Ik las net dit stukje, en wilde het met jullie delen. Weet niet of het mag, het gaat me namelijk niet zozeer om de gehele zwarte Piet kwestie, maar het feit dat deze vrouw zo bedreigd wordt. Ik heb echt medelijden met deze vrouw, wat moet zij bang zijn geweest.... Gerrit de Heus | Fotografie, journalistiek, documentaire
Wat een diep trieste figuren toch bah bah bah!! Gelijk vanuit gaan dat ze ( tuurlijk in haar eentje ) Tegen zwarte Piet demonstreert.. Waar zit het verstand van de mensen toch tegenwoordig. Ik ga me er haast voor schamen een Hollander te zijn!
Ik had hem al gedeeld op facebook. Zo jammer dit. De domheid en onwetendheid van sommige mensen... heel verdrietig!
Bah! Wat een walgelijke mensen zijn er toch! Maar heel eerlijk, ik snap niet zo goed waarom ze dat juist vandaag ging doen.. Deze mevrouw heeft, natuurlijk, ook recht om te demonstreren maar het is misschien niet heel handig om dat op een dag te doen wanneer er gedemonstreerd wordt n.a.v. zwarte Piet. Begrijp me goed, het is gewoon schandalig en ik wil niks goedpraten wat niet goed is, maar een beetje onhandig vind ik het wel..
ik heb de petitie ook getekend, hopelijk doen heel veel mensen dat, dan heeft die mevrouw daar niet voor niets gestaan. kVind het zo'n zielig verhaal.
Deze vrouw demonstreert tenminste tegen iets wat er echt toe doet......soms heb ik een hele grote plaats vervangende schaamte! Echt wat een achterlijk gedoe allemaal! Heb de petitie ook getekend!
Uhm... Echt? Een demonstratie over een kinderfeestje moet maar belangrijker gevonden worden dan een demonstratie tegengenocide? Ik zou m'n prioriteiten echt anders leggen. Ik vind het verschrikkelijk dat de discussie over Zwarte Piet op verschillende plekken zo uit de hand loopt. De mensen die Piet niet willen veranderen roepen vaak "Het is een kinderfeest." En dat is ook zo. En juist daarom snap ik niet waarom er mensen zijn die het nodig vinden om anderen over dit onderwero te intimideren en bedreigen. Niet alleen hier, maar ook richting de vrijwilligers die hier onderzoek naar doen voor de VN, richting een stichting in Groningen die regenboogpieten wilden inzetten. Dat soort agressief gedrag heeft toch niks meer met Sinterklaas en Zwarte Piet te maken? Ik snap er niks van, word er alleen verdrietig van als ik dit soort verhalen hoor. In plaats van kindervriend wordt Zwarte Piet nu door een aantal mensen misbruikt om hun racistische denkbeelden te uiten en hun onvrede over de maatschappij. Dat soort mensen verpest ons kinderfeest veel meer dan enig klager over Zwarte Piet ooit kan doen.
Dat zeg ik toch helemaal niet?! Maar is het slim om dat op dezelfde dag te doen? Er zijn 365 dagen in het jaar en uitgerekend op de dag dat er gedemonstreerd wordt denkt zij "goh, laat ik ook gaan demonstreren".. Dát vind ik vrij onhandig ja. Ik vind het net zo belachelijk als ieder ander, ben het helemaal met je eens dat het voor heel veel mensen al niet eens meer over zwarte Piet zelf gaat maar juist daarom vind ik het nogal onhandig van deze mevrouw.. Wat nogmaals niet wegneemt dat het gewoon nooit had mogen gebeuren, laat dat duidelijk zijn.
Ze demonstreerde juis op deze dag om duidelijk te maken dat de VN (en eigenlijk de media en wijzelf!) zich beter druk kunnen maken om mensen die vermoord worden dan om deze flauwekul. En de suggestie dat het voor een deel haar eigen schuld is (onhandigm is het slim, had op een andere dag gekund) vind ik heel erg.
Ook deze mevrouw heeft het recht om te demonsteren op een plek en tijd waar zij dat wil. Als die apen even hadden geluisterd ipv meteen die enorme agressie, dan hadden ze daar wellicht nog hand in hand kunnen staan. Eerst schreeuwen en slaan, dan luisteren schijnt het motto te zijn... Grote jongen hoor! Afschuwelijk..
