Vermissing 9 jarige jongetje

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Mammavan5, 2 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.579
    113
    Ik wilde nog iets toevoegen. De hersenen ontwikkelen zich tot 21 jaar. Het deel remming is zeker nog niet uitontwikkeld op 17-jarige leeftijd. Wellicht dat dat toen ook in overweging is genomen, maar dat zal vast onderzocht worden.

Pommelientje en Huismuisie vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Maar wat maakt het dan sensatie?

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Totdat hij lekker met verlof mag, in het voordeel van zijn terugkeer in de maatschappij:rolleyes:

tuc en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Laten we eerst maar eens afwachten welke straf hij krijgt. Die loopt zomaar niet weer rond hoor.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Al loopt hij over 40 jaar pas rond…. Gewoon nooit meer loslaten zo’n gek…

gewoon doodstraf, dan kost hij ons ook niet zoveel geld

6. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.803
    4.583
    113
    Heel mooi dat ze volgens sommige een 2e kans verdienen en ‘het recht hebben’ terug mogen keren in de maatschappij…

Ik zie dit anders en ben in dit soort gevallen écht een voorstander voor de doodstraf. Dit soort mafkezen die dít soort spatjes uithalen hebben in mijn ogen nérgens meer recht op. Er is geen enkele behandeling of therapie goed genoeg om dit soort mensen te redden.

(ik zal me hier wel niet populair mee maken, maar dat moet dan maar zo zijn..)

GossipGirlxoxo, NiVa0230, SAARC en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    De manier van schrijven, uitdiepen van het onderwerp en het inspelen op sterke emoties.

Vogelinnetje vindt dit leuk.
  8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.749
    113
    Vrouw
    De vraag is : waarom zou je zo mensen willen redden ?
    Om hen nog een kans te geven en te zien of het hen wel lukt om normaal te doen.
    En als het niet lukt: spijtig, het is niet gelukt ?

Mij interesseert het ook allemaal niet echt wat de redenen kunnen zijn, waarom hij dit deed.
    Slechte jeugd, hersenen die niet voldoende werken, dommigheid, slecht mens,..
    Maakt allemaal bijzonder weinig verschil.

GossipGirlxoxo, hummeltje5, Novi en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    De doodstraf is niet echt een straf in mijn ogen, dan kom je er lekker makkelijk mee weg.

Ik denk niet dat deze gast nog vrij rond zal lopen. Dus dan kan je vooruitlopen op dat het een schande is dat hij straks weer vrij loopt. Vandaar eerst maar eens zien wat hij voor een straf krijgt.

Saartje33 vindt dit leuk.
  10. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het maakt wel degelijk verschil, want je kan er van leren. En met de kennis van nu keuzes in de toekomst maken die het land weer een stukje veiliger maken.

Vogelinnetje en Saartje33 vinden dit leuk.
  11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.749
    113
    Vrouw
    Als je voor zo misdrijven niet kijkt naar wat de reden is maar gewoon de strengste straf oplegt, is er geen reden om bij te leren.
    Rekening houden met redenen gaat dan ook om strafvermindering en dat is niet nodig in zo gevallen.

GossipGirlxoxo en Bellybell vinden dit leuk.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik neem aan dat je doelt op mijn bericht, maar ik vraag me dan wel af hoe je dit interpreteert. Ik kan me hier namelijk heel goed voorstellen dat deze man niet meer veilig terug kan keren in de maatschappij.

Maar een kind van 17 dat, afhankelijk wat er is gebeurd, een intensief traject volgt en dit goed doorloopt zou wat mij betreft zeker een kans moeten krijgen.
    Het is te gemakkelijk gedacht dat je iemand met een dergelijk verleden als Donny M. Levenslang op kan sluiten in de wetenschap wat hij gedaan geeft. Dat hij een hele lichte straf heeft gekregen, dat ben ik met je eens. Daar heeft het systeem absoluut steken laten vallen.
    Maar omdat het soms, helaas, toch mis gaat, betekend het niet dat het systeem an sich niet deugt.

Elsss en Vogelinnetje vinden dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Waarom ervan leren, gewoon levenslang vastzetten zonder verlof, en dan levenslang tot de dood zeg maar.
    Waarom willen we dat iemand die kinderen misbruikt of geweld er tegen gebruikt nog terug in de maatschappij? Gewoon deur op slot en vergeten.

GossipGirlxoxo, Novi, NiVa0230 en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik vind dit nogal kort door de bocht. Juist door te leren hoe mensen werken, hoe de hersenen werken kan je risico inschattingen maken. En het kan ook verzwarend werken.

Levenslang bestaat niet meer. Je moet kans hebben op vrijlating na 25/30 jaar. Als je iedereen dus maar 30 jaar vast zet en ze erna laat gaan dan krijg je wat je in de USA zie. En laten die nou een heel hoog recidive cijfer hebben.

evaleana vindt dit leuk.
  15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Omdat we een wetgevende macht hebben die daar overna heeft gedacht. Omdat we meer hebben aan mensen die participeren dan aan mensen achter de tralies.

Ik denk dat het een utopie is om te denken dat het land veilig wordt door die enkeling die zo’n zwaar misdrijf pleegt maar voor altijd op te sluiten. De straffeb schrikken niet af, er staan gewoon weer nieuwe mafkezen op.

Vogelinnetje vindt dit leuk.
  16. Maan14

Maan14 Fanatiek lid

6 feb 2022
    2.847
    3.008
    113

Een kind dat als 12 jarige baby's misbruikt heeft.... niet te vergeten he. Het was een 'veel' pleger op gebied van misbruik.

En daar naar als 17jarige twee jongetjes mee neemt en misbruikt. Ojaa en nog een vriendinnetje tussendoor. En dit zijn alleen de bekende gevallen.

Het is gewoon een walgelijk monster, wat voor jeugd hij ook gehad heeft. We moeten eens ophouden met alles en iedereen te pamperen.

GossipGirlxoxo, NiVa0230, SAARC en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.674
    18.749
    113
    Vrouw
    Ik kies liever voor kort door de bocht en geen kansen dan voor begrip, dat klopt volledig in gevallen als deze.

GossipGirlxoxo, Novi, SAARC en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Er staan vast weer mafkezen op, dit is er dan weer eentje minder. Er kunnen best zaken zijn waarbij er een aanvaardbaar risico is dat er een klein procent misgaat, maar mbt kinderen is dat aanvaardbaar gewoon nul.

GossipGirlxoxo, Novi, SAARC en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat er hier is gruwelijk mis is gegaan in de beoordeling lijkt me duidelijk. Maar het is ook wel heel makkelijk om te roepen zet iedereen maar vast die iets op zn kerfstok heeft.
    Dat alles en iedereen gepamperd wordt is natuurlijk ook onzin. En wanneer de zorgverlening te kort heeft geschoten moet je kijken waar dat mis is gegaan en waar dat beter kan.
    Dit is er een uit het jeugdzorgnest. Dus hoe kan een kind dat al zo onder toezicht staat op deze manier keer op keer uit de bocht springen. Dat ligt bij deze knul maar ook zeker bij een falende jeugdzorg. Again.
    Maar in plaats dat daar extra geld naar toe gaat gaat de hand weer op de knip.

Sopje1234 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina