Vermissing Anne Faber

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Narcisje, 7 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik teken de petitie niet, omdat ik er niet achter sta hoe deze is verwoord en tot stand is gekomen.
    Dingen als 'wij houden het ministerie verantwoordelijk voor de dood van Anne' vallen bij mij verkeerd, de enige die verantwoordelijk is voor haar dood is de dader, en niemand anders.

Daarnaast wordt er al onderzoek gedaan naar de instelling, en heeft de familie met klem verzocht om rust, en om Anne het boegbeeld te maken van een wetsverandering gaat daar in mijn ogen tegenin.

@Lieke1989 heftig, veel sterkte!

Kipsate, Madeliefje06, Boommm en 14 anderen vinden dit leuk.
  2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Wat heftig zeg!
    Onder mijn reactie zei ik ook dat er inderdaad psychische aandoeningen zijn die het mensen onmogelijk maakt om ‘normaal’ te functioneren.

Wat ik meer bedoelde is dat er bij heel veel verslaafden en criminelen iets verkeerd is gegaan in hun leven.

3. Hommeltje

Hommeltje Niet meer actief

Serieus,ik vraag me af hoe die andere twee meisjes ooit nog gelukkig kunnen zijn na Dit trauma. Om te huilen. Ik heb getekend. Nederland faalt zo hard,zo hard.

4. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ben hier een heel interresant boek over aan het lezen. Het geweldadige brein. Schijnbaar worden sommige wel zo geboren.

Hommeltje vindt dit leuk.
  5. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Vreselijk :cry:

Rust zacht Anne

6. Adrianna

Met een anti sociale persoonlijkheidsstoornis zeker?
    Ik heb ooit iets over de stoornis gelezen/gezien.
    Vooral dat het bij kinderen al vrij vroeg te zien is; bedplassen op latere leeftijd, liegen/stelen, dieren pijn doen enz enz
    Schijnt zelfs erfelijk te zijn.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ook niet als een instelling te vroeg zulke delinquenten weer los laat lopen? Is dan de betreffende instelling dan niet mede verantwoordelijk? In mijn ogen JA. Sorry. Je geeft ze er dan eigenlijk gewoon de gelegenheid toe.

Ik heb de petitie wel getekend. Al was het alleen maar om mijn stem te laten horen dat er toch iets veranderd moet worden. Hoe, dat weet ik ook niet. Maar op deze manier gaat het dus niet goed. En wie zegt dat andere instellingen niet ook zo te werk gaan als deze instelling??? Dan zijn kinderen elders dus ook niet veilig! Jouw dochter (of zoon) zou maar ergens in de buurt van zo'n instelling waar ze ook zulke vrijheden hanteren rondlopen en zij/hij wordt ook slachtoffer van zo'n delinquent.....Dat vergeef je jezelf als ouder dan toch ook nooit als je altijd maar je mond hebt gehouden? Dat er niks is veranderd en deliquenten maar zulke vrijheden blijven krijgen? Slachtoffers en nabestaanden hebben levenslang, maar delinquenten staan binnen no-time weer buiten. En dan kan het dus verkeerd gaan.

Ik geloof overigens niet zo in genezing van zulke delinquenten. Ik geloof niet zo in tweede kansen (waarvoor? Om (nog een keer) te moorden?) Krijgen slachtoffers en nabestaanden dan ook een tweede kans? Nee. Helaas niet.

Hommeltje, Juffie26, Amarens en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.609
    8.359
    113
    Vrouw
  9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.194
    16.528
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb ook getekend.
    Waarom blijft die gewoon niet in de bak zitten zo’n vieze crimineel/ moordenaar?
    Iemand die trots is op zijn daden en die gewoon weer naar buiten kan zonder begeleiding,op verjaardagsvisite gaat,een auto meekrijgen,hij is zelfs een aantal weken terug al wandelend gesignaleerd in het vakantiepark in Zeewolde.
    Dit kan en mag toch gewoon niet?

