34 weken zwanger en baby minder voelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by RozeWoeffie, Sep 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RozeWoeffie

Jul 28, 2013
    49
    4
    8
    NULL
    Utrecht
    Hoi allemaal!

Ik ben inmiddels 34 weken zwanger en ik merk dat ik de baby weer een stuk minder voel. Gister had ik twijfels om de vk te bellen, maar ik kreeg in de avond nog een schopje (niet zovaak als ik gewend ben, maar wel een teken van leven)

Rond de 27 weken heb ik ook een week echt minder leven gevoeld.. dit kwam volgens mij door de groeispurt.

Nu is mijn vraag of anderen het minder leven rond de 34 weken ook herkennen? De baby was trouwens volledig ingedaald bij 31 weken, dus misschien is dat de reden.

2. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

Dec 9, 2012
    1,698
    0
    0
    Hoihoi,
    Ik herken het niet, ben 32 weken en veel leven.
    Mijn vk zei dat ik ALTIJD moet bellen als ik minder leven voel. Beter een keer extra.
    Ik zou gewoon bellen in jouw geval! Daar zijn ze voor!

3. RozeWoeffie

Jul 28, 2013
    49
    4
    8
    NULL
    Utrecht
    Ik snap wat je bedoeld alleen ik vind het nog net niet zorgwekkend genoeg ;). Bij 27 weken had ik wel gebeld en ik moest toen ook 2 dagen afwachten of het beter werd, en dat werd het gelukkig! Ik moet woensdag weer op controle dus dan bespreek ik het sowieso :) .. (en mocht ik me echt zorgen maken dan bel ik eerder natuurlijk, maar laat ik nou net tijdens het typen een aantal trappels voelen haha)

Ik vroeg me meer af of anderen het herkende rond deze termijn..

4. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

Jan 23, 2013
    1,347
    0
    0
    Overijssel
    Ik heb het ook gehad rond die termijn.. ;)

Als jij het niet helemaal vertrouwt of je wilt gewoon even zien of alles nog goed is voor je eigen rust moet je gewoon bellen.

Ik voelde ook heel af en toe een keer een schopje. Vond t niet heel fijn en heb gewoon ff gebeld (doe ik niet zo gauw).

Soms hebben ze wat rustigere dagen, maar toch, jij moet je er wel goed bij voelen. :) Dus als je ongerust bent, bellen!!!

5. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

Apr 8, 2013
    3,456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Goedemorgen,

Ik heb zelf dit gehad met 28 weken en met 31 weken. Merk wel dat het schoppen nu, een week of 2, anders is. Kleine is nog niet volledig ingedaald. Geloof wel dat ie daar nu mee bezig is... Auw!!!! :D
    Kleine krijgt natuurlijk wel steeds minder ruimte, dat kan zeker de reden zijn waardoor je het minder/anders voelt.
    Bij mij ligt ie regelmatig met het ruggetje tegen m'n buik aan. Hierdoor voel ik het ook stukke minder.

Fijn dat je tijdens het typen getrappel voelt! En idd, als je je echt zorgen gaat maken, bellen!!! (Vertrouw op je moederinstinct!)

6. RozeWoeffie

Jul 28, 2013
    49
    4
    8
    NULL
    Utrecht
    Bedankt voor de reacties! Dat getrappel is zeker een heerlijk en geruststellend gevoel :D!

7. kers87

kers87 Bekend lid

Sep 4, 2012
    678
    0
    0
    Heb ik ook gehad rond die tijd. Verloskundige zei later dat als dat nog eens is je rustig even op bed moet liggen en hem/haar even porren. Als hij in een uur niet reageert dan bellen... Dit probeer ik nu altijd maar aan te houden voor mezelf...

8. Edel

Edel Bekend lid

Feb 23, 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Mijn prinsesje heeft ook rustigere dagen maar de laatste paar dagen is het auw!!! Ik denk dat ze zich nog probeert goed te leggen of verder aan het indalen is.....

9. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

Feb 5, 2011
    1,118
    266
    83
    Female
    Werken en moeder zijn.
    Als je het niet vertrouwd, bellen! Mijn placenta ligt aan de voorkant, maar ik voel hem erg goed, zelfs nu met 36 weken. Schoppen én schuiven.
    Mijn tip, gebruik een trappelkaart. Zo weet je of hij/zij minder beweegt. Mijn mannetje beweegt normaal gesproken erg veel rond 8-9 uur, na het eten. Dan ga ik liggen en houd ik bij hoe lang het duurt voordat ik 10 schoppen heb. Bij mij duurt dat ong. een kwartier-20 min. Als hij na een uur (sommige zeggen 2 uur) nog niets heeft gedaan, dan ga ik porren, drink ik sap, eet ik snoep, wat dan ook om hem wakker te maken. Voel ik hem dan nog niet dan bel ik mijn vk voor een ctg. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Share This Page