Verminderde tot geen eetlust tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ikbengekkekim, 20 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbengekkekim

    21 feb 2020
    34
    19
    8
    Vrouw
    Hoi hoi,

    Ik zal me even voorstellen ben Kim en ben morgen 17 weken zwanger. Mijn man en ik konden niet op een natuurlijke weg zwanger worden. Het is een wonder dat we bij onze eerste ICSI poging zwanger zijn geworden. mee hebben het traject wel 2 keer moeten afbreken oa vanwege Corona. Ik ben toen wel veel aangekomen en ik wilde tussen de pogingen door wat kilo’s kwijtraken. Ben toen 10 kilo afgevallen voordat ik begon te spuiten voor de 3e start.
    Ik ben nu tijdens de zwangerschap bijna 4 kilo aangekomen. Wat volgens mijn verloskundige prima is. Ik heb gewoon normaal kunnen eten en ben geen moment misselijk geweest. ik heb wel last van obstipatie en soms van maagzuur. En ik merk dat ik sindsdien eigenlijk een afkeer heb van eten. Zelfs frietjes en frikandellen (ben een ongekroonde frikandellen koningin) staan me tegen. Het enige wat ik eigenlijk nog lust is brood of verse soep.

    zijn er meer vrouwen die hier last van hebben?

    kus Kim
     
  2. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Herkenbaar, hier nog wat erger dan wat jij hebt met weinig tot geen eetlust. Ik ben in het begin van de zwangerschap eerst afgevallen en inmiddels nog niks aangekomen ondanks dat ik inmiddels 32 weken zwanger ben.

    Ik lust bepaalde dingen ook niet meer, die ik voor de zwangerschap wel luste en dan voornamelijk avondeten/vlees waar ik een erge afkeer van heb gekregen.

    Ik eet wat ik weg kan krijgen en doe m'n best om in ieder geval op gewicht te blijven en niet af te vallen. De vk houdt het mee in de gaten en meer kunnen we niet doen op dit moment.

    Zolang jouw vk aangeeft dat het zo goed is, zou ik me geen zorgen maken en eten wat wel lukt :thumup:
     
  3. Ikbengekkekim

    21 feb 2020
    34
    19
    8
    Vrouw
    jeetje dat is ook heftig. Maar gaat wel alles goed met jou en de B? Fijn dat het zo in de gaten wordt gehouden.

    Ik merk dat in steeds meer een afkeer krijg voor alles hoor. Lijkt wel of er iedere week meer eten gaat afvallen.
     
  4. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.202
    1.246
    113
    Heel herkenbaar hoor. Bij alle 3 m’n zwangerschappen had ik echt een afkeer voor sommige soorten eten. Vooral de geur van gebakken vlees deed me al bijna over m’n bek gaan een heel veel soorten groenten ed. Warm eten had ik gewoon echt geen zin in. Ik probeerde wel afwisselend en gezond te eten. Dus in plaats van gekookte groente meer salades eten en in plaats van ‘s avonds een stukje vlees of vis meer vleeswaren op brood.
     
  5. nijntje87

    nijntje87 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.256
    1.178
    113
    Vrouw
    Noord Holland
    Vervelend he! :oops:
    Hier ook heel herkenbaar. Ik was vooral misselijk de afgelopen 4 weken. :| Nu, sinds een paar dagen, heb ik ook 0 trek in warm eten. Ik word al onpasselijk van het bereiden van food. Ik raak snel op dingen uitgekeken. Geroosterd brood met bramenjam lukt nu even 't beste. Verder probeer ik vooral fruit en groente te eten en laat ik zoet staan. Heb wel een patat craving :roflmao: maar daar geef ik maar niet te veel aan toe. :rolleyes:
     
  6. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik ben ook een moeilijke avondeter geworden. Veel dingen heb ik bij voorbaat al geen zin in. En het kan de ene week anders zijn dan de week er na. Vooral kippendijfilet, bij het woord draait mijn maag al om. Lasagne, pasta rood, vleesvervangers, stamppot, te ingewikkelde dingen met te veel ingrediënten... ik hoef het allemaal niet meer.
    Liefst eet ik simpele dingen, gebakken aardappeltjes, wraps met groente. En pizza, sushi en friet klinken ook wel lekker :p.

    Gelukkig afgelopen maand niks tekort gekomen, met kerstbrood, oliebollen en noem het maar op heb ik geen honger hoeven lijden :p. Met mate hoor! Ik probeer toch gewoon 3 maaltijden met fruit tussendoor te eten. Maar als ik het avondeten een dag niet trok en na een paar happen zat te kokhalzen, ging er 's avonds gewoon nog iets lekkers in.
     
  7. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Voor mij ook herkenbaar maar wel vooral het eerste trimester. Rond 17 weken was het wel over. Bij de eerste ben ik tussen 6 en 9 weken 4 kilo afgevallen voordat het stabiliseerde, bij de tweede zelfs 8 kilo in drie weken. Mijn zoons hadden nergens last van! Groeiden lekker door terwijl bij mij de kilo's eraf vlogen!
     
  8. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ja heel herkenbaar geweest, kreeg niks weg. Gyn zei tegen mij: eet wat je wil eten, al zijn het enkel bananen, alles wat je lust en binnenkrijgt is mooi meegenomen. Niet teveel zorgen om maken of je wel genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt want die kleine is een soort parasiet en neemt toch alles wel van jouw reserves.
    Dat stelde mij wel gerust, deze nuchtere houding en kon ik me focussen op wat wel ipv wat niet.
     
    miniVosje vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hier ook geen zin in warm eten. Eet het dus gewoon niet. Eet s avonds vooral stevige volkoren crackers of brood of vla met fruit erin.
    Tegen mn zin eten doe ik niet!
     
  10. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar, bij deze en vorige zwangerschap ook heel veel last van verminderde eetlust. Zodra m’n dochter geboren was en ik borstvoeding gaf, kwam de eetlust 10x zo hard weer terug. :roflmao:
     
  11. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ja dat had ik ook, tot de laatste 3 maanden en toen at ik ineens echt ALLES. Alsof ik de schade weer moest inhalen haha
     
  12. LesGra

    LesGra Bekend lid

    2 jun 2017
    529
    350
    63
    Vrouw
    Herkenbaar! Ik heb HG gehad bij beide zwangerschappen. Dus eten was al een dingetje, maar op een gegeven moment heb ik ook een afkeer tegen bepaalde producten ontwikkelt. Zeker na mijn eerste zwangerschap had ik angst om bepaalde producten te eten. Het is uiteindelijk goed gekomen hoor!

    Eet waar je zin in hebt! Drink wat je wilt drinken! (Oke niet de producten die je sowieso niet mag eten) voel je niet schuldig als je even niet eet. Zolang je maar drinkt. Geloof mij, je zwangere lichaam kan heel lang zonder eten. Maar zonder drinken is een ander verhaal.
     
  13. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Ik zit altijd te struggelen met de warme maaltijd sinds ik zwanger ben. Ik kook wel omdat mijn man en zoontje ook warm eten willen. Maar als ik alleen ben eet ik het liefst brood, of patat/vette hap. Komt na de zwangerschap wel weer goed.
     

Deel Deze Pagina