Precies, donkere mensen zijn niet zwart. Indianen ook niet rood, Aziaten niet geel. Waarom heeft wit dan de voorkeur omdat het ook een kleur is, terwijl het in andere gevallen juist racistisch wordt gezien om de kleur te gebruiken? Ik vind dat vreemd. En vooral gewoon een stomme discussie.
Mijn man is donker en ik gewoon blank. Maar hij krijgt regelmatig met rasicme te maken. Hij heeft een goede baan en hoogopgeleid (uni) en ik laagopgeleid (mbo) en thuis zit Haha. Niet dat dat wat uitmaakt maar goed. Er zijn nog steeds mensen die erg rasistisch zijn. Ik hoop dat het meisje snel (ongedeerd) gevonden word!
Het werkt ook een andere kant op, op de camping had ik leuk contact met de ouders van een vriendinnetje van mijn dochter, tot dat ze mijn man zagen! (Grote man, tattoo's, kaal hoofd) Grappige was dat mijn man CEO is en vader van het vriendinnetje werkte bij een financiële instelling als medewerker. Naast ons kwam een zeer oude camper staan, met hierin 5 kinderen en man met grote tattoo's, bleek ook een zeer hoge functie te hebben bij een woningbouwvereniging! Het zegt allemaal niets en je beperkt jezelf alleen maar. Ik hoop dat het meisje een teken van leven laat horen.
Ik denk dat dit soort zaken veel minder aandacht heeft gekregen omdat het een (waarschijnlijk) weggelopen opstandige tiener is. Bij echte vermissingszaken zet de politie vanaf het begin groot in. Hier hebben ze dat bewust niet gedaan. Dat wijst erop dat er informatie is dat ze bewust is weggegaan (niet ontvoerd etc) en dit soort dingen mogelijk wel vaker heeft gedaan. Wellicht was ze al bekend bij instanties. Jaarlijks zijn er tientallen jonge tieners die weglopen (ook vaak als ze in instellingen zitten). Het is erg moeilijk om die gesloten te krijgen (en ook dat stopt weer een keer). Iets zegt mij dat hier wat anders aan de hand is dan bij andere vergmissingen. Nog steeds vreselijk voor de ouders trouwens! Maar misschien een verklaring. Het laatste bericht wijst daar ook op (dat ze zit ondergedoken).
https://www.nu.nl/binnenland/5426348/vermist-veertienjarig-meisje-haag-in-goede-gezondheid-gevonden.html?redirect=1