Mijn buik draait echt om bij de gedachten wat Anne heeft moeten doormaken in haar laatste uren, is toch gewoon verschrikkelijk en het gebeurt gewoon allemaal omdat Nederland willens en wetens zo’n verknipte klootzak weer op straat zijn gang laat gaan.
    Natuurlijk lopen er genoeg verknipte figuren rond maar nu wordt zo’ n idioot gewoon losgelaten omdat het zijn recht is en omdat de wet dit zegt?
    Hij wil geen TBS en hoppa dan maar geen tbs en weer lekker naar buiten?
    En dan komt er nu natuurlijk weer zo’n glibberige advocaat met dure woorden en loopt die binnenkort weer vrij rond op zoek naar een volgend slachtoffer.
    Ik zou die vent eigenhandig zelf omleggen mocht die nu weer vrijkomen.
    Je leven is toch al verwoest en dan maar zelf de bak in maar dan kan die nooit meer slachtoffers maken.

Rust zacht lieve Anne...

10. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik las ergens dat zijn naam nu ook in beeld is bij een aanrandingszaak van 3 weken geleden. Een week voordat Anne verdween werd er een meisje van ongeveer dezelfde leeftijd, geweldadig van haar fiets getrokken. Maar omdat er een auto naderde heeft hij het daarbij gelaten. Getuigenverklaring kwam erg overeen met de kenmerken van deze engerd.
    Als dat zo is, dan wil je ook niet weten hoe dát meisje zich nu voelt...

11. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Precies dit, ik heb ook getekend.

12. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Oh nee, dat dacht ik helemaal niet hoor. :)
    Wilde het gewoon even aanvullen omdat je toevallig het over de ouders had.
    Dus totaal niet op jou gericht.

toch3 vindt dit leuk.
  13. Tienn

Tienn Niet meer actief

Oh wat een onmenselijk verdriet:(. Wel ‘fijn’ dat ze gevonden is, ik weet het even niet anders te verwoorden.

Ik heb dan ook enorm veel respect voor de politie en alle mensen die betrokken zijn geweest bij de zoektocht. Wat moet dat zwaar zijn.

De betrokkenheid van een groot deel van Nederland vind ik mooi. De walgelijke reacties daarentegen tegenover de hulpverlening diep triest. Het is echt niet normaal hoe een groot deel van Nederland over deze mensen praat. Ik begrijp dat mensen boos zijn en ik vind het goed dat er onderzoek gedaan wordt naar de instelling, maar deze mensen mogen zich diep gaan schamen.

De petitie teken ik niet. Ik ben voor verandering, maar ik sta niet achter dit Nederlandse volk.

Kipsate, Harperhazel, Zonnestralen en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik teken de petitie ook niet.

Walgelijke gekken zijn er altijd geweest en zullen er altijd zijn. Een systeem om de samenleving tegen deze mensen te beschermen zal altijd een keer falen.

Aan ons als ouders de taak om onze zonen respect voor vrouwen bij te brengen en onze dochters weerbaar te maken.

De maatschappij, dat ben jij.

saro81, Chocolat, jupke en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Logan

Logan Niet meer actief

Want als je toevallig de verkeerde tegenkomt dan ben je gewoon niet weerbaar genoeg? :rolleyes:

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat zegt ze niet.

17. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Het is alsof jouw verhaal het begin is van het leven van mijn broer. Helaas heeft hij er voor gekozen het te beeindigen. En soms zei mijn moeder; het is beter zo, wie weet wat hij anders een ander had aangedaan.
    En dan zegt iemand: ik denk dat niemand zo geboren wordt :(

Hopsatee en Hommeltje vinden dit leuk.
  18. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ja exact; zo was mijn broer......

19. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Eens...
    Ik heb iemand in de familie die te vroeg geboren is en zuurstofgebrek heeft gehad. Waarschijnlijk is er toen ergens iets geknapt in zijn hoofd. In combinatie met waarschijnlijk een autistische stoornis liep dit uit de hand.
    Inderdaad een probleemkind, stelen, pesten, etc. Maar hij wist ook dondersgoed hoe hij mensen voor de gek moest houden. Zelfs de meest geavanceerde psychologische testen wist hij te omzeilen, en zich voor te doen als een goed persoon. Alleen de mensen die heel dichtbij hem stonden zagen zijn tweede persoonlijkheid.
    Maar ja, zo iemand kan je dus ook niet behandelen, volwassen kunnen nou eenmaal weigeren. En zulke mensen worden dan gevaarlijk.

20. Adrianna

Lijkt me erg heftig. Het is niet iets wat vaak voorkomt...aangeboren psychopatische trekjes, maar ze schijnen het vaak tegen te komen bij seriemoordenaars.

Deel Deze Pagina