as maandag eerste echo Ik vind het wel heel erg spannend Ik weet ook van de vorige zwangerschappen dat ik niet van mijn symptomen uit hoef te gaan, beide keren voelde ik mij echt zwanger en toch ging het mis. Wel zijn de symptomen nu wel wat anders, hopelijk een goed teken.
we hebben een goede echo gehad! een mooi vruchtzakje van 11.2 mm en een ienimini vruchtje. de gyn heeft me op 6 weken gezet maar heb toch t idee dat ik minder ver ben. we hebben nog geen hartje kunnen horen of zien dus volgende week dinsdag terug voor nog een echo... dan moet ze hem horen
@ tinywish! Wat fijn voor je dat alles zo goed lijkt!! En vast toch weer enorm spannend komende week... zal het hartje kloppen? Die spanning blijft volgens mij continu! Eerst is er opluchting, waarna het piekeren en zorgen maken weer begint! Vreselijk! @ Karnijn, ik heb mijn eerste afspraak bij de vk op 5 juli. Dit betreft een intake. De eerste echo heb ik pas 25 juli! En dat duurt nog zoooooooo lang!! Ik ben dan 10,5 week zwanger. Ik heb op dit moment geen bloedverlies, maar voel me gewoon niet zwanger! Ik zit aldoor te denken dat het misschien wel een miskraam is! Het liefst ga ik vandaag nog voor een echo... maar goed, dat is nou eenmaal niet mogelijk! Zucht... wel heerlijk hier te lezen dat iedereen dit zo heeft en ik niet de enige ben die me zo druk maakt!
Hier ben ik het helemaal mee eens Duurt inderdaad wel lang Madame. Ik begrijp het nog steeds niet die intakes zonder echo. Heb ik nog nooit van gehoord hier in Belgie. Toch een kleine moeite om ineens een echootje te doen, voor de zekerheid, voor de geruststelling... Ik begrijp je ongeduld. Maak je maar niet teveel zorgen. Je ziet, zelfs zonder symptomen zit het nog goed
Madame, dan wordt wel pas laat de eerste echo gemaakt of niet. Ik weet wel dat het tussen de 8 en 12 weken is, maar toch. Waarom kan je niet meteen een echo krijgen tijdens de intake? Dat gebeurt maandg bij mij wel. Ik ben dan volgens mijn berekening 8 weken en 6 dagen.
@Karnijn en P26, ik vind het ook erg laat! Aangegeven werd bij mij dat dat gebruikelijk is. Ik zou ook denken dat het slimmer is bij een week of zeven a acht ook al een echo te maken en dan met een week of twaalf nog één. Die eerste weken kom je zo nauwelijks door! Ik pieker me echt helemaal suf! Stom, het beheerst gewoon mijn leven zo! Heb mezelf al helemaal wijsgemaakt dat het niet goed is en 't kindje vast al niet meer leeft! Niet slim en vast heel overdreven, maar zo voelt het! Je gaat aan je eigen gevoel twijfelen! Morgen ga ik toch even de verloskundige bellen om mijn zorgen te delen! P26, kom jij ook uit België? Wat bijzonder dat het in België weer zo anders geregeld is dan in Nederland. Hebben jullie in België dan meer echo's? Of is de echo gewoon wat eerder gepland? Fijn zeg dat jij maandag je echo hebt! Ik ben heel erg benieuwd hoe het gegaan is! Laat je het even hier weten?
het is indd erg laat zeg.. en het piekeren ken ik..ookal heeft de gyn tegen mij gezegd dat alles goed zit toch pieker ik me een eind weg. bij het plassen kijken of er geen bloed zit,continu op forums kijken... word gek van mezelf haha. gelukkig gister een "goede" dag gehad.. alle sympromen kwamen in 1 keer.. ik was misselijk, moe, maagzuur en ik moest keihard huilen om niks...
Ik begrijp je gepieker volledig hoor Madame, maar ik zou inderdaad aandringen op een echo! Maar ik heb nog al gelezen dat dit niet altijd bij de intake wordt gedaan. Stom Tinywish, dan heb je nu je bevestiging Ik ben ook zo'n forumhanger. Al waar ik over twijfel ga ik googelen, meestal niet zo'n goed idee natuurlijk
Piekeren is nooit goed, dat doe ik gelukkig ook niet. Ahum..... Madame, ik kom niet uit Belgie. Ik ben een NL. Ik kan niet wachten op maandag, gisteravond nog een potje zitten janken, omdat ik bang ben dat het voor de derde keer niet goed zal zijn. Hoeveel kan een mens hebben? Misschien stom, maar ik zit er echt over in.
