Vermissing 9 jarige jongetje

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mammavan5, 2 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Elk kind dat op deze manier aan zn einde komt is er een te veel en een te vaak. Dat gezegd hebbende, deze dingen gebeuren zelden. We klagen nu meg zn alle steed en been maar nergens ter wereld zijn recidive zo laag al in Nederland. Wereldwijd wordt ons TBS systeem overgenomen. Omdat het werkt.
    En natuurlijk worden er fouten gemaakt en natuurlijk gaat er wel eens iets gruwelijk mis door een stomme inschattingsfout. Maar we moeten ons wel echt afvragen of je die enkele keer wel tegen kan houden. Had het uitgemaakt als die gast levenslang had gekregen? Waarschijnlijk wel, dan leefde Gino nu nog. Had het in de cijfertjes onder aan de streek gescheeld? Waarschijnlijk niet.
    Er blijven altijd zonderlinge figuren waar een steekje aan los is. Die het niet kunnen laten een ander naar het leven te staan.

Deze gast was 17 toen hij veroordeeld werd. Maar 5 maanden jeugddetentie.
    Maar meestal kunnen we mensen met goede begeleiding er weer bovenop krijgen, jongeren die iets heel ergs hebben gedaan toch een plek in de samenleving geven waarbij ze van meerwaarde zijn. En dan is het ook niet goed dat men weet wat iemand op zn kerfstok heeft. Dat maakt de kans op een terugval weer aanzienlijk groter.

Maar deze man zit voorlopig nog wel achter de tralies. Maak je daar maar geen zorgen over. Tbs en een gevangenisstraf, die loopt zomaar niet meer vrij rond.

Elsss, Saartje33 en bunchy vinden dit leuk.
  2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Ach ze krijgen er soms meer van mee dan je denkt.. ik vind het lastig hoor, zo'n gesprek beginnen. Ik wil zulke narigheid het liefst nog zo ver mogelijk van m'n zoontje vandaan houden. Maar aangezien hij sinds kort alleen naar de speeltuin achter ons huis mocht (met duidelijke instructies uiteraard) en ik daar nu niet meer zo zeker van ben, zal hij vast de 'waarom' vraag stellen wanneer ik zeg dat hij niet meer alleen mag gaan..

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

als ze al een cel met tv krijgen en mogen luchten gooi ze dan in ieder geval bij de andere gedetineerden. Ergens waar leden van motorbendes vast zitten of andere moordenaars ofzo. Dan zullen ze in ieder geval in dezelfde angst leven daar als hun slachtoffers hebben gedaan. Maar nee de Nederlandse staat “moet” ze beschermen en zet ze lekker gezellig bij elkaar al die zieke laffe honden waar ze met elkaar nog kunnen kletsen over hun “veroveringen” en leven ze in de luxe die de Nederlandse gevangenis heet :|

Biny, Mammavan5, Dubbelgeluk en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.825
    18.545
    113
    Vrouw
    Precies mijn mening. Mensen met zulke zieke geesten zijn niet te genezen. Die betutteling van tweede kansen geven hoeft voor mij niet. Of ze nu 17 zijn of 60.. met zulke daden ben je volwassenen genoeg om de gevolgen te dragen. Geen plek meer in de samenleving voor zulke figuren, en al helemaal niet door het zicht op ze kwijt te raken zoals met deze Donny destijds is gebeurd....

Biny, Gilou, Mammavan5 en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Niet iedereen moet nog een kans in de maatschappij krijgen. Maar iemand met zo’n verleden is wel wat meer aan de hand dan een viespeuk die achter kleine kindjes aanzit.
    Die is ziek en die moet je in mijn ogen ook wel zo behandelen. wat ik uit de verhalen begrijp is dat hij niet bepaald uit een warm nest komt. Dan kan je behoorlijk verknipt raken.
    Het gaat weer richting een verhaal dat vooral verliezers kent.

bunchy, chrystel73 en Hemeltjelief vinden dit leuk.
  6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Het is ook nog de vraag hoeveel mensen hierbij betrokken zijn geweest. Wat zou het betekenen voor zijn straf als iemand anders de moordenaar is en hij daarin bijvoorbeeld machteloos was? Komt zo'n gevaarlijk figuur dan niet weer te vroeg vrij? Begrijp mij niet verkeerd. Ik vind dat dit gedrocht sowieso niet vrij rond hoort te lopen in de toekomst. Maar de focus ligt hier in de laatste berichten alleen op hem. Terwijl de berichten denk ik aangeven dat er meerdere personen bij betrokken waren.

