Vermissing 9 jarige jongetje

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mammavan5, 2 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

En dan lees ik net dat er in Maart 2022, 3 meldingen zijn gemaakt van 3 mannen in een grijze tesla die jongens van de leeftijd van Gino lastig hebben gevallen. 1 jongen herkende de dader direct op de foto. Die fietste naar huis en toen kwam de auto naast hem rijden en beloofde hem nieuwe voetbalspullen als hij instapte. De moeder kon geen aangifte doen omdat er niets is gebeurd en ivm Corona heeft de politie haar 10 minuten te woord gestaan!! Dit maakt me zo ontzettend kwaad!

Spectre vindt dit leuk.
  2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Behoorlijk als ik dit stukje lees (en ze spreken van ernstig misbruik, dit moet verschrikkelijk zijn voor de slachtoffers in 2017):
    M. wordt eind 2017 veroordeeld tot 139 dagen jeugdgevangenis met aftrek van voorarrest, verplichte behandeling in een GGZ-instelling en een proeftijd van twee jaar. Zou hij in die tijd opnieuw in de fout gaan, dan moet hij worden opgenomen in een jeugdinrichting.

Zie hier het hele artikel.
    Donny M. was een ‘ernstig beschadigde jongeman’ toen hij in 2017 een andere jongen zwaar misbruikte
    https://www.ad.nl/binnenland/donny-m-was-een-ernstig-beschadigde-jongeman-toen-hij-in-2017-een-andere-jongen-zwaar-misbruikte~a3cb070d/

Zuul vindt dit leuk.
  3. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    Ik kan deze link niet lezen. Maar ik kwam vandaag een bericht tegen wat ik nu niet terug kan vinden. Dat bericht was afschuwelijk. Ik snap die vijf maanden niet. Dat de slachtoffers willekeurig waren zou een extra alarm af moeten laten gaan. De twee jaar snap ik ook niet. Als hij al 17 was toen het gebeurde was bij al 18 of behoorlijk dichtbij toen hij vrij kwam. Dus de delen jeugd en de tijdsperiode snap ik niet. Imo had hij al in een bepaalde schaal terecht moeten komen met bepaalde maatregelen/monitoren. En in dat licht had er echt een controle moeten komen op het moment dat er meldingen kwamen over de Tesla. Dat kan dan wel geen strafbaar feit zijn geweest. Maar op zo'n moment moeten ze nagaan of daar een bekende onderdeel van was.

Mim89, Zuul en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  4. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Het is belachelijk. En er lopen dus nog 2 van die viezerikken rond.

Biny en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Idd. Zeker als je je bedenkt dat hij zeer waarschijnlijk op zijn twaalfde al dingen deed met erg jonge kinderen (link hierover heb ik hier eerder gedeeld). Instanties waren ervan op de hoogte en niemand deed iets.

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.607
    8.358
    113
    Vrouw
    We zitten inmiddels op 15 pagina's. Zou je de link nogmaals willen delen? Ik vind dit echt onbegrijpelijk. Ik heb inmiddels al een hoop getypt en weer verwijdert. Ik kom niet verder dan onbegrijpelijk om het nog netjes te houden. Maar het klinkt alsof er meer schuldigen zijn dan de dader(s). Ik hoop dat er (al dan niet gedwongen) opnieuw gekeken gaat worden naar het systeem en onderlinge informatie uitwisseling.

7. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Ik heb hier ook al een paar keer hele stukken tekst getypt en weer weggehaald. Ben hier zò kwaad over.

Dit is de link:
    https://www.boevennieuws.pro/nieuws/zedenslachtoffers-donny-m-durven-eindelijk-hun-verhaal-te-doen/

8. Zuul

Zuul Fanatiek lid

19 aug 2020
    2.835
    3.591
    113
    Vrouw
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het was ook wel een understatement. Er zijn hier heel veel dingen mis gegaan bij deze man.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  10. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Dit is ook echt kwalijk. Die grijze Tesla is op meerdere plaatsen in Zuid Limburg actief geweest. Maar t is ook bij ons in de wijk begonnen. Zelfs een van de twee basisscholen heeft aan de bel getrokken.
    Mijn dochter is zo ontzettend bang, gezien het feit dat er waarschijnlijk nog 2 vrij rondlopen. Durft niet meer alleen naar boven, niet alleen te slapen, als ze al kan slapen. Ze vraagt steeds mama waarom doet iemand zoiets..... Woensdag gaat de juf er uitgebreid aandacht aan besteden. Morgen gelukkig nog een dagje vrij, ze kan nu ook niet slapen.

11. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het is wel een sensatiewebsite. Maar ze hebben het toch wel erg vaak bij het rechte eind. Ben bang dat het dus wel klopt allemaal want het strookt behoorlijk met de overige informatie die via de ‘betrouwbare’ kanalen naar buiten komt.

12. Gilou

Gilou Lid

8 nov 2021
    88
    197
    33
    Vrouw
    Ik vind het te bizar om te lezen dat sommige mensen vinden dat dit soort monsters na 'geslaagde' behandeling weer zo snel mogelijk moeten deelnemen aan de maatschappij. Wtf!! Hoe krom is dat!!!! Je maakt slachtoffers voor het leven, maar de dader mag lekker z'n leven weer oppakken, want hij moet deelnemen aan de maatschappij. Wat een onzin zeg!!!! We kunnen dit soort mensen missen als kiespijn, niemand zit op ze te wachten. Slachtoffers levenslang, daders levenslang!!!!!

Spectre, Novi, SAARC en 11 anderen vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Geef haar maar een extra dikke knuffel. Hopelijk komt haar vertrouwen terug!

14. GossipGirlxoxo

hoezo sensatie website? Het is gewoon de website van een misdaadjournalist?

15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat maakt toch niet uit dat het van een misdaadjournalist is? Sensatie is niet hetzelfde als een juice kanaal ;)

16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Spectre en Huismuisie vinden dit leuk.
  17. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    In zulke zaken is het onmogelijk om ratio los te zien van emotie. En dat is wel wat gevraagd wordt van rechters en behandelaars. Voor een buitenstaander niet voor te stellen, dit gaat de meeste mensen boven de pet.

Ik ben geen expert, maar weet wel eea af van zogenaamde 'bias', verstoring. Met de wetenschap van nu had je misschien toen anders gehandeld. Daar heeft Gino helaas niets meer aan, maar hopelijk wel al die andere kinderen die buiten spelen. Dus er zal echt wel nagegaan worden of de inschatting dat Donny M kon terugkeren in de maatschappij, de juiste is geweest. En dat gebaseerd op objectieve punten. Zo'n lastige opgave om niet je emoties mee te laten nemen. Voor de behandelaars en rechters van toen is het ook vreselijk. Die moeten ook nu rondlopen met een schuldgevoel.

Ik lees de laatste tijd veel over de werking van de hersenen, en dan vooral vertaald naar psychologische en psychiatrische aspecten. Hersenen van criminelen werken op een aantal punten zo verschrikkelijk anders. Waar niet-criminelen gedrag kunnen afremmen vanwege goede werking van een bepaald hersengebied (prefrontale cortex), missen bepaalde criminelen die afremming. Bovendien kunnen ze slecht de gevolgen van hun acties overzien. Ze missen de connectie met het gevoel. Eea kan versterkt worden door dingen die in het verleden zijn gebeurd, bijvoorbeeld een onveilige situatie thuis. In recente rechtszaken is hier steeds meer aandacht voor.

Straf zal daarom niet (alleen) helpen. De kans op recidive is te groot. Daarom is TBS erbij veel effectiever. Door zoveel mogelijk te herhalen wat goed gedrag is, wordt gehoopt dat dit ingeprent wordt. In NL is het nog steeds zo dat mensen een tweede kans krijgen als wordt beoordeeld dat de straf of TBS effectief is geweest. Dan komen ze weer vrij. Daar mag ieder iets van vinden, maar het is nog steeds zo dat de meesten op het goede pad blijven. Moeten die dan ook maar levenslang opgesloten blijven omdat er een paar tussen zitten die het voor de rest verzieken? Ik ben blij dat ik niet in deze ethische dilemma's betrokken ben.

18. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Emoties buiten beschouwing gelaten en puur kijkend naar de feiten, dan nog steeds kom ik tot het oordeel dat Donny niet vrij rond had mogen lopen. En op basis van jou verhaal over hoe hersenen werken kom ik helemaal tot die conclusie.

Spectre, SAARC, Sado en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Ik persoonlijk denk wel dat het klopt. Ik ging ook echt bijna over mijn nek toen ik het las.

Zuul en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  20. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.278
    8.723
    113
    Vrouw
    Dikke knuffel voor jouw dochtertje ❤️

Deel Deze Pagina