Jammer dat je zegt dat ik vind dat het voor een deel haar eigen schuld is. Ik suggereer namelijk helemaal niks, maar ik kan het toch wel onhandig/niet zo slim vinden? Het IS nou eenmaal niet zo slim om in je eentje naast een grote groep mensen te gaan staan die met hun eigen demonstratie bezig zijn en niet voor rede vatbaar zijn. Als iemand in jouw directe omgeving zou zeggen dat hij/zij dat wilde gaan doen, had je die persoon daar toch ook nog even goed over laten nadenken of het wel verstandig is? Of had je gezegd "joh, wat een goed idee, je zult vast met open armen ontvangen worden, lekker ernaast gaan staan!" Maar goed ik kan wel 100 keer gaan uitleggen hoe ik het bedoelde, maar maakt niks meer uit, de toon is nu al gezet. Jammer..
Vreselijk!! Wat een ongelofelijke mafkezen heb je toch. Maar als je sommige aggressieve teksten ook leest op facebook enzo was het al wachten tot het mis ging. Mensen lopen elkaar overdreven op te fokken.
Het was wachten tot het goed mis zou gaan. Wat erg voor die vrouw, en wat erg dat er gezegd word dat het niet slim van haar geweest is om daar te gaan staan. Ze stond daar om duidelijk te maken dat er belangrijkere dingen zijn voor de vn! Als ze eens geluisterd hadden... Voor dit soort Nederlanders schaam ik me dood. Heb de petitie tegen genocide dus ook getekend, dan is het niet voor niks geweest.
Gatver... Plaatsvervangende schaamte.. De schrijver zegt "demonstreren voor behoud Zwarte Piet. Ook belangrijk". Hiermee geeft hij naar mijn idee aan dat beide partijen tegen de VN protesteren en vragen om belangrijke zaken aan te pakken ipv onschuldige tradities. Dus gek is het niet dat de vrouw dat moment koos. Het lijkt mij een pleidooi om rustig te worden en niet in extremisme te vervallen en ik hoop dat mensen dit oppakken. Met dat wij/zij gezeik geeft Nederland een slecht signaal af aan dezelfde kinderen die we het sinterklaasfeest gunnen..Dat extremisme gaat deze traditie verzieken, mark my words. Het wordt voor de buitenwereld die dit feest niets zegt op deze manier inderdaad geen hulpje met roet van schoorsteen, maar discriminatie.
Wat een diep trieste lui. En het gaat over zwarte piet! For gods sake, waar hebben we het over. Om je daar zo over op te winden en een totaal onschuldig persoon de intimideren en discrimineren die nota bene de demonstranten helpt in hunstandpunt,... Totaal idioterie. Echt ontzettend erg.
Ik ben het er mee eens dat ze misschien niet het juiste moment had uitgekozen. Ook ben ik het er mee eens dat waar zij voor staat natuurlijk nog veel erger is! Belachelijk wat die mensem deden, ik ben ook VOOR zwarte piet en TEGEN dat gezeik! Maar zou nooit een vrouw zo aanvallen... uiteindelijk hebben we allemaal recht op een mening.
Dat is altijd het rotte van groepen mensen. Op de een of andere manier zorgt dat er voor dat mensen hun IQ uitzetten en alleen nog maar primitief reageren. Wat moet het vreselijk beangstigend zijn geweest voor die vrouw. Trouwens, als ze wel tegen zwarte piet was geweest had dit ook niet gemogen. Het gaat om een traditie die je wilt beschermen, prima, maar het lijkt me een slecht idee om een nieuwe traditie te maken, iedereen die het niet met ons eens is uitmaken voor alles wat goed en slecht is en in elkaar meppen. Ik snap best dat het een emotionele zaak is, iedereen heeft herinneringen aan Sinterklaas en die zitten vaak diep, maar er zo barbaars op reageren is werkelijk nergens voor nodig en lijkt me contraproductief. Ik twijfel inmiddels ten zeerste of ik me nog wil associëren met pro zwarte piet als dit de voorstanders zijn. En ik was erg voor zwarte Piet.
Triest om nu alle zwarte mensen te beschuldigen van haat op Sinterklaas. Had vroeger een zwarte Sinterklaas op de voetbalclub en zag dat pas later op de foto's. Had het als kind niet eens door . Er zijn genoeg donkere mensen die het feest wel willen vieren en net zo goed witte mensen die er tegen zijn. Beetje jammer. Voor of tegen last iedereen zijn mening geven en die geen respecteren. Ik ben voor de zwarte piet maar iemand die tegen is heeft ook zo zijn redenen. Echt triest dit.
Zo zie je maar waar de prioriteiten liggen bij sommige..... Het hele genocide gebeuren is voor hen een 'ver van mijn bed show' en dus niet belangrijk. Nee, agressief doen vanwege Zwarte Piet da's belangrijk.......echt waar mensen, waar ben je dan mee bezig? Stoer hoor, om met een groep 1 persoon aan te vallen. En dat noemt zich dan volwassen, die een feest voor KINDEREN willen behouden. Lekker voorbeeld zo.