Zo stapte ik pas de bus uit (regionale weg langs een universiteitscampus, dus de weg was vrij druk, campus juist leeg). Stond daar 20 meter verderop een jochie van een jaar of 3 a 4 in zijn eentje op de stoep. Voor mij liepen best wat mensen die ook uit de bus kwamen, keken naar het jochie en liepen zo langs hem door Zeker op zo'n plek verwacht je toch geen kindjes alleen?! Dus ik ging toch even naar hem toe om te checken of hij echt alleen was. En ja, hij was samen met zijn vader daar gekomen, maar had geen idee waar die nu was. Ik stond echt te twijfelen, er was in geen velden of wegen een vader te bekennen. Dan maar naar de universiteit lopen en het daar melden? Maar wat moet zo'n jochie ook op een universiteitscampus? Uiteindelijk even rustig gepraat om te achterhalen waar hij vandaan kwam en wat ze gingen doen. Kwam uiteindelijk die vader achter een gebouw vandaan lopen (best wel afgelegen, loopt ook niet echt een pad heen ofzo). Die vader leek ook totaal onbezorgd, riep zijn zoontje en wandelde weer weg... Weet niet waar ik me meer over verbaasde, die vader of die tien andere mensen voor me die gewoon straal dat jochie voorbij liepen.
De optie die ik dus nergens lees: kan hij gegrepen zijn door een roofdier? Vind het echt een bijzonder verhaal, ben bang dat de kans dat hij levend gevonden wordt erg klein is arme kleine jongen.
Laatste zoekactie: https://www.ad.nl/buitenland/laatste-zoekactie-vermiste-emile-2-uit-frankrijk-als-hij-verdwaald-is-had-hij-al-gevonden-moeten-worden~a4591f05/ Ik vind het verhaal vanaf het begin al raar.
Ja dat vroeg ik mij ook net af toen ik het laatste artikel las. Zo'n klein jochie is natuurlijk een makkelijke prooi voor een groep wolven of een beer. Als die überhaupt in dat gebied leven.
Mijn ervaring met kleine kinderen in grote groepen is dat je als ouders alles kan doen, maar dat veel andere volwassenen het gevaar niet zien. Dan laten ze een deur open staan om te luchten, laten medicijnen en spelden zwerven, hete thee naast zich (daar heb je vaak niet eens een tafel), er staat een heet strijkijzer op de grond, gasfornuis op kniehoogte niet af te schermen, kind alleen achterlaten in een zwembad (nadrukkelijk overgedragen aan opa om voor kind te zorgen, je komt terug van een luier van de jongste verschonen, opa binnen op de bank en vierjarige dobbert daar met dr vleugeltjes)... en je hebt ogen in je achterhoofd maar bent Argus niet. Een vakantie met schoonfamilie met een 2-jarige en 4-jarige was 1 grote zenuwinzinking om die reden. Krijg nog de kriebels als ik eraan denk. Ik herinner me ook nog een kindje in het kindertraumacentrum. Feestje thuis, peuter op bed. Balkondeur door ouders zorgvuldig afgesloten. Totdat een van de gasten op het balkon ging roken en de deur daarna onbewaakt open liet. Kind van het balkon gevallen en voor het leven ernstig beschadigd.
Moeder was daar .. maar waar was vader? Kan het geen 'ontvoering' zijn. In familie sfeer? Allemaal aan namens ik weet het... Maar honden hadden ook niet gereageerd op zijn geur. Waar door er dus ook een spoor is.
Kan hij niet ergens in het water zijn gevallen? Het gebied ziet er niet echt steil uit.. of zouden ze dat ook doorzocht hebben? Arm ventje.. ik vind het een vreemd verhaal. Hoe snel is het opgemerkt? Hopelijk komt er snel duidelijkheid. Laatst hadden wij ook dochter uit het oog verloren bij opa&oma thuis. Waren 1001 dingen tegelijk en ineens was ze weg, de tuin uit. Ze was dus al de hoek om, maar gelukkig reageerde ze wel op ons roepen. Pfft, hartverzakking wanneer je je kind niet ziet, al is het een paar seconden.
Ze zijn zo vliegensvlug. Onze oudste zat in de woonkamer te spelen. Ik moest even naar de wc, hoor ik de voordeur dichtklappen. Tegen de tijd dat ik zelf buiten was, was ze al een heel eind aan de wandel. Voordeur zat sindsdien standaard op slot. En de jongste had ook heel er mis kunnen gaan. Waren op vakantie met opa en oma erbij. Oudste dochter brak haar arm op de camping waarvoor ze geopereerd moest worden. Wij bleven bij haar in het ziekenhuis terwijl de jongste onder de hoede van opa en oma bleef. Achteraf hoorde we dat opa op de fiets boodschappen was gaan doen. Kleine zit in de zandbak en zwaait opa gedag. Oma pakt even haar glas thee uit de caravan, zandbak leeg. Dochter was dus achter opa aan gehobbeld. Die werd door een godzijdank oplettende automobilist aan het einde van de oprijlaan gespot op het punt een provinciaal over te steken. Alles was weer veilig toen wij het verhaal te horen kregen. Maar die hartverzakking had ik alsnog. Laten we hopen dat het jochie nog gevonden wordt. Hoewel het na zo'n tijd wel lastig wordt op een goede afloop te hopen.
