Dames, ik ben even benieuwd naar jullie mening. Ik ben zoekende naar een baan. Nu heb ik deze week een ontzettend leuk gesprek gehad bij een bedrijf, voor een baan die me erg leuk lijkt! Bedrijf lijkt me leuk, baan lijkt me leuk en wat betreft uren ook wat ik wil! De directeur heeft aangegeven het zeer positief in te zien, en heeft ook aangegeven dat er zeer zeer waarschijnlijk een vervolg gaat komen. Dit vervolg zal alleen minimaal 2 weken op zich laten wachten ivm lopende zaken binnen het bedrijf welke erg veel tijd kosten, maar dat het er komt is voor 99% zeker. Nu werd ik zojuist gebeld door een ander bedrijf of ik op gesprek wil komen. Gaat voor een baan voor minder uur dan ik wil, maar met kans op uitbreiding. Verder ken ik dit bedrijf (nog) niet. Ik heb toegestemd in een gesprek en deze staat voor volgende week gepland. Wat zouden jullie doen in mijn geval? Inderdaad gewoon gaan praten, ik bedoel ik heb die ene baan nog niet en van deze is het natuurlijk ook maar afwachten of ik wel wordt aangenomen. Ik vind het toch lastig, zo heb je niets en zo ineens 2 kansen. Ik wil niemand voor de gek houden (lastig uit leggen maar zo voelt t een beetje..) maar aan de andere kant wil ik ook alle kansen grijpen die zich voordoen, want ik wil toch weer graag werken!
Ben zef al eens op gesprek geweest bij een bedrijf terwijl en ander bedrijf mij de dag ervoor een baan aanbood. Ben toch op gesprek gegaan en ben aangenomen en heb er vele jaren met plezier gewerkt. Zou gewoon gaan en alle opties open houden.
Gewoon gaan hoor en aan je zelf denken! Doen werkgevers ook dus waarom jij niet? Denk dat je hard zal balen als je een kans laat schieten voor iets wat stel je voor achteraf niks is geworden! Beschouw het als een luxe dat je 2 opties hebt Succes!
Gewoon op gesprek gaan en kijken wat je er van denkt. Wie weet heb je zodadelijk 2 kansen op een baan en dan moet je nemen wat je het leukst lijkt, het beste verdient, het beste bij je privéleven past etc. Leuk hoor, dat het je nu ineens 2 gesprekken hebt. En die sollicitatie waarbij je al op gesprek bent geweest klinkt al veel belovend. Maar kan geen kwaad om ergens anders ook nog op gesprek te gaan, je weet maar nooit. Succes he.
Dat was mijn eerste gedachte ook, die man overviel me vandaag beetje met zn telefoontje, maar heb wel gezegd dat ik kom praten
Gaan! Kun je evt, als je in de gelukkige positie komt, kiezen.. Heb ik ook eens gehad en ben inmiddels al bijna 6 jaar werkzaam voor de werkgever waar ik destijds voor heb gekozen.
gaan...wie weet wat er uitkomt! misschien is het wel nog leuker! niks is nog zeker he dus aanpakken die hap en grijp je kans
Gewoon gaan! Je bent nog niemand wat verplicht, net zoals zij dat niet aan jou zijn. Stel dat je niet gaat en straks blijkt dat die andere baan ook niet doorgaat, dan heb je helemaal niets! Heerlijk toch juist, dat je straks misschien zelfs wel de luxe hebt om de baan te kiezen die jou het beste lijkt!
Leuk meid!! Ik zou ook zeker gaan, werkgevers laten toch ook meer mensen op gesprek komen en als jij het niet wordt bellen ze je toch evenhard af, dus zeker je kansen spreiden.
Gewoon gaan meid. Jaren geleden kon ik ook na 2 gesprekken toe, ik mocht bij allebeide werken ik heb gewoon de baan gekozen die op dat moment het beste bij mij paste, en heb de ander netjes gebeld om te zeggen dat me keuze toch ergens anders op gevallen is. Zij vonden het erg fijn dat ik toch even belde en wenste me succes bij me nieuwe baan!
risico van de werkgever hoor! met een beetje geluk kun je het zonodig zelfs gebruiken. hier ook in de positie gezeten dat ik kon kiezen uit twee banen en toen ook bij werkgever waar ik het liefst wilde werken aangegeven dat ik ook nog een andere sollicitatie had. Ik ben uiteindelijk een periodiek extra nog ingeschaald omdat ze me erg graag wilde hebben. Is een beetje bluf, maar...t werkte wel!
Gewoon gaan. Misschien kan je straks wel uit 2 functies kiezen, wat een luxe! Wat als je nou niet gaat, dan ga je je later misschien afvragen of dat bedrijf misschien niet leuker was, hahaha!
Vier jaar geleden zat ik in t zelfde schuitje en hield er zelfs twee aanbiedingen aan over. OP zich lastige keuze baan 1: dichtbij onze toenmalige woonplaats, 40 uur, zelfde verdienste als toenmalige baan, wel leuke uitdaging, maar verder eigenlijk weinig vooruitgang tov de baan die ik al had. Baan2: 2,5 uur rijden, dus verhuizen. 36 urige werkweek, maar vakantiedagen +adv en meer verdienen. Uiteindelijk baan 2 alsnog gekozen, achteraf nooit spijt gehad. Werk er inmiddels alweer vier jaar met veel plezier. Ook bij baan1 had ik de twijfels of er wel voldoende uitdaging inzat. Maw: gewoon lekker op gesprek gaan en afwachten wat voor aanbiedingen er uit rollen. Succes meid!
Altijd op gesprek gaan! Je hebt niets te verliezen! Hoe meer bedrijven je bezoekt, hoe beter je weet wat je wel of niet wil! Alvast succes! Altijd spannend...sollicitatiegesprekken.
Thnx meiden, ik ben eruit en ga ook op gesprek. Jullie hebben gelijk, wellicht gaat 1 niet door, of 2 wel nog leuker. Wie weet Ik ga gewoon voor beide mn best doen, en wellicht heb ik dan straks ook gewoon keuze
Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen door te gaan. Mijn man had vorig jaar op in 1 week 3 gesprekken. Hij kon toen kiezen, dat is een luxe gevoel hoor.
Meiden, ben blij dat ik ja heb gezegd tegen gesprek van maandag. Kreeg net een mail van gesprek van dinsdag. Zeer postitief, erg leuk, hele goede kansen, MAAR, ze kunnen nu nog niet aangeven wanneer het door kan gaan.... Kan zijn dat ze t volgende week weten, kan nog zo 2 of 3 of weet ik hoeveel mnd duren. Dus ik zoek lekker verder, en mocht ik niets vinden voor die tijd dan kan ik dan alsnog daar heen...
Nou maar goed dat je gewoon gaat dus !! Zo had ik heeeel veel gesolliciteerd maar overal op papier afgewezen. Ineens kon ik ergens komen praten en na een week belde hij dat hij het wel zag zitten. Alleen het salaris nog even doorpraten en dan waren we klaar. Dag later kon ik bij een ander bedrijf op gesprek komen, daar aangenomen en super naar m'n zin ... Heb de eerste af moeten bellen maar hij begreep het gelukkig wel..
Joehoe, ik heb werk!!!!! Dat gesprek van afgelopen maandag dus Blij blij blij!!!! Sorry, lekker ego bericht, maar wilde ik toch even kwijt!!!!