Voor de zoveelste keer ben ik weer verkouden... wordt er echt niet goed van zo vaak als ik tekenen van verkoudheid of griep heb. Vaak is het rond m'n nod, maar soms ook, zoals nu rond m'n ei. Eet braaf dagenlijks fem natal, zou toch voldoende vitaminen moeten hebben. naast dat we gezond eten. Sport voldoende en kom vaak buiten.. Ben door de zorg voor ons pleegkind en onze eigen kleine wel vaak vermoeid maar dit zou toch niet standaard iedere maand reden moeten zijn om ziek te worden. heeft iemand anders dit ook, of ook gehad. Kan dit nadelig zijn als je zwanger wilt worden? (ik bedoel dat je immuun systeem dan misschien zo op hol is om het virus te verslaan dat het ook een innestelend eitje misschien 'weg werkt" ?) Wie oh wie weet hier meer over. groetjes een sippe snotterige moedergans.
hoi hoi volgens mij heeft dat geen invloed maar zeker weet ik het niet. ik herken mezelf in jou want ook ik had dit iedere keer wanneer ik ongesteld moest worden. en dan steeds op dezelfde plek die pukkels. ik heb inmiddels een gezonde zoon van 4 en zoals je ziet in verwachting van de tweede. dus bij mij heeft dit alles geen invloed gehad. groetjes sandra
Hai, 2 jaar geleden had ik dit ook, om de 2 maanden precies was ik snipverkouden, keelpijn, beroerd. Inmiddels bijna nooit meer. Ik gebruik nu nl flink wat honing. Was even wennen want ik hou niet van dat hele zoete, maar inmiddels ben ik eraan gewend. Ik doe het in elke kop thee die ik drink, dus ongeveer 4 a 5 flinke scheppen per dag. Qua verkoudheid helpt het prima. Ik weet alleen niet of het goed is als je zwanger wilt worden, want ik zit inmiddels in ronde 14! Misschien dat iemand hier iets meer over weet.....
Ik heb het ook vaak rond mijn eisprong en ik weet uit ervaring dat het een eventuele zwangerschap niet in de weg staat, hoor! Ik heb zelfs een keer griep gehad, inclusief 39 graden koorts en toch zwanger geworden.
Heb zelfs begrepen dat een daling van je weerstand rond een eventuele innesteling (rond ei of NOD weet ik het niet hoor maar ertussen wel dus) juist is omdat je lijf zich dan volledig concentreert op het "verzorgen" van je bevruchte ei. Het heeft dan even niet de prioriteit om je immuunsysteem en andere dingen volledig aan te sturen.. Snap ik niet eigenlijk, lijkt mij dat je juist gezond moet blijven om je bevruchte ei te verzorgen, maar het gebeurd wel dus... Verder kan ik hier ook geen wijsheden op los laten hihi... Succes!
Hallo, ik heb elke maand (al zolang ik me herinner) in mijn ongi periode (behalve dus bij de 2 zw) een mond vol "aften" (blaasjes), door verminderde weerstand. Maar raar... tot op heden heb ik nog geen aften kunnen ontdekken en ook (nog) geen begin van een aft. Zou het dan toch? Nog ff geduld... ikke PS Sorry, is mss niet echt een antw op je vraag, maar ik wou dit toch even delen hier.
bedankt voor jullie reacties! ik heb net zo als vraagtekentjes ook ergens gelezen dat een lage weerstand juist goed kan zijn voor het innestelen van een eitje, maar die gedachten gang snap ik dus ook niet helemaal. Voor mijn gevoel moet je toch goed gezond zijn om e.e.a. te laten lukken. Lig vandaag in plat op bed, griep heeft echt toe geslagen. Deze x is het wel heel heftig. normaal alleen verkouden gevoel en kapotte mondhoeken.. zucht wordt dit zo zat... Iedere maand weer ziek... lang leven de vrouwelijke cyclus...