Hallo Mij dochtertje van 2 maanden voeden wij op schema ( wel flexibel als ze een keer wat eerder/later komt : 7:00, 11:00, 15:00, 19:00 en 23:00 (voor die fles maken we haar wakker). 5x150+5 schepjes. 's nachts slaapt ze door. 2 weken geleden woog ze 5035, dus schat nu richting de 5,5 kilo. Voorheen dronk ze alle flesjes tot de laatste druppel op ( op soms de fles van 11:00 na) en sliep ze van 23:00 tot 7:00. Nu laat ze ook geregeld veel staan met de fles van 11:00, 15:00 en 19:00. op sommige dagen is de totale hoeveelheid wat ze laat staan soms wel meer dan 100/120 cc op een dag ( totaal). Echter, als ze bv. maar een halve fles drinkt om 15:00, heeft ze niet sneller honger dan normaal. Ze komt dan dus niet eerder ofzo. Ze slaapt al 3 weken door, maar sinds de flessen overdag minder goed gaan, word ze ook weer rond 4:30 wakker. Met een speentje is ze dan zoet te houden, met af en toe een huiltje, tot 7:00 ( dus af en toe op en neer lopen). al heb ik dan toch niet het idee dat ze heel erg honger heeft. Mijn vragen: - zou het kunnen dat ze nu steeds om 4:30 wakker word, omdat ze te weinig voeding krijgt overdag? - Ze oogt wel vrolijk en heeft goede plasluiers, maar vind dat ze soms wel erg weinig binnen krijgt nu voor haar gewicht. Wat vinden jullie? - de fles van 7:00 en 23:00 drinkt ze wel goed, idee om de fles van 23:00 op te hogen? - We hebben een meisje dat erg gulzig en snel drinkt, de difraxflesjes met speen s gaan er gewoon in 10 minuten in ook met nutriton, maar ze heeft hier nooit last van gehad, even een speentje erna en het was prima. Misschien dat dit snelle drinken haar nu wel ineens gaat opbreken? Ze is hu ook vaker sneller huilerig na de fles als we gaan knuffelen. - we doen 2 schepjes nutriton in haar fles, merk wel dat de onderste laag dan sneller dik word, dacht eerst dat ze het daarom niet meer wou drinken, maarja, dan zou ze alle flessen niet helemaal leegdrinken, neem ik aan..
Het zou kunnen dat ze momenteel gewoon even minder behoefte heeft aan voeding. Zo lang ze idd voldoende plasluiers heeft en tevreden oogt, zou ik het even zo laten. Ook kan het zijn dat ze bepaalde momenten van de dag te moe is om het laatste beetje op te drinken. Dat is idd erg dik en kost toch wel wat moeite. Wij geven exact hetzelfde qua voeding en verhouding en fles en ook hier heeft zoon soms moeite met het laatste beetje. Drinkt dat ook de ene keer wel op en de andere keer niet. Je zou haar 's nachts een klein flesje aan kunnen bieden om te kijken wat ze ermee doet. Het kan zijn dat ze er momenteel gewoon weer even behoefte aan heeft. Mijn zoon is een maand ouder en drinkt dezelfde hoeveelheid (en is ruim 6 kg). Ik vind het persoonlijk dus niet te weinig wat ze binnen krijgt. Hier adviseert het CB bij 2 maanden 5x 130-180 ml voeding per dag. Dit is uiteraard een gemiddelde. Zo te lezen voldoet je dochter daar prima aan, ook als ze wat laat staan. Zo lang ze voldoende plasluiers heeft en tevreden oogt, zou ik me iig geen zorgen maken. Je kan proberen de laatste fles iets meer te geven. Wil niet zeggen dat dat helpt, maar je kan het allicht uitproberen, dan kom je er vanzelf achter.
Mijn zoontje van inmiddels 7,5 kilo (en bijna 6 maanden) drinkt ook zoveel. Sommige periodes zelfs minder, soms meer. Hij is altijd een slechte drinker geweest en ja, daardoor krijgt hij nog een nachtvoeding. Want deze hoeveelheid redt hij niet zonder de nachtvoeding. Overdags drinkt hij dus veel te weinig. Maar ja, ik krijg er niet meer in en hij heeft dus honger 's nachts. Dat weet ik, omdat hij een week lang wel heeft doorgeslapen toen hij wel veel dronk. Daar is hij dus echter snel weer mee opgehouden... Mijn zoontje heeft 2 periodes echt te weinig gedronken (zo'n 600cc op een dag). In die periodes groeide hij namelijk te weinig. Maar dat had verder geen gevolgen. Hij had inderdaad niet bijster veel dikke plasluiers. Maar hij functioneerde er verder wel goed op. De arts maakte zich ook geen zorgen wat hoeveelheid vocht betreft. Eerder dat hij niet voldoende groeide (al is "zorgen" dan nog steeds een groot woord). Hij heeft trouwens reflux wat denk ik de reden is van zijn moeizame drink gedrag. Ik denk dat hij verkeerde drinkgewoontes heeft aangeleerd door het gedoe in het begin. Hij krijgt nu medicatie en daarmee drinkt hij dus voldoende om voldoende te groeien, maar het blijft een ding. Hij is trouwens ook snel afgeleid, waardoor hij ook onrustig drinkt. Naja, heb dus verder geen tips. Alleen wat herkenning.