Streepje!

Discussion in 'Zwanger worden' started by -, Oct 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Domme vraag hoor!
    Ik ben nu 3 dagen ovulatietesten aan het gebruiken, heb telkens een heeeeel licht teststreepje en een vette controle streep. Betekend dit lichte steepje dat ik al wel vruchtbaar ben?(maar nog geen eitje) Dus als ik op dag 3 al zou testen dat ik dan helemaal geen streepje heb, alleen een controlestreep? snappen jullie me nog? :( of krijg je altijd een heel licht streepje, ook als je helemaal niet vruchtbaar bent?
    liefs Carmen
    ps ik weet dat ik pas een eitje krijgt als de teststreep vetgedrukt is, maar ik vroeg me gewoon af of je ook een heel licht streepje krijgt als je in je onvruchtbare periode zit

2. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Een 2e lichter streepje krijg je als je (naar mijn weten) wel al een beetje hcg (zwangerschapshormoon) in je urine hebt, maar nog niet je piek hebt bereikt. (wel gewoon klussen zou ik..)
    3 dagen testen is nog niet zoveel hoor, ik heb wel eens 10 testen moete gebruiken omdat m'n ei later kwam..., maar toen ik ze dan naast elkaar legde zag ik echt verschil! Terwijl ik in eerste instantie bv dacht dat de test op dag 10 al bijna positief was.

Mirre

3. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Met ovulatietesten test je geen zwangerschapshormoon hoor. Je test luteine-hormoon. Als je een licht teststreepje hebt, betekent dat dat je rochting je eisprong gaat. Omdat het zaad enkele dagen in leven blijft na het klussen, ben je in die zin al een beetje vruchtbaar. Als je test en het teststreepje is even donker of donkerder dat de controlestreep, dan heb je je eisprong binnen 24 uur (geloof ik, maar in elk geval heel kort daarna). Bij mij is het altijd zo geweest dat na de eisprong de ovu-testen ook direct geen 2e sptreepje meer laten zien. Dan is het direct helemaal weg.

Ik zou in elk geval de komende dagen wat extra klussen als ik jou was.

4. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Dank je voor de uitleg!
    Geen zwangerschapshormoon,maar Luteine hormoon
    zal het onthouden ;)

5. sancho

sancho Actief lid

Apr 13, 2006
    391
    0
    0
    Hey,

Ik heb op alle ov testen een tweede streepje wel heel licht.
    Rond mijn ei is ie echt heel vet en donkerder dan de controle streep.

Hij moet echt even donker zijn of donkerder dan de controle streep.

Veel liefs sancho

6. Piet

Piet Actief lid

Aug 26, 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Idd, op de gebruiksaanwijzing staat: het teststreepje moet even donker of donkerder van kleur zijn als de controlestreep, anders is de test niet geldig (lees: ben je niet in je vruchtbare periode).

Die van mij waren gister en vandaag SUPER vet!

7. Niet meer actief

ik vroeg me af of het mogelijk is dat je helemaal geen teststreepje ziet, omdat je dan totaal niet vruchtbaar bent.
    Ik schijn nl volgens een andere site, waar ik mijn temp. heb doorgegeven, op dag 8 ws al een eisprong gehad te hebben. :(
    Maar ik ben al vanaf dag 8 aan het testen en nu is het dag 11 en ik blijf een licht streepje zien.

8. Niet meer actief

hey anouk!
    welke ovu testen gebruik jij?
    Ik heb ze hier op de site besteld...

9. Piet

Piet Actief lid

Aug 26, 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Carmen, ik gebruik iig de testen hier van de site en ben er erg tevreden over.

Het teststreepje is volgens mij altijd heel licht zichtbaar (bij mij iig wel), maar omdat het zo licht is, wil dat zeggen dat je nog niet in je ei-tijd bent.

