vacuum verpakte gerookte zalm..

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door baby90, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dames,

Ik weet dat je op moet passen met vacuüm verpakte vis.
    Ik heb gister met een aantal vriendinnen sushi gemaakt, en zij hebben vacuüm verpakte gerookte zalm in de sushi gedaan. Ik heb het zelf niet gegeten.
    Maar nu bedenk ik me dat niemand rekening heeft gehouden met kruisbesmetting. HOE DOM VAN MIJ:(
    De mes voor de sushi met zalm ging ook door de sushi met kip.. en ik zat net te denken aan de snijplanken, daar heb ik ook niet op gelet.
    Nu maak ik me toch wel zorgen.. Ik weet dat de kans klein is, maar vacuüm verpakte vis is echt een no go.
    Vanaf wanneer is er eventueel in het bloed te zien of ik besmet ben? Iemand enig idee?
    Het maalt nu al de hele avond en ochtend door mijn hoofd en ik weet niet goed wat ik moet doen..

Help?:(

Liefs.

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dat zal wel loslopen. Zalm is haast nooit besmet met toxoplasmose, het is een advies het niet te eten, maar ik zou me niet teveel zorgen maken. ;)

3. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Het gaat om de bacterie listeria, niet om toxoplasmose. De kans op besmetting op deze manier is er wel, maar is klein. Zou me niet te druk maken. Bloedtesten gaan ze sowieso niet doen.

4. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Zou me idd niet z'n zorgen maken, 1x is echt niet erg..

5. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Jullie reacties stellen me enigzins gerust, maar ik denk toch dat ik bang blijf.. natuurlijk horror verhalen gelezen op internet. Dom, maar ja..
    Ik heb a.s. vrijdag een afspraak bij de gyn. Zal het dan voorleggen, althans.. als ik kan wachten.

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ja bedoelde ook listeria, sorry.

Deel Deze Pagina