Herkenbaar zeg!! Ik zit ook elk klein dingetje te googlen! En ik moet zeggen, doordat je piekert, ga je al negatiever denken en dan ga je zoeken op termen als miskraam en missed abortion en vervolgens lees je drama verhalen en word je nog depressiever! Haha! Domme wij!! Wat fijn dat je gisteren een 'goede' slechte dag had! Haha, stom he dat je dan zelfs blij kan zijn dat je zo misselijk bent als maar kan! En vandaag? Hoe staat het er vandaag voor??
Lieve P26! Ik kan me je angst zo goed voorstellen! Het is zo'n onzekere periode en je hebt eerder meegemaakt dat die niet goed verliep. Wat zal je angst dan groot zijn! En hoeveel kan een mens hebben inderdaad? Het is niet stom! Het is logisch! En weetje? Het komt vast en zeker goed! Ik duim voor je!!
Ooh nu vergeet ik nog te vertellen dat ik vanochtend gebeld heb met de verloskundige! Ik kon aan niets anders meer denken dan aan miskramen en noem maar op. Vanochtend gebeld en vermeld dat ik geen symptomen meer heb en me daarover zorgen maak. Het was een lieve assistent. Ze gaf aan dat iedere zwangere vrouw zich daar druk om maakt en bang is dat het fout gaat. Ze benoemde dat het vaak voorkomt dat vrouwen opeens geen symptomen meer hebben en dat het zelfs regelmatig voorkomt dat ze die de hele zwangerschap niet krijgen. Ze zei dat ze me nooit zekerheid kon geven. Tuurlijk kan het mis gaan, maar ze zei het gaat altijd in de meeste gevallen nog goed. Houd dat jezelf ook voor! Ze gaf me als tip afleiding te zoeken. Benoemde nog even dat ze me nu wel een echo kon geven, maar dat vaak bij zo'n prille zwangerschap, er nog niets of nauwelijks wat te zien is. Daarom kiezen ze ervoor een echo te doen na tien weken zwangerschap. Ze zei dat je dan echt wat kunt zien. Toch blijf ik het laat vinden! Maar goed! Ze benadrukte dat ik altijd mocht bellen als ik even gestresst of overbezorgd ben. Toch wel heel lief!
Dat is idd erg lief, geeft misschien ook wat meer vertrouwen. Ik zag vanochtend dat ik een iniminie buikje had, meestal 's ochtend plat en 's avonds wat opgezet, laten we hopen dat dit wat goeds betekent.
P26 Je gepieker is heel normaal, zeker na wat je al hebt door moeten maken. Nog een paar daagjes en je hebt meer zekerheid. Zoals je ziet zijn er verschillende die helemaal geen symptomen hebben. Ik probeer me altijd te sussen met 'zolang ik geen buikpijn heb en geen bloed verlies', maar ik weet ook dat dit niet voor alle gevallen waarin het mis gaat geldt. Mijn buikje is ook vorige week begonnen. Sinds toen voel ik mezelf ook dik Stom hé, maar het is nog veel te vroeg om een buikje te hebben zeker voor een eerste kindje en daarom ... Nuja ik kan ook niet verwachten dat ik ineens een zwangerschapsbuik van formaat heb hé Madame goed dat je gebeld hebt. Ben je nu wat gerustgesteld? Op 7,5 week zie je toch al iets hé. Je zou dan al een hartje kunnen zien kloppen. Dat is een gerustelling. Ik blijf het ook heel laat vinden ongeacht wat ze je zou antwoorden.
Wat gaaf p26! Al een buikje!! Hopelijk betekent dat inderdaad dat het goed zit! Hoe lang ben je nu zwanger? Haha Karnijn, van de één op de andere dag een zwangerschapsbuik van formaat hebben, lijkt me geen eens fijn Al is het wel heerlijk als het begint te komen! Ik kij wel uit hoor, naar zo'n mooie dikke buik! Hoe lang ben jij nu ook alweer zwanger?
Geeft niks hoor, stomme vragen zijn er niet. Ik wil graag een zw buikje, maar ook nog niet. Ik hoop niet dat ik zo'n hele dikke toeter krijg zeg..... Maar ja, je hebt het niet voor het uitkiezen.