Hard duimen dat de rest van de groep ook veilig uit de grot komt.. zou toch verschrikkelijk zijn als het alsnog misgaat. Brr..... Als ik die filmpjes zie, vooral die waar dat hele smalle stuk gefilmd is.. ik zou helemaal in paniek raken denk
Tegelijkertijd begrijp ik dus echt niet waarom ze in vredesnaam zo ver die grot zijn ingegaan?! Ze kruipen soms door spleten die al bijna te smal zijn voor een mens. Ik zou die hele tocht zónder water al doodeng en gevaarlijk vinden... Ik vind dat toch best onverantwoord met 1 begeleider met 11 jongetjes. Maar goed, het is gebeurd en ik weet er het fijne natuurlijk niet van... Ik hoop nu uit de grond van mijn hart dat alle kinderen veilig uit de grot komen! Wat zullen zij en hun familie angsten doorstaan
Nee ik ook niet zo... Ik las ergens dat 1 van die jongens jarig was en dat ze in die grotten z'n naam in de stenen wilden kerven. Of zoiets.. Maar ook dat ze dus wilde schuilen voor de regen. En dat ze alleen maar verder konden omdat die kamers vol liepen met water. Maar als ik zou zien dat het waterpeil stijgt, was ik gelijk weggegaan. Mja... de meesten konden niet zwemmen. We waren er niet bij, dus het echte verhaal is gissen. En ze zullen van te voren vast niet hebben geweten dat ze nooit meer op eigen houtje die grotten uit zouden komen.
Pfff zet nu het nieuws aan. Ze hebben er 8!!! Uur over gedaan. Was snel zeiden ze. De verwachting was 11 uur. Wat een klus. Voor degenen die op vakantie gaan. En 8 uur moeten rijden. Dát is al lang.
Ja snap dat ook niet zo.. en als het regent staat de grot toch ook niet gelijk vol? Snap wel dat ze wilde schuilen maar dan ga je toch niet zo ver naar binnen ? Snap het niet zo goed. Als je ziet dat het water stijgt ga je toch naar buiten lijkt mij. Maargoed, ben benieuwd of ze er levend uit komen. De sterksten waren als eerste gered.
Ja en het duurt al 6 uur voor de duikers hen bereikt hebben. En dan moeten die dus ook weer terug. Dezelfde duikers van gisteren gaan vandaag weer omdat die nu de ervaring hebben en het ‘terrein’ kennen. Ook heftig voor de reddingswerkers dus.
Eigenlijk te bizar voor woorden. Mijn werkdag duurt zolang, wat bijzonder trouwens dat alles in het werk gezet wordt om ze te redden.
Aan de ene kant begrijpelijk dat dezelfde duikers opnieuw gaan. Anderzijds verzwakken zij toch ook enorm van zo een lange intensieve tocht.
Jeetje! Wat een klus zeg! En ik zou echt volledig in paniek raken zeg, als ik op die brancard zou liggen...
Ze krijgen vooraf kalmeringsmiddelen zodat ze niet in paniek raken. Ik vind het bewonderingswaardig hoe goed alles doordacht is, en dat filmpje. Wat moeten ze toch nog een eind helemaal onder water. Ze hadden het er al over dat het als het regenseizoen begint ze hen niet meer konden redden. Niet kunnen zou dan ook echt niet kunnen zijn. Dit is allemaal al te bizar voor woorden. Ik krijg hier echt een beeld bij van 2de geboorte voor die kinderen.
Waarschijnlijk waren die kinderen druk bezig toen het begon te regenen. Toen ze merkte dat de grot vol water liep zijn ze waarschijnlijk gewoon verder de grot in gegaan om te schuilen. Misschien wel in de verwachting dat ze na de regen zo weer naar buiten konden. Niet wetende dat de regen niet zou stoppen en ze alsmaar dieper die grot in gedreven werden. En ineens konden ze geen kant meer op. Het is aan de coach te danken dat die kinderen allemaal nog in leven zijn aangezien hij paniek heeft weten te voorkomen en zijn eten heeft afgestaan. Hij wil perse als laatste de grot verlaten omdat hij zich zo schuldig voelt. Het is een bizar en verdrietig verhaal, met een heroïsch randje. Laten we hopen dat de laatste 4 jongens, hun coach, de artsen en duikers vandaag ook veilig naar buiten komen.