Vermoede sexueelmisbruik 18mnd oud

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tweety26, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fontana

fontana Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    volg je moederinstinct, dat is het beste in dit geval. Zoek een andere oppas en als jij je er beter bij voelt, doe dan een vrouwelijke.
    Mijn zoontje wilde zich van de een op andere dag ook niet meer laten verschonen, maar dit hoorde bij de ontwikkelingsfase hij was gewoon aan t uitproberen. Nu spreek ik hem altijd even streng toe en dan gaat t wel.
    Sterkte ermee...

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Als je echt wilt weten hoe het zit,zou ik een verborgen camera ophangen,deze beelden kunnen erg schokkend zijn,en dit is niet te hopen,maar dan weet je wel hoe het zit!
    Klinkt misschien een beetje overdreven,maar nu kijk je iemand aan terwijl er misschien niks is,en is er in het ergste geval wel wat,dan heb je kei harde bewijzen en wordt hij gestraft!
    De tip die ik je nog kan geven is om de beelden zelf niet te kijken,maar aan de huisarts of een vertrouwens persoon laten zien...

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Wat de meeste zeggen: het zekere voor het onzekere nemen! Zo wil je toch niet naar je werk gaan, met een enevntueel vermoeden dat je kindje misbruikt wordt??!!
    Desnoods geef je bij hem aan dat je een vreindin hebt die heel graag wilt oppassen en hij dus niet meer hoeft te komen..als je het moeilijk vindt om de echte reden aan te geven.
    Ik snap in ieder geval niet hoe je hem nog bij je kindje kan laten als je er van de ene kant een slecht gevoel bij hebt!!

4. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Wat al eerder is gezegd, zoek een andere oppas. Niet eens een gesprek aangaan.

Ik vind het juist goed dat je zo alert bent. Beter het zekere voor het onzekere nemen. Als je het niet lekker zit, dan is het gewoon zo.

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Laten oppassen zou ik ook niet meer doen hoor!

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb het nooit meegemaakt met mijn dochtertje dat ze huilde als ik onderkantje schoonmaakte. Maar ik kan me wel voorstellen dat je idd behoorlijk gaat twijfelen.

Volg je moederinstinct en laat die man niet meer met je dochter.

7. voorjaar

voorjaar Lid

10 aug 2008
    23
    0
    0
    Wat moeilijk... Volg je hart zou ik zeggen. Niet alle gevoel valt te verklaren. Dat het in je opkomt en de redenen die je noemt lijken me genoeg om de man niet meer te laten oppassen. Ik zou niet een camera ophangen en het er nog eens op aan laten komen. Want dan ondergaat je kind het eventueel nog eens. Dat lijkt me verschrikkelijk.
    Ik snap echter wel waarom het geopperd wordt.
    Er lijkt me nog een kant aan het verhaal zitten, namelijk: wanneer je hem niet meer laat oppassen, is jouw kind vanaf dan veilig voor hem. ..... en andere kindjes....?
    Misschien moet je dat ook nog overwegen. Een gesprek- ik weet niet of het veel uithaald, maar het zou kunnen. AMK kan ook. Je kunt een vermoeden uitspreken.
    Wanneer het niet zo blijkt te zijn, heeft het echter toch gevolgen gehad voor de vermeende dader... hij wordt toch geassocieerd met misbruik. Maaaaarrrr: wat is belangrijker! Het kind ...
    Jee minee zeg. Ik heb hier opgeschreven wat er in me opkwam, hopelijk is het te volgen. Mijn gevoel is erg sterk: niet meer laten oppassen! Zekere voor het onzekere nemen. Het kan verschrikkelijke impact hebben op een kind. Ook kan het zo zijn dat het eventuele misbruik steeds verder gaat en dus meer impact heeft.
    Sterkte...

8. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    zeker weten doe je het nooit, omdat ze het nog niet kan vertellen.
    Maar als jij al zoiets vermoed, dan die persoon niet meer laten oppassen.

Dat is wat ik zou doen.
    Het is en blijft je kindje die jij moet beschermen.

Veel succes

9. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    ik had niet alle berichten gelezen maar zag iets over een camera.

Opzich is dat wel een heel mooi iets.
    Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om zoiets onzichtbaar te plaatsen, en dan in het huis zelf blijven als hij er geen weet van heeft?
    Zo kun je dat zien of het een viespeuk is, en kun je gelijk ingrijpen als het foute boel is.

Niet leuk, maar weet niet of deze meneer op nog meer kindjes past, maar ja, als het dan wel zo is zijn er meer slachtoffertjes, en als je er op deze manier achter kunt komen, kan hij misschien wel vastgezet worden.

Als het zo is he...
    Maar je hoort het al zo vaak, dus ik kijk er niet gek van op.

Mijn dochter heeft trouwens nog nooit gehuild als ik haar daar schoonmaakte.

10. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.005
    113
    Ons meisje huilt ook wel eens en zoals je hebt gelezen hier; meerderen. Al zou ieder kind dit hebben, blijf jij toch je twijfels houden. Omdat het je gevoel is die zegt dat er iets niet klopt. Volg dat gevoel dus en ga uitzoeken hoe en wat. Het lijkt me goed om naar de huisarts of een ander vertrouwenspersoon je vermoedens uit te spreken.

Een camera zou ik ook overwegen inderdaad. Zeggen dat de persoon niet meer hoeft op te passen, lijkt me lastig. Want waarom dan? Dan zul je moeten confronteren.

Ik hoop zo vreselijk dat het niet waar is. En ik hoop dat je ons op de hoogte wil houden. Heel veel sterkte met deze vreselijk onzekere gevoelens.

11. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Nou geloof mij maar, als ik zo'n vermoeden had, dan hoefde hij niet op te passen hoor.
    En die camera lijkt me ook prima, maar wel als ik zelf in de buurt was, en gelijk kon ingrijpen mocht er iets zijn.
    Zou het risico nooit nemen dat het nog een keer zou gebeuren als dat het geval zou zijn.

Als ik me niet fijn voel bij een oppas, dan gaat de oppas de deur uit.
    Het gaat wel om je ukkie.

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Persoonlijk zou ik liever het zekere voor het onzekere nemen, dan dat ik op camera terug zou moeten zien hoe mijn kind misbruikt werd.

13. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ben ik het helemaal mee eens,maar stel dat het niet zo is,en je praat ooit met iemand over je vermoedens die je bij deze persoon hebt,dit gaat de straat op en die man is voor het leven een "vieze vent"...
    Ik zou als de mogelijkheid er is plannen dat hij komt,camera opstellen en zelf doen of je weg bent,en ondertussen de beelden bekijken bij iemand die er vanaf weet,je ouders of familie,of voor mij part op het werk!
    Als het inderdaad zo is hangt hij en ben je zo thuis bij je meisje....maar stel dat er helemaal niks aan de hand is en je deze man voor je leven met andere ogen bekijkt dan hoe hij is??

14. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Precies wat jij schrijft bedoel ik.

15. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

jeetje zeg dat is niet niets wat jij vermoed.
    Maar ja, moedergevoel heeft wel vaak gelijk.

Past hij toevallig ook nog op meerdere kindjes in andere gezinnen?
    Wie weet kun je daar eens aan de bel trekken, als je deze mensen kent dan.

16. wat je kan proberen is gewoon aan hem vragen of ze dit vaker heeft met verschonen bij haar en goed kijken hoe hij er op reageerd .. zeg gewoon dat je vermoed dat ze ergens last van hefet blaaasonsteking . gewoon net doen of je even nergens vanaf weet en als jjij hara dan verschoont ga je daarna naar hem toe en vraagt of hij dat ook heeft ..

Gewoon kijken naar reactie

heb helaas het zelfde gehad met mijn ex en die was gewoon te wild met de oudste met verschonen

17. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.005
    113
    Dat klopt ook wel, maar wat is de verhouding tussen mama en de oppas? Is het een toevallige oppas van Marktplaats of is het een goede bekende of zelfs familielid? Het zou geen verschil moeten maken, maar toch. Dat is vaak makkelijker gezegd dan gedaan.

18. misa

misa Niet meer actief

@ts: weet je al wat je ermee gaat doen? Heb je diegene al weer gezien of gesproken? Hoe gaat het met je dochtertje?

19. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    niet meer laten opassen!

brr krijg er de kriebels van!

ik zou echt het zekere vooor het onzekere nemen

20. tweety26

tweety26 Niet meer actief

hallo allemaal bedankt voor al jullie reacties.

Ik heb zoiezo al besloten om hem totaal niet meer alleen te laten met mijn kinderen.
    Ik ben van de week ook naar de ha geweest en die heeft gekeken, die zei niets te kunnen zien, maar ook niet uit te kunnen sluiten dat hij er evt met een vinger gezeten zou hebben.
    nu gaat het verschonen weer helemaal prima, het enige wat ik kan verklaren is dat hij of te ruw afveegt of idd verkeerde dingen doet waardoor het geirriteerd is en pijn doet bij haar, de dag erna reageerd ze weer helemaal als normaal.

Ik ben een alleenstaande moeder dus er is ook geen papa in beeld, en ben ook fulltime huis mama, alleen af en toe heb ik gewoon afspraken waar mijn kinderen niet mee naartoe kunnen.
    verder gaat het met mijn dochtertje weer zoals ze altijd is.
    dus ik vind het erg raar als hij opgepast heeft dat zij dan zo reageerd.
    verder heb ik mijn vermoede uitgesproken naar het cb en dus ook bij de ha, dus die weten er allemaal van ook een aantal anderen mensen die weten het, ik heb navraag gedaan bij mensen die ook meiden hebben of hun kinders zo ook gereageerd hebben op die leeftijd.
    verder moet ik even afwachten want de ha zou overleggen met de kinderarts, daar zal ik morgen meer over horen.
    heel erg bedankt voor jullie reacties.

en mijn misbruik verleden zorgt alleen dat ik ik heel allert ben, en niet meteen van het ergste uit ga, ik wil het wel uitgesloten hebben, en die persoon in kwestie komt hier ook niet meer oppassen omdat ik het niet meer vertrouw.

en of het nu wel of niet gebeurt is, de afgelopen tijd hoor je wel zoveel da mannen/vrouwen kinderen misbruiken en dan is het niet leeftijds gebonden, mijn dochter wil ik besparen wat ik mee heb gemaakt, maar ik weet wel als ik echt 200% zeker weet dat hij iets gedaan heeft wat niet door de beugel kan dan ben ik zeker de liefste niet meer, want dan gaan er bepaalde stappen volgen, ook naar mijn dochter daar zal ik de hulp voor inschakelen die ze nodig heeft, ook al is het dan alleen maar een vinger geweest dat is er voor mij een teveel.

jullie horen nog verder hoe het afloopt.

xx

Deel Deze Pagina