Gelukkig heb vijf maanden toen moeten wachten. Met baby. Succes en gelukkig woord je snel van v deze hel verlost.
Erg vervelend!!!! de koliek aanvallen zijn echt vreselijk! Mijn galblaas is er bijna drie jaren geledeb uitgehaald door middel van een nieuwe ingreep. Ze maken in je vagina wand een sneetje en halen via die weg je galblaas eruit. Voordeel hiervan is, is dat je veel sneller hersteld doordat je geen buikwond hebt! Daarnaast heb je dus ook geen littekens op je buik. Mijn arts had niet verteld van deze ingreep, had het van iemand gehoord dus ik vroeg erna. Ben toen doorgestuurd naar een ander ziekenhuis waar ze deze nieuwe ingreep deden. Vond het zelf erg prettig, was na twee dagen weer op de been. Erg fijn als je kleine kinderen hebt!
Het Ercp onderzoek was voor mij een enorme opluchting, hopelijk voor jou ook en het stelt weinig voor op deze manier, de galblaas verwijdering vond ik tot nog toe het ergste ook al was het een kijkoperatie de eerste week was heftig vond ik dan daarna heel snel verbetering en snel weer op de been. Sterkte ermee
ooo heel veel sterkte! Wat een hel die aanvallen echt alsof je dood gaat. Bevallen is ook niet fijn maar galblasaanvallen pfffff.
Op een zondag een hele erge pijnaanval gehad, naar de hap, dacht aan galstenen, diclodenac gekregen en innemen zodra ik pijn kreeg. 2 dagen later weer een verschrikkelijke pijnaanval, diclofenac ingenomen, maar deed niks, dus weer naar de hap. Doorgestuurd naar de ehbo en opgenomen, volgende dag een echo, galblaas bleek ontstoken, die dag meteen geopereerd en eruit gehaald. Dus het kan ineens ook snel gaan
Hier ook galstenen gehad en pas na een half jaar serieus genomen. Als je echt pas de 23e terecht kan zou ik opletten wat je eet, vet eten vermijden en beginnen met bietensap drinken, dat hielp bij mij heel erg goed. Ik hoop dat je snel geholpen wordt. Ik ben uiteindelijk geopereerd maar daarna nog 1 keer een aanval gehad en toen was het helemaal over. Sterkte ermee!
Ik heb toevallig vorige week een galblaas verwijdering gehad. Had in korte tijd 3 koliek aanvallen, laatste duurde 7 uur waar helaas een injectie ook geen resultaat op had. 2 dagen later kon ik voor een echo terecht, infectie waarde was ook geprikt maar deze was minimaal. 3 dagen na echo uitslag kon ik al worden geopereerd, geen idee waarom ik al zo snel terecht kon als ik jullie verhalen van 1,5 maand wachttijd lees.. Nu 1 week later heb ik nergens meer last van en het fijnste: nooit meer koliek aanvallen! Serieus, ik dacht de eerste x dat ik een hartaanval had door de pijnuitstraling, zweette en hyperventileren.
Blegh hier hetzelfde gehad. Gelukkig heeft jouw huisarts het zelf door... ik heb eerst een gastroscopie gehad, meerdere maagpillen en na aanraden van een collega teruggegaan of ik aub een echo mocht. Het werd een beetje weggelachen want ik ben slank en jong. Maar een zwaar ontstoken galblaas dus. Ik heb trouwens ook zelf die afspraak moeten doorduwen! Ik heb Ca 30 aanvallen gehad... En eindelijk in september eruit gehaald. Poehhh wat een opluchting.
Ik lees even mee... Mooi dat je eerder word geholpen!! Zelf heb ik begin dec een aanval gehad nou wat vreselijk ik dacht wat mij nou mankeert ik kan wel een hartaanval krijgen. Wist niet of ik moest zitten staan op de kop gaan staan hangend bij de wc langs vreselijk.. Maar goed ik naar de hap en ja daar nog 4 uur in de wachtkamer er kwam een spoedgeval tussen was de ergste pijn weer verdwenen... De maandag naar mijn huisarts toe en kon ik de volgende dag naar het zhuis voor een echo... Hij zei waarschijnijk galsten als dit wel het geval is kijken we dan weer verder... Nou zei de meneer van de echo idd galstenen ik zie er twee.. de huisarts neemt wel contact met je op... De week erna had ik toch een afspraak staan met de ha voor mijn aanhoudende hoofdpijn ik dacht dan hoor ik het wel...maarja affspraak helemaal vergeten.. had geen pijn meer gehad nergens van dus opgebeld sorry sorry sorry voor het vergeten maar ik heb geen last meer dus hoef ook geen nieuwe afspraak.... Beetje stom misschien maar nu vraag ik me af kan het kwaad dat die twee galstenen er nog zitten?/Of kan het ook zo zijn dat ze vanzelf weer verdwijnen of oplossen ofzo?/ Nou heel verhaal alvast bedankt
Mijn galblaas is verwijderd toen mijn dochtertje 6 weken oud was. Vreselijk die pijn niet te doen ik kon dam gewoon niets meer en duurde zeker uur of 8 en was opeens over.
Ik wist na mijn bevalling trouwens mog niet dat ik galstenen had. Kreeg daarna last. Van moment dat ik het wist wat het was totdat dat rot ding verwijderd was zat 2 weken. Na de operatie vond ik best pittig eerste week daarna.
Zelf maanden rond gelopen met pijnaanvallen.tot het zo erg was dat ik snachts niet meer kon slapen.mijn aanvallen waren voornamelijk snachts. Dat valt niet mee om te combineren met werk. Heb weken moeten wachten op de echo en vervolgens op de operatie. De operatie was via kijkoperatie en viel ontzettend mee. Na de operatie was het fijn om een kussen onder de knieeen te hebben tijdens het slapen. Het kan trouwens zijn dat je na de operatie niet alles meer kan eten. Hier is volle producten,slagroom, chocomel, koolsoorten niet meer te eten.voel me een ballon en heb dan weer steken op de plek van de galblaas.
Hier ook een gal aanval gehad een poosje terug toen naar de hap geweest daar dus totaal niet serieus genomen en naar huis gestuurd met de woorden oh een buikgriep die maandag naar de ha gebeld verwijsbrief gehad dinsdag echo en jawel galstenen. Ik heb gelukkig tot nu toe nog geen aanval meer gehad maar weet nu waar het vandaan komt Heel veel sterkte
hier ook eerst een ERCP gehad en dat was geen pretje want ze konden er niet goed bij en pas later de operatie ivm infectiegevaar ben zo blij dat ik er van af ben ik vond het echt een hel
Ik kan nu ook niet alles meer eten. Ik kan niet altijd zeggen waar het vandaan komt wat ik niet meer kan eten soms valt het gewoon verkeerd. Ik moet zorgen dat ik altijd wat eten in mijn darmen hen al is het maar een cracker. Soms gaat het weken en dan weet mis. Maar ik "voel" het aankomen en MOET dan zo snel mogelijk bij een wc komen. Als ww ergens heen gaan kijk ik altijd eerst waar de wc is. Niet altijd even leuk maar dit nog liever dan die galkolieken dat was echt hel