7. GossipGirlxoxo

Ik hoop niet dat de rechter rekening houd met zijn verknipte verleden voor de hoogte van zijn straf. Nederland kennende ben ik bang van wel. En in dit geval ben ik het niet met je eens dat dit verhaal alleen verliezers kent. Tenminste ik kan het niet zo zien en voelen.

Biny, Gilou, Mammavan5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Ik denk dat een fijn thuis en bescherming factor kan zijn als iemand bepaalde dingen niet van nature in zich heeft zitten. Niet een oorzaak, maar gebrek aan een compenserende ervaring.

Biny en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  9. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Dit idd. Maar nee die zal wel weer beschermd worden ja.

10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wellicht krijgt hij dan minder celstraf en meer TBS. En de kans dat hij na al dit nog vrij komt met TBS die acht ik niet zo groot.
    Ik denk heel eerlijk dat deze man de komende 30 jaar niet vrij rondloopt en wellicht zelfs wel langer.

11. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Dan hadden ze moeten beginnen met behandelen toen ie als 12 jarige al aan kleine kindjes zat. Maar werd niks mee gedaan. De enige verliezers in dit verhaal zijn Gino en zijn familie en vrienden.

Biny, Gilou, Mammavan5 en 8 anderen vinden dit leuk.
  12. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    En dan is ie begin 50 en loopt weer vrij en gaat weer verder. Ik geloof werkelijk niet dat zulke mensen te 'genezen' zijn. Zeker niet als het al zo lang speelt.

Biny, Gilou, bloem82 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Ik ook niet daarvoor mogen ze de doodstraf dus wel invoeren. Kost het de maatschappij ook geen geld. Al gun ik hem liever eerst een celletje delen met een zeer gewelddadig iemand die een hekel heeft aan kindermoordenaars.

Biny, Gilou, Mammavan5 en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

En sorry als ik wat hard en onaardig en misschien onredelijk overkom in dit topic maar ben echt van slag van dit hele verhaal. Telkens als ik er wat over lees heb ik hartkloppingen en pijn op mijn borstkas. Ik trek het me heel erg aan en maakt me zo gigantisch kwaad!

Gilou, Mammavan5 en Hemeltjelief vinden dit leuk.
  15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Maar dit is logisch. Het is als ouder de ergste nachtmerrie die je je kan bedenken.

Toch worden vrijwel alle moorden op jonge kinderen gepleegd door een van de ouders.
    Zaken zoals deze komen zo zelden voor.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/39/minder-moorden-in-2020-wel-meer-jongeren-vermoord

bunchy en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat vraag ik me af. Als hij TBS heeft en zo’n verleden, dan kan ik me niet indenken dat hij nog vrij komt. Maar als enkel een zware gevangenisstraffen opgelegd wordt dan is hij over 30 jaar vrij, maar goed hoe realistisch is dat?

17. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Laten we hopen dat ie niet meer vrijkomt. Maarja ook die kans acht ik niet groot in dit land.

18. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    De straffen zijn onlangs wel fix verhoogd. Dus laten we het hopen.

Mim89 vindt dit leuk.
  19. Loeki82

Loeki82 Fanatiek lid

9 apr 2012
    1.410
    839
    113
    Vrouw
    Hier meer info over tbs met dwangverpleging; https://www.rechtspraak.nl/Themas/Tbs/Paginas/tbs-met-dwangverpleging.aspx

Ik kan me niet voorstellen dat hij met zo'n verleden geen tbs krijgt. Waarschijnlijk was de vorige straf icm een pij-maatregel (jeugd tbs) met voorwaarden zoals behandeling ondergaan etc. In zo'n geval is de kans groot dat hij in een van de 4 gevangenissen met een psychiatrische afdeling zijn straf zal ondergaan.

Vreselijk dit voor de nabestaanden. En wat het met de samenleving doet. Ik ben nu ook extra op mijn hoede en beschermend toe naar mijn jongens.

20. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Precies. Net zoals de moordenaar van Anne Faber en de moordenaar van het Belgische jongetje Dean. Allemaal moordenaars die al eerder de fout in waren gegaan.

Biny, Gilou, GossipGirlxoxo en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina