Beste lactatiekundigen, Onze dochter is nu 2 1/2 week en net als bij onze zoon komt er nu een ritme waar ik niet blij van wordt. In de kraamweek dronk ze ongeveer om de 3 uur, prima dus! Vaak ook 2 kanten. Bv is goed op gang, dag 6 zat ze boven geboortegewicht (na sectio) en aan stuwing geen gebrek. Maar nu drinkt ze al een paar dagen meestal maar 1 kant, dan verschonen etc. Ze iijkt ook goed wakker en dan kant 2 wil ze niet of pas na 1 uur of anderhalf... Er zit een duidelijke stem op en het is niet alleen zuig behoefte, ze drinkt dan ook goed. Blok Voeden lijkt ook geen verschil te maken. Ze is nu vaak iedere nacht wel zo'n anderhalf uur bezig voor ze weer in slaap valt, gelukkig doet ze dat na de eerste nachtvoeding wel meestal snel... Ofwel het voeden gaat nu om de anderhalf tot 2 uur... Gisteren moest ik even weg en heeft ze voor het eerst een flesje bv gehad, overtollig bij stuwing afgekolfd... Ze heeft 90 ml ineens opgedronken en toen ik thuis kwam een uurtje later heeft ze ook bij mij weer gedronken, al was dat duidelijk meer een 2e borst... Wat doe ik verkeerd, ze groeit duidelijk dus dat lijkt geen probleem en ze is ook echt verder heel tevreden. Vergis ik me toch in signalen en heeft ze meer zuig behoefte? (speentje?) is mijn melk te licht verteerbaar? Is het gewoon aandacht? Moeilijk hoor! Terwijl ze zo goed gestart is en ik me daar juist heel veel zorgen om maakte! Waar ik erg bang voor ben is een ritme zoals bij Tom die tot 12 weken iedere 2 uur dronk en 's nachts met geluk om de 3 uur. Verder heeft hij tot 11 maanden bv gehad (met een full time baan) waarbij nog altijd 2 nacht voedingen. Nu is hij ook erg groot (lees lang) en dat was de verklaring die we hadden dat hij het gewoon nodig had. Maar nu kom ik echt nergens meer aan toe, niet mijn zoontje, niet mijn eigen slaap en het begint op te breken... Om de 3 uur zou ik al mee in mijn handen knijpen, maar hoe komen we op zo'n ritme zonder dat ik haar hoef te laten huilen? Verder zal ik als ze 3 maanden en 1 week is weer gaan werken, ik had met de kv bedacht om evt naast de ochtendvoeding de andere borst goed leeg te kolven en dat mee te geven naar het kdv evt aangevuld met kv en dan eind van de middag weer gewoon voeden om op die manier toch te blijven voeden zonder te kolven (wil ik niet en is met mijn baan niet mogelijk overdag) voor mijn diensten in avond en nacht zou ik dan wel kolven, maar dat is maar eens per week... Is dat een haalbaar schema en hoe vroeg is het slim om hiermee te beginnen zodat mijn borsten kunnen wennen? Alvast heel erg bedankt voor het mee denken!
Ik denk dat het voor jou fijn is om met een lk te bellen/ mee te laten kijken, zodat je echt een goed plan kan maken en ook vervolgd kan worden.