochter normaal moet drinken kom ik maar aan 90cc. Ze is niet lastig of niks maar ik vind dit toch wat weinig als ze drinkt. Ze is nu 3,5maand oud. Ik geef nu twee flessen op een dag met borstvoeding en laat haar 3x van mij drinken. Telkens ze gedronken heeft kolf ik nog af nadien. En wanneer ze gedronken heeft van mij en 3u later krijgt ze een flesje kolf ik elk uur af.
    Ze drinkt ook niet zo lang bij mij, max 3 minuten aan elke borst, dan komt ze boos en begint ze te wenen. Wanneer ik haar dan recht zet stopt ze met wenen, is dit omdat ze genoeg heeft of omdat er geen melk meer uitkomt. Ik zou zo lang mogelijk borstvoeding willen geven maar vrees dat ik het zo niet zal volhouden.
    Heb je nog andere tips om mijn melkproductie omhoog te krijgen.

Groetjes

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Beste Vanessa,

Je geeft je dochter 5 voedingen waarvan 2 uit de fles
    je kolft 6x (2x3)?

Hoe is haar groei?
    Hoe zijn de luiers?
    Wil je niet wat vaker drinken?
    Wat is je gedachte achter drinken uit de fles in plaats van live?

3. vanessa delys

vanessa delys Nieuw lid

13 sep 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze weegt nu 6kg140 en meet 62.5cm (geboren op 27 mei 2011)
    Dagverloop is als volgt:
    - 8u30 drinkt ze van mij en nadien kolf ik nog af ( varieert van 80cc tot 130cc)
    - 12u - 12u30 drinkt ze ook van mij nadien afkolven (varieert van 10cc tot 50cc)
    - rond 15u - 16u drinkt ze een flesje (180cc borstvoeding dat ik samenspaar door altijd af te kolven)
    Tussen 12u en 15u probeer ik elk uur af te kolven om mijn melkproductie omhoog te krijgen.
    - 19u drinkt ze van mij en nadien kolf ik af (ook elk anderhalf uur tot ik ga slapen)
    - 22u30 drinkt ze nog een flesje (180 cc)

Sedert ik begonnen ben met twee flesjes een week en half geleden is ze terug wat omhoog gegaan, ze bleef gelijk haperen met haar gewicht zo heb ik beginnen afkolven om te zien hoeveel melk ik had en kwam maar aan een 100cc.

Ze wilt ook nooit lang drinken van mij s'morgens drinkt ze een goede 10 minuten totaal beide borsten maar dan zijn ze ook goed gevuld van de nacht.
    Om 12u en 19u drinkt ze misschien 3 minuten aan elke kant.

Telkens ik haar ververs na het drinken heeft ze een goede gevulde luier.
    Ze heeft geen problemen met de flesjes te drinken en drinkt deze ook in nog geen 10 minuten leeg. Moest ik zeker weten dat mijn melkproductie terug goed is zou ik wel liever hebben dat ze van mij drinkt want nu is dit een beetje een zottenwerk.

Hoeveel moet ze normaal drinken nu?

Groetjes

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    IN principe is het inderdaad zo dat door de frequentie op te hogen je productie omhoog gaat, wat je kan doen is wellicht niet eens zozeer met periodes elk uur, maar eerder door de dag heen vaker: dus bijvoorbeeld 8.30 (borst)-12.00(borst)-15.00 (borst )-19.00 (borst)-22.30 (borst)-4.00 (borst): met name de nachtvoeding zal haar doen groeien doordat de productie dan op zijn hoogst is: afhankelijk van hoe slecht de groei was zal dit echt al goed helpen. Om de productie een extra boost te geven kan je bijvoorbeeld om 10.00 en 1700 nog een keer kolven.

Normaal hebben BV kinderen ergens rond de 3 maanden een afvlakking in hun groeicurve: ik denk dat dit precies was wanneer je begonnen bent met kolven? Heeft jouw CB een BV groeicurve?

Hoe is ze verder? Tevreden/onrustig/helder??

5. vanessa delys

vanessa delys Nieuw lid

13 sep 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de nachtvoeding afgeschaft omdat ik haar altijd moest wakker maken en dan drinkt ze niet goed. Ze drinkt het best als ze vanzelf wakker komt. Op de curve zit ze op de middellijn. Ze groeit goed en weegt genoeg maar doordat ik gezien had dat ze wat bleef hangen op haar gewicht en dan heb ik afgekolfd en zo is ze terug omhoog gegaan.
    Ze is rustig met soms eens een onrustige periode maar heel zelden. Ze slaapt ook heel veel. Als ze van de borst drinkt kan ze zich heel boos maken dan weet ik niet goed als het is omdat ze genoeg heeft of omdat er niks meer uitkomt.

6. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Zet haar groei anders eens uit in een bv curve (op borstvoeding.com) zodat je kan zien wat hij doet, je kan dit eventueel zelfs in een pb naar mij zetten.

Deel Deze Pagina