Ons zoontje heeft bijna 2 weken met waterdunne diarree gelopen. Iedere luier was het raak. Hij heeft nog aantal andere verschijnselen die ons doen vermoeden dat hij kma heeft. Helaas ben ik niet door cb serieus genomen toen ik eerder al vermoedde had en ze wisten het van het cb zo te brengen dat ik geloofde dat het geen kma was. Nu was is het zo zat dat ik niet naar cb luisterde. Ging naar ha afgelopen maandag. Als het gister niet over was moest ik terug komen. Zijn ook geweest. En werd door ha pepti te gebruiken omdat zoon verdacht wordt van dat hij kma heeft. We zijn nog nog geen 24 uur verder. Hij heeft gister rond 11 uur zijn laatste spuitluier gehad. Dus ik denk dat mijn gevoel juist was en is het kma. Echter... Met standaard voeding had hij geen nachtvoeding en kwam op de dag om de tussen 4 en 5 uur. Nu... Nachtvoeding rond half 2 en houdt er maar 3.5 uur tussen. Anders is het gillen. Is pepti nog lichter verteerbaar dan standaard? Is hier wat aan te doen? Want forte voeding mag ik niet geven. Alvast bedankt.
Ja, pepti is lichter verteerbaar. Maar meer dan 1 liter per 24 uur is niet verstandig. Misschien even aan de ha vragen of hij tips heeft?
Geen nachtvoeding en om de 4 á 5 uur, dan ga ik ervan uit dat hij nog maar 4 flessen op een dag kreeg? Dan kun je makkelijk 4 flessen van 210/7 geven en eventueel tussendoor nog een klein flesje. Ze zeggen om niet over de liter heen te gaan, maar hier redde we het ook niet altijd met een liter. We hebben er vaker overheen gezeten, meestal iets rond de 1050. Maar je zoontje zal ook nog even moeten wennen aan de nieuwe voeding.
Dieetvoeding is inderdaad veel lichter verteerbaar. Liever de flessen niet groter maken, maar gewoon tijdelijk een fles extra. Als het inderdaan KEA is, dan is de kans groot dat je kind nu even een inhaalslag gaat maken qua groei enzo. En ook qua honger.
Inmiddels zijn wij zeker ervan dat het Kma is. Ja hij heeft op 4 voedingen gezeten. Zit nu terug op 5. We zullen zien wat het gaat doen. En hoe onze zoon er op gaat reageren. Bedankt voor de tips en ervaringen.