Nadeel is dat het in die regio overdag 35 a 36 graden is en in de avond nog 28 graden. Met een warmtebeeld camera zoeken is erg laatig bij hogere temperaturen omdat de omgeving overdag de hele tijd opwarmt en lang warm blijft is het zoeken met een wamtebeeldcamera lastig...
Mijn broertje was toen hij 3 of 4 was, op zijn fietsje achter in het steegje heen en weer aan t fietsen. 1 wieltje piepte als de neten dus mn ma hoorde hem steeds heen en weer fietsen. Gaat ze even naar de plee, komt terug, weg broertje. Overal gezocht, nergens. Mn ma helemaal in paniek, komt na 20 minuten de buurvrouw aanlopen. Had hem vh station gehaald. Hij had zn fiets daar geparkeerd en wilde met de trein naar oma. Toen hij instapte, stapte mn buurvrouw uit. Hoe toevallig wil je het hebben. Anders zat ie dus in zn eentje op een sneltrein naar Amsterdam.
Hier doen we de deur altijd op slot als ons zoontje thuis is. Als hij buiten speelt vooraan gaat het hek op slot. Ik doe het eigenlijk hetzelfde als met de hond. Veiligheid voor alles want ze zijn onze kleine grote schatjes! ❤ Ik vind het verhaal trouwens steeds vreemder worden. Het lijkt mij toch ook niet normaal dat de speurhonden geen geur oppikken... Heel raar!
Wauw, ode aan de buurvrouw. Dat zij hem net moest tegen komen en zo goed gehandeld heeft. Maar je vergeet het nooit weer denk ik...
Mijn zus is ook met haar driewieler naar het station gefietst, was echt best een eind nog ook! Eenmaal daar, zag de stationschef haar toevallig alleen, die is toen op het station gaan omroepen dat ze daar zat (sprak daarbij haar naam verkeerd uit omdat zij hem zelf nog niet goed uit kon spreken als net 3-jarige ). Geen reactie natuurlijk, mijn moeder was thuis. En toen werd de politie ingeschakeld en dreunde zus ineens het telefoonnummer van thuis op Thuis gebracht door de politie…
Ach hoorde vanmorgen t verhaal van een ukkepuk op de bodem van een zwembad. Was klaar met zwemmen, ff wat knagen en zwembandjes af. In een onbewaakt moment toch t water weer ingegaan zonder bandjes en toen brak de pleuris uit. Reanimatie aan te pas gekomen, gelukt goddank. Ze zijn zo gruwelijk snel. Nooit vertrouwen op "een ander" of "we letten allemaal op" daar zijn er al genoeg mee van de bodem gevist. G heeft dr A diploma maar staat onder toezicht van mij of dr vader. Die verantwoording durven we (met reden) niet over te dragen, zéker niet met water. Ze mag met grootouders mee zwemmen, maar dan houd 1 van ons dr alsnog in de gaten. Het is net houdini en niet rot bedoeld richting de grootouders, het zijn schatten en ze zijn mesjokke op dr, maar die zijn er gewoon niet meer op ingesteld. Klinkt allicht voor hun als "overbezorgd" maar dat zei dan maar zo. Gevallen van hete thee is ook niet onbekend inderdaad.
Het duurt nu al echt te lang voor zo'n klein jochie. Aan een ontvoering dacht ik niet, omdat dorpsbewoners hem hebben zien lopen, maar waarom houdt niemand hem tegen dan. Ik ben er altijd heel alert op als ik kleintjes zie lopen.
Aangezien de bloedhonden geen spoor meer konden ruiken heb ik toch wel het vermoeden van een ontvoering. Dan houdt voor die honden het spoor snel op.
Ik lees net dit: https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230714_92935954?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=hbvl&utm_content=article&utm_campaign=seeding&fbclid=IwAR3-0OZTRUp56VhLn8yqySaOTwSf-B5oohkc_ASiEerRVBDlkTpudCUK624 Dan wordt het scenario van een ontvoering toch aannemelijker. Hoe kan de kleding 16 maanden later anders ineens dichtbij hun huis terecht zijn gekomen? Ik kan alleen niet vinden of er ook dna onderzoek op de kleding is gedaan.