Kolven lukt niet meer?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Mouse82, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mouse82

Mouse82 Lid

31 okt 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Annemarie,

Mijn kleine meid van 12 weken en 4 dagen is al vijf keer naar het kvd geweest. Ik kolf op de momenten dat ze haar voeding nodig heeft, om de 3 a 4 uur. De eerste drie keer ging het goed.
    De laatste twee keer lukt het kolven niet. De totale opbrengt is ongeveer 150 ml van twee keer kolven, terwijl ik eerst 150 ml per kolf beurt had (van 1 borst). Ze drinkt normaal maar 1 borst leeg per voeding.
    Mijn borsten voelen heel gespannen aan... :$

Sinds dat ze naar het kvd gaat kolf ik met de ardo calypso. Daarvoor kolfde ik met een medela symphony.
    Ook het kolven is niet meer zo fijn. Ik heb de optiflow borstschilden aangeschaft omdat de standaard maat 26 mijn tepels kapot maakte. Maar dit is ook niet zo'n succes. ik heb nu de borstschild maat 31 en dat gaat redelijk.

Weet jij misschien wat er aan de hand is?
    Ik maak me wel zorgen, omdat ik over twee dagen weer ga werken en dan ook wil blijven kolven.

Alvast bedankt.

Wendy

2. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Beste Wendy,

Waar heb je de kolf aangeschaft? Als dit via een LK is dan kan je waarschijnlijk gewoon even overleggen over de kolf en hoe dit te verbeteren.
    Het klinkt alsof het niet goed toeschiet door de pijn?

3. Mouse82

Mouse82 Lid

31 okt 2010
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Annemarie,

Ik heb de kolf gekocht waar ik de kraamzorg van gehad heb....

Ik gelezen dat ik de cyclus in het begin hoog moet zetten en de vacuum laag voor het toeschietreflex... Ik heb dit geprobeerd, maar dit werkt niet altijd.

ik heb de laatste dagen opgelet hoe het toeschietreflex reageert (ik ben inmiddels aan het werk), maar deze heb ik niet vaak als ik kolf.
    of als ik hem wel heb komt er alleen melk uit als ik het reflex voel....

Het toeschietreflex zelf doet geen pijn, maar het kolven soms wel. Ik denk dat dat komt doordat ik doorga met kolven ookal komt er niks uit....??

Het kolven gaat nu dus niet goed op het werk.... zoals ik al eerder zijn komt er bijna niks uit en mijn borsten blijven vol.

Alvast bedankt voor je hulp.

groetjes wendy

4. Annemarie

Annemarie Bekend lid

11 apr 2011
    649
    0
    0
    Je kan je tsr opwekken, en/of met een syntospray kunstmatig krijgen. De spray kan je op recept via je huisarts krijgen.

Deel Deze Pagina