10. Niet meer actief

ja, maar ik vind dat als mijn ei op dag 8 al geweest is, dat er dan helemaal geen streepje hoort te komen. Dit is erg verwarrend! :(

11. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Heb ik ook. De temperatuur zegt dat ik op dag 10 mijn eitje gehad heb. Terwijl mijn ovulatietest op dag 12 en dag 16 positief uitsloeg (ook dit snap ik niet!). Op mijn temperatuurkaartje is tussen dag 12 en dag 19 niets te zien. Pas nu op dag 20 gaat mijn temperatuur omhoog. Ben dus ook bang dat ik op dag 19 mijn eitje gehad heb, en dus op de verkeerde tijden geklust heb.
    Ik snap er niets meer van deze maand en weet dus ok niet of ik van mijn ovulatietests of temperatuurkaartje uit moet gaan, wordt er erg onzeker van.
    Hopen dat het aan het eind van de maand oplevert dat ik zwanger ben (maar dat zel dus wel niet) ;) .

groetjes

12. Piet

Piet Actief lid

Aug 26, 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Als ik het dus goed begrijp, hebben jullie allemaal een (zeer) onregelmatige cyclus?

Deze maand heb ik ovutesten gebruikt, omdat ik vorige maand voor de 2e x in een maand een curretage heb gehad en ik niet zeker was van mijn cyclus. Deze is (hoe is het mogelijk) weer precies netjes 25 dagen, dus ik wist ook wanneer ik ongeveer kon beginnen met de ovutests.
    Deze hadden het gelijk goed en hopelijk blijven de :evil: :evil: deze maand weg.

13. Niet meer actief

haha, om gestoord van te worden he!
    denk dat we gewoon óf moeten tempen óf testen, want allbei tegelijk is erg frustrerend!
    Weten jullie hoe het kan dat ik op dag 8 een eisprong heb en vervolgens neg. test?Ik heb om 1u 's middags getest, dan zou ik dus tussen 1u 's morgen en 1u's middags een eisprong gehad moeten hebben, is dat lh hormoon dan zo snel vermindert dat ik neg. test?
    Zijn er mieden die hier meer vanaf weten?

14. Niet meer actief

zo onregelmatig ben ik niet, vind ik, kijk maar naar mijn banner...

15. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    ik ben ook niet onregelmatig. Het zit altijd tussen de 27 en 30 dagen in.

16. Niet meer actief

o, dat is helemaal netjes!
    Ik heb mijn vraag aan de verloskundige gesteld, hoe het komt dat je neg. test op de dag van je eisprong, hoop morgen het antwoord te lezen! Is het een stom antwoord gooi ik die testen het raam uit, hihi!

17. Piet

Piet Actief lid

Aug 26, 2006
    335
    0
    0
    zelfst. onderneemster
    omg. den Bosch
    Klinkt heel stom, maar voor mij is een verschil van 4 dagen al onregelmatig. Ik ben PRECIES om de 25 dagen ongesteld, daar kun je de klok op gelijk zetten. Vandaar dat ik zei dat jullie (in mijn ogen) min of meer onregelmatig zijn.

18. las28

las28 Fanatiek lid

Mar 13, 2006
    1,225
    0
    0
    moeder , administratief medewerke
    barendrecht
    hallo meiden.

dus als ik het goed begrijp geef de test als je je eisprong hebt gehad niets meer aan.
    kon namelijk gisteren niet testen en voelde vanochtend echt stekende pijn bij mijn schaambeen.
    dus ik dacht mijn eisprong.
    Vandaag waren alletwee de streepjes het zelfde.

groetjes las

19. sancho

sancho Actief lid

Apr 13, 2006
    391
    0
    0
    Hey, ik weet dat temperaturen een methode is maar door allerlei oorzaken kan je temp s morgens hoger zijn (onrustig slapen, al wakker zijn geweest enzo....)

Ik zou me niet vast pinnen op je ei die 8ste dag misschien moet ie nog gewoon komen hoor. Het beste is gewoon lekker doorklussen :p

Wat wel een optie is, is dat je zon 14 tot 16 dagen na je ei ongi word (dit klopt in de regel wel)
    Dus mocht je nou ongi worden (hoop het niet voor je) dan kan je natuurlijk terugtellen en eens kijken hoe je temp er toen uitzag en wat de testen toen zeiden. En dit icm je Afscheiding( slijm) moet toch wel duidelijkheid geven.

Veel succes Veel liefs sancho :p

20. Niet meer actief

ik heb vandaag positief getest!Had dag 8 geen eisprong!joepie!